Postnummer/Kommunekode
Fra : ladnur-google@yahoo.~

Dato : 08-12-06 15:46

Er der nogle som har en liste/tekstfil, over hvilke kommuner et postnr.
kan tilhøre?

F.eks. postnr. 4000 Roskilde, kan i dag være både Roskilde (265) og
Lejre (261) kommuner.

Den skal være med de nye kommuner, som gælder fra 1/1-2007

mvh Mark

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 08-12-06 17:40

<ladnur-google@yahoo.dk> wrote in message
> Er der nogle som har en liste/tekstfil, over hvilke kommuner et postnr.
> kan tilhøre?

Den endelige liste over konvertering mellem gamle og nye adresser bliver
først offentliggjort i morgen, så jeg tvivler.
http://www.cpr.dk/Index/dokumenter.asp?o=33&n=1&h=14&d=579&s=4

> F.eks. postnr. 4000 Roskilde, kan i dag være både Roskilde (265) og
> Lejre (261) kommuner.

Det kan faktisk være hele 7 forskellige !

hilsen
Uffe

Fra : ChrW

Dato : 08-12-06 22:35

Uffe Kousgaard skrev:
> [...]
> http://www.cpr.dk/Index/dokumenter.asp?o=33&n=1&h=14&d=579&s=4

> Det kan faktisk være hele 7 forskellige !

Prøv at kikke her http://www.postnumre.dk/
Mvh.
ChrW

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-12-06 17:22

On Fri, 08 Dec 2006 22:35:04 +0100, ChrW <charona@get2net.dk> wrote:

>Prøv at kikke her http://www.postnumre.dk/

Hvad skulle det hjælpe?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Martin

Dato : 11-12-06 04:06

ladnur-google@yahoo.dk wrote:
> Er der nogle som har en liste/tekstfil, over hvilke kommuner et postnr.
> kan tilhøre?

Postnumre bliver ikke ændret.
Postnumre har intet med kommunerne/kommunesammenlægningen/folketinget at
gøre overhovedet.

Postnumrene er PostDanmarks helt eget system, og efter sigende så vil de
ikke ændre på systemet foreløbelig.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-12-06 09:09

Martin skrev:

> Postnumre bliver ikke ændret.
> Postnumre har intet med
> kommunerne/kommunesammenlægningen/folketinget at gøre
> overhovedet.

- men sammenhængen mellem kommuner og postnumre (som er det der
efterspørges) er i sagens natur påvirket af kommunesammenlægningen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : John Mørck Hansen

Dato : 20-01-07 14:25

On 8 Dec 2006 06:45:43 -0800
> [...]

> Lejre (261) kommuner.
>
> Den skal være med de nye kommuner, som gælder fra 1/1-2007

Kan du ikke søge i PostDanmarks postnummer fil:
http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/files/postnummerfil.xls

(John =

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-01-07 07:43