Call Center-medarbejder med ondt i nakke, ~
Fra : Sisse Harder

Dato : 08-12-06 14:36

Hej! Jeg er journaliststuderende ved Danmarks Journalisthøjskole og er
gang med at skrive en artikel om det dårlige psykiske og fysiske
arbejdsmiljø på call centre.

I den forbindelse leder jeg efter en person, som har arbejdet på et
call center, og som har oplevet smerter i ryg, skuldre, ryg eller
andet. Du skal være villig til at stille op til et interview om dit
sygdomsforløb.

Jeg skal gerne have lavet interviewet snarest muligt og inden tirsdag
den 19. december.

Jeg håber meget på, at du vil hjælpe med at fortælle din historie.

Skriv til sisselund@mail.djh.dk.

Sisse Lund Harder
Danmarks Journalisthøjskole

Fra : alexbo

Dato : 09-12-06 11:44

"Sisse Harder" skrev

> [...]
>arbejdsmiljø på call centre.

>I den forbindelse leder jeg efter en person, som har arbejdet på et

Det vil sige at du har besluttet dig for at call centre har dårligt miljø,
uden at have været i forbindelse med nogen der har arbejdet på et call
center.

mvh
Alex Christensen

Fra : Holst

Dato : 09-12-06 12:10

alexbo wrote:

> Det vil sige at du har besluttet dig for at call centre har dårligt miljø,
> uden at have været i forbindelse med nogen der har arbejdet på et call
> center.

Hun kan jo have læst tilgængeligt litteratur om arbejdsmiljøet på
callcentre.

Fra : alexbo

Dato : 09-12-06 12:55

"Holst" skrev

> Hun kan jo have læst tilgængeligt litteratur om arbejdsmiljøet på
> callcentre.

Det kan hun ja, men stadig har hun dannet sig en mening uden at tale med
nogen der ved noget.
Den slags journalister har vi rigeligt af.

Når så Sisse oven i købet kun vil tale med folk der dårlige erfaringer, kan
det næsten ikke blive ringere.
Hun kan jo lige så godt bare opdigte nogen ofre, så får hun sin artikel,
uden alt det besvær med folk der har en anderledes opfattelse af tingene..

mvh
Alex Christensen

Fra : Sisse Harder

Dato : 09-12-06 13:55

Hej Alex

> Det kan hun ja, men stadig har hun dannet sig en mening uden at tale med
> nogen der ved noget.
> Den slags journalister har vi rigeligt af.

Den eneste som har dannet sig en mening uden at tale med nogen er vist
dig. Jeg ved ikke hvad ved mit indlæg, der udstråler, at jeg
overhovedet ikke har talt med nogen om det.
Der er mange arbejdspladser, hvor medarbejderene har det godt. Det er
ikke dem, som jeg er ude efter. Mennesker der arbejder i call centre
har en øget risiko for deres helbred i forhold til andre
kontormedarbejdere, det viser en svensk undersøgelse. En dansk
undersøgelse viser, at hver femte call center-medarbejder døjer med
smerter i nakke, skuldre eller ryg. Det er et problem, som skal tages
alvorligt.

> [...]
> uden alt det besvær med folk der har en anderledes opfattelse af tingene..

At du foreslår at opdigte ofre, siger næsten mere om dig end mig.
Jeg er ked af at mit indlæg ligger til grund for din ærgelse.

Hilsen
Sisse

Fra : alexbo

Dato : 09-12-06 14:26

"Sisse Harder" skrev

> [...]

andet."

>Jeg er ked af at mit indlæg ligger til grund for din ærgelse.

Jeg ærgrer mig såmænd ikke over noget, jeg finder dit opslag underlødigt, og
forøvrigt i en forkert NG.
dk.opslag ville være velegnet.
På nedenstående link kan du finde en oversigt over dk. grupper og deres
brug.
http://usenet.dk/

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars O.

Dato : 09-12-06 15:13

On Sat, 09 Dec 2006 14:25:33 +0100, alexbo wrote:

> [...]
>
> "I den forbindelse leder jeg efter en person, som har arbejdet på et
> call center, og som har oplevet smerter i ryg, skuldre, ryg eller

Sætningen udelukker på ingen måde, at hun har talt med andre om det.

Derudover er jeg enig i, at hun er OT i denne gruppe.

/Lars