Medarbejder på et Call Center med ondt i r~
Fra : Sisse Harder

Dato : 08-12-06 14:35

Hej! Jeg er journaliststuderende ved Danmarks Journalisthøjskole og er
gang med at skrive en artikel om det dårlige psykiske og fysiske
arbejdsmiljø på call centre.

I den forbindelse leder jeg efter en person, som har arbejdet på et
call center, og som har oplevet smerter i ryg, skuldre, ryg eller
andet. Du skal være villig til at stille op til et interview om dit
sygdomsforløb.

Jeg skal gerne have lavet interviewet snarest muligt og inden tirsdag
den 19. december.

Jeg håber meget på, at du vil hjælpe med at fortælle din historie.

Skriv til sisselund@mail.djh.dk.

Sisse Lund Harder
Danmarks Journalisthøjskole

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-06 17:24

Sisse Harder wrote:
> Hej! Jeg er journaliststuderende ved Danmarks Journalisthøjskole og er
> gang med at skrive en artikel om det dårlige psykiske og fysiske
> arbejdsmiljø på call centre.

Lærer I ikke noget om bias og forudindtagede holdninger på studiet? Du
kan da ikke bare konkludere, at det er dårligt psykisk og fysisk
arbejdsmiljø inden du overhovedet har snakket med nogen om det?

> [...]
> call center, og som har oplevet smerter i ryg, skuldre, ryg eller
> andet. Du skal være villig til at stille op til et interview om dit

Du kan jo finde personer med ovenstående lidelser inden for alle
professioner. Hvordan vil du sikre, at det er arbejdsrelateret?

Fra : Sisse Harder

Dato : 09-12-06 08:15

Til Ragner

Jo, vi lærer en masse om bias og forudindtagede holdninger. Jeg har
talt med mange og læst en masse om det. Jeg konkluderer ikke, at alle
call centre er dårlige, men undersøgelser viser, at medarbejdere på
call centre er i en øget risiko for fysiske gener ved deres arbejde,
og derfor er der brug at blive gjort ekstra meget ud af det fysiske
arbejdsmiljø.
Ja, der er sikkert folk inden for alle professioner som har sådanne
lidelser. Det gør ikke artiklen mindre vigtig.
Vi laver altid kildevurderinger inden de medvirker i artiklen.

Sisse

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-12-06 20:39

Den 09-12-06 08.15 skrev Sisse Harder følgende:

Af nysgerrighed: Er det en underviser, der har foreslået jer at søge
efter "ofre" i nyhedsgrupperne? I de grupper, jeg frekventerer, har der
de seneste dage været tre forskellige efterlysninger i stil med din. Det
virker lidt påfaldende.

Det er for øvrigt ikke så populært med den slags efterlysninger, der
reelt er opslag. De strider mod fundatsen i langt de fleste grupper.
Dermed ikke sagt, at nyhedsgrupperne ikke kan bruges af journalister.
Jeg har fået en del artikel-ideer fra nyhedsgrupperne ved at "lytte" til
det, andre skriver.

> Jeg konkluderer ikke, at alle call centre er dårlige

Det er vel også kun en case-story, du skal bruge? Grundlaget for
artiklen har du vel fået fastlagt i form af diverse undersøgelser?

Du kan måske finde en person med problemer via en tillidsmand på et
større call center eller via en fagforening.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spareribs: Buskplante, hvis frugter bruges som tilbehør til maden...

Fra : Sisse Harder

Dato : 11-12-06 08:59

Hej Kim

Vi er i gang med at skrive eksamensopgave, så derfor er 130
journaliststuderende i gang med at lede efter kilder.

Jeg har selv lige lært, at det er en gruppe, som hedder opslag. Så
havde jeg selvfølgelig brugt det forum, men det vidste jeg ikke, så
det beklager jeg.

Tak for rådet med hensyn til kildesøgning.

Sisse