Hvorfor gør han det?
Fra : Leyna

Dato : 08-12-06 12:23

Jeg har observeret at Oy godt kan li' at samle småsten op, som han så
går og "gumler" på. Er der nogen der har en ide om hvorfor?
Vaks gjorde det samme da han var hvalp, og jeg var så bange for at
hans tænder skulle ta' skade.
Jeg har ikke hørt om det problem fra andre hvalpeejere, og da Vaks er
min første hvalp har jeg intet at sammenligne med. Er der nogen af jer
der har oplevet noget lignende?

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : b.bruse

Dato : 08-12-06 12:57

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har ikke hørt om det problem fra andre hvalpeejere, og da Vaks er
> min første hvalp har jeg intet at sammenligne med. Er der nogen af jer

Jeg har en Hovaward Hvalp på 5 mdr. Den har også været slem til at samle
småsten op, det er næsten ophørt nu. Den har ikke taget skade af det, men
jeg har da taget stenene ud af munden på den. Nu er den begyndt at tygge på
grene, det gør jeg intet ved. Man skal nok bare passe på grenene ikke er
giftige.
B.Bruse

Fra : Leyna

Dato : 08-12-06 15:00

On Fri, 8 Dec 2006 12:57:04 +0100, "b.bruse" <ulvshale@mail.dk> wrote:

>Jeg har en Hovaward Hvalp på 5 mdr. Den har også været slem til at samle
>småsten op, det er næsten ophørt nu. Den har ikke taget skade af det, men
>jeg har da taget stenene ud af munden på den.

Jeg tager alså osse stenen fra Oy, hvilket han bestemt ikke er
tilfreds med.

Fra : b.bruse

Dato : 08-12-06 15:56

> Jeg tager alså osse stenen fra Oy, hvilket han bestemt ikke er
> [...]

Sådan er det at ha`små børn, ligesådan er det med Hvalpe. Du bestemmer hvad
den skal have i mund og mave. Forøvrigt er det er en skøn Hvalp.
B.Bruse

Fra : Leyna

Dato : 08-12-06 22:18

On Fri, 8 Dec 2006 15:55:50 +0100, "b.bruse" <ulvshale@mail.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

>Sådan er det at ha`små børn, ligesådan er det med Hvalpe. Du bestemmer hvad
>den skal have i mund og mave. Forøvrigt er det er en skøn Hvalp.

Tak. Vi er osse så glad for ham... når han sover. *GGG*
Nogle gange er han altså billigt til salg, men sådan er det jo osse!

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-06 13:34

>. Er der nogen af jer
> der har oplevet noget lignende?

Så vidt jeg husker, havde Buffy også tendens til det som hvalp.
Du må lære ham, at slippe, så han automatisk spytter alt det ud, som han
samler op, der er forbudt.
Jeg bruger tit slip-kommandoen til Biva og Fimbe, der meget gerne vil stjæle
datterens bamser.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 08-12-06 15:02

On Fri, 8 Dec 2006 13:33:37 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Så vidt jeg husker, havde Buffy også tendens til det som hvalp.
>Du må lære ham, at slippe, så han automatisk spytter alt det ud, som han
>samler op, der er forbudt.

Joeh, men der er vist et stykke vej endnu.

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-06 17:27

> Joeh, men der er vist et stykke vej endnu.

Ja, det kan jo godt tage lidt tid, før de fanger den, men Biva spytter alt
ud, når jeg siger slip nu. Det er alt fra bamser, døde mus, legetøj og
hendes tyggeben. Hun må selvfølgelig gerne få sine tyggeben, men nogengange
skal jeg jo lige tjekke, hvad det er. Hvis det så er tyggebenet, siger jeg
bare værsgo til hende igen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 08-12-06 22:21

On Fri, 8 Dec 2006 17:26:43 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Ja, det kan jo godt tage lidt tid, før de fanger den, men Biva spytter alt
>ud, når jeg siger slip nu.

Uha, han har fanget når det er noget han ikke må ha'. Han fik fat i et
plastlåg der faldt på gulvet, og han var lynhurtigt væk med det. Han
slap ikke helt frivilligt, men bare det at han fattede at det ikke var
hans legetøj synes jeg er en god start.

Fra : C.H

Dato : 08-12-06 13:30

> [...]
> Jeg har ikke hørt om det problem fra andre hvalpeejere, og da Vaks er
> min første hvalp har jeg intet at sammenligne med. Er der nogen af jer

Cassius har gjort det meget, men det er langsomt ved at stoppe nu.
Ihvertfald det med stenene. Han samler til gengæld alt muligt andet op og
tygger og gnaver på.
Jeg tror faktisk, det er en ret normal hvalpeadfærd, men bestemt
uhensigtsmæssig, da de jo ofte sluger de ting, de tygger på. Jeg har set
adskillige hundelorte med småsten i de sidste par måneder

Jeg plejer at tage småtingene fra ham for at han ikke skal skade sig selv
indvendig, men det kan da være, jeg er pylret...

CH

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-12-06 13:47

C.H <vaxen7@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg plejer at tage småtingene fra ham for at han ikke skal skade
> sig selv indvendig, men det kan da være, jeg er pylret...

Jeg synes bestemt ikke at du er pylret. Jeg har set en operation (på
TV) på en hund med adskillige fremmedlegemer i maven, det kan ende med
at blive en temmelig bekostelig affære. Så hellere være over hunden én
gang for meget end én gang for lidt. Det kan da godt være, at
mange hundejere der har en forsikring måske ikke tager
småtings-spisning alvorligt, men det er jo i sidste ende hunden der
betaler prisen i form af smerter og operation.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 08-12-06 15:01

On Fri, 8 Dec 2006 13:30:21 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

>Jeg plejer at tage småtingene fra ham for at han ikke skal skade sig selv
>indvendig, men det kan da være, jeg er pylret...

I så fald er vi to!