At deles om bredbåndet ?
Fra : P-spiller

Dato : 08-12-06 02:34

Har ISP-erne noget imod at man deles om en bredbåndsforbindelse ? Vi bor i
en opgang med 6 boliger og har delt via en trådløs router.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-12-06 03:08

P-spiller wrote:
> Har ISP-erne noget imod at man deles om en bredbåndsforbindelse ? Vi bor i
> en opgang med 6 boliger og har delt via en trådløs router.

Normalt må en internetforbindelse ikke deles uden for husstanden.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-12-06 05:51

P-spiller skriver:

> Har ISP-erne noget imod at man deles om en bredbåndsforbindelse ? Vi bor i
> en opgang med 6 boliger og har delt via en trådløs router.

Køb en professionel linje til jeres ejerforening. Så er den hjemme.

TDC kundevilkår for privatlinjer specificerer at deler man linjen med
andre kan de lukke for den - altså det må man ikke. Men lader man en
forening købe en pro linje, er der ingen problemer.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian K

Dato : 26-12-06 16:52

"P-spiller" <P-spiller@spam.la> skrev i en meddelelse
> Har ISP-erne noget imod at man deles om en bredbåndsforbindelse ? Vi bor i
> en opgang med 6 boliger og har delt via en trådløs router.

Hej

Je ghar gjort det i 4 år nu.

Først hos CC - spurgte dem om det var ok - og det var det

Nu gør jeg det hos Fullrate - spurgte dem om det var ok - og det var det.

mvh
brian

Fra : Claus Holm Christens~

Dato : 27-12-06 19:35

Ret interessant, da en gruppe beboere i min andelsforening planlægger at
købe en fælles internetforbindelse.

On Tue, 26 Dec 2006 16:52:13 +0100, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

>Nu gør jeg det hos Fullrate - spurgte dem om det var ok - og det var det.

Det var underligt, for i Fullrates betingelser står der dette i afsnit 13:

|Bredbåndsydelsen må således ikke anvendes til formidling af
|ydelser til andre end Kunden og dennes husstand.

Og i afsnit 15 der definerer misligholdelse:

|Herunder netværksdeling med andre husstande eller andre juridiske enheder.
Betingelserne er fundet her:
<http://www.fullrate.dk/produkter/01122006_vilkaar_Fullrate_1.1.pdf>

Derudover har jeg kigget på en et par andre udbydere, primært
CPH-Metronet, TDC (ADSL og Webspeed), Tele2, Dansk Bredbånd og Cybercity.
Det er kun Cybercity der ikke har tilsvarende regler i deres betingelser.
Alle andre lukker uden videre hvis de finder ud af at linjen deles med
andre.

Jeg har dog ikke undersøgt om man kan få lempet betingelserne ved at købe
erhvervsforbindelser eller betale ekstra. Det er ikke rentabelt for en
andelsforening på max. 24 husstande, hvoraf højst halvdelen vil have
Internet..

--
Claus Holm Christensen
<http://www.claushc.dk/>