router med hurtig firewall
Fra : Sørensen

Dato : 07-12-06 21:27

Jeg har problemer med at streame video i god kvalitet (hakker) dette
forsvinder hvis jeg deaktivere firewallen i min router (HawkingH2WR54G).
Hvilken erstatnings-router kan der anbefales ? Jeg har ikke brug for
Dual-WAN som der er på min hawking. og den skal helst ikke koste over 1000
kr.

--
vh.
Sørensen

Fra : P.L.

Dato : 07-12-06 21:37

On Thu, 7 Dec 2006 21:26:54 +0100, "Sørensen" <nogen@microsoft.com>
wrote:

> [...]
>Hvilken erstatnings-router kan der anbefales ? Jeg har ikke brug for
>Dual-WAN som der er på min hawking. og den skal helst ikke koste over 1000

Er det MediePlayer du bruger? hvis ja, prøv så lige dette:

inde i windows medieplayer vælger man "instillinger" herefter
"netværk" og så disabler man disse:
Multicast
UDP (denne burde være disablet pr. default)
TCP

Den eneste der skal være flueben i er:
HTTP

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-12-06 21:40

P.L. <Not@Valid.invalid> crashed Echelon writing

> [...]
> "netværk" og så disabler man disse:
> Multicast
> UDP (denne burde være disablet pr. default)

Hvorfor I alverden ville man dog gøre dette? Så kan man jo ikke modtage
streams på de protokoller man disabler.

--
Bjarke Andersen

Fra : P.L.

Dato : 07-12-06 21:50

On 07 Dec 2006 20:40:18 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>P.L. <Not@Valid.invalid> crashed Echelon writing

>Hvorfor I alverden ville man dog gøre dette? Så kan man jo ikke modtage
>streams på de protokoller man disabler.

Muligt, men ikke desto mindre virker Sputnik og DR streams forygende
når de er disablet, men med dem enablet så hakker det som en gal, så
derfor.

Fra : P.L.

Dato : 07-12-06 21:52

> [...]

>P.L. <Not@Valid.invalid> crashed Echelon writing

>Hvorfor I alverden ville man dog gøre dette? Så kan man jo ikke modtage

Lige en lille ekstra ting, jeg har "kun" http enablet og er endnu ikke
ikke støt på et eneste stream jeg ikke kunne se.

Fra : Sørensen

Dato : 07-12-06 22:03

"P.L." <Not@Valid.invalid> skrev
> [...]
> "netværk" og så disabler man disse:
> Multicast
> UDP (denne burde være disablet pr. default)

Så ville den ikke noget...... men da jeg fjernede fluebenet i " brug port
7000-7007 til at modtage data" og satte flueben i resten så kørte det.
Tusinde tak !.
(Jeg streamer fra TV2-Sputnik)

v.h.
Sørensen

Fra : P.L.

Dato : 07-12-06 22:16

On Thu, 7 Dec 2006 22:03:06 +0100, "Sørensen" <nogen@microsoft.com>
wrote:

> [...]
>>
>Så ville den ikke noget...... men da jeg fjernede fluebenet i " brug port
>7000-7007 til at modtage data" og satte flueben i resten så kørte det.

Var da så lidt