Ny PC - eller skal jeg vente??
Fra : René

Dato : 07-12-06 19:13

Tænker på at få mig noget tidssvarende grej i stedet for denne gamle AMD
Duron750 basrede.
Har kigget mig varm på et påar laptops meeeen - de er ikke helt billige...
Kan det svare sig at vente til januar?
Holder de mon udsalg hos Zepnote? Eller Vega? Eller skal man stå i kø ved en
af de der shops der også handler med billede & lyd??

René

Fra : LarsJ

Dato : 07-12-06 21:47

René skrev:
> [...]
> Duron750 basrede.
> Har kigget mig varm på et påar laptops meeeen - de er ikke helt billige...

Det kan altid svare sig at vente, hvis man vil have lavere priser. Og
prisen vil være endnu lavere, hvis du venter til januar 2008 eller 2009
eller...

Til gengæld må dú så undvære en bedre computer, mens prisrne falder.

> Holder de mon udsalg hos Zepnote?
Næppe

Eller Vega?
Næppe

Eller skal man stå i kø ved en
> af de der shops der også handler med billede & lyd??

Tjah...
Udsalg er mere af navn end af gavn i dag.
Januar- og augustudsalg er kun noget detailhandlen holder fast i (og som
regel køber specielt ind til) for at trække ekstra kunder til - reelt er
der udsalg året rundt. Så kalder de det bare forårssalg,
fødselsdagssalg, tilbud osv.
De færreste forretninger ligger i dag inde med så mange varer, at der er
nogen tilbage til et udsalg. Det ville være dårlig lagerstyring.

Det der bedst kan betale sig er først at finde ud af, hvad du har behov
for - og så derefter holde øje med markedet. Og når prisen har et for
dig rimeligt niveau, slår du til.

Fra : Henrik

Dato : 07-12-06 23:49

"René" <lear@sconcable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Duron750 basrede.
> Har kigget mig varm på et påar laptops meeeen - de er ikke helt billige...

Jeg ville nok ikke købe lige nu, ikke på grund af udsalget, men fordi
dollarkursen er faldet, men det har ikke helt slået igennem endnu, og
fordi AMD lige har sluppet deres 65mn processorer ud. det vil jeg gætte
på vil påvirke prisen, ihverfald på "hi-end" processorer.

-Desværre er der også den mulighed at priserne vil stige pga. større
efterspørgsel på ny hardware der kan trække windows Vista.

Jeg tror ikke der er nogle der helt kan svarer på dit spørsgmål,
det kan kun blive et gæt.

Henrik Nielsen
henrik@configdata.dk
--*Størrelsen på en fil er ikke nødvendigvis proportional*--
--*med det kaos den kan forårsage.* --

Fra : René

Dato : 08-12-06 18:44

Takker for jeres svar og må slå mig lidt til tåls endnu: Jeg tror du har ret
med hensyn til udslag i div forretninger - det er kun lokkemad de sælger ud
af.
Vista er en tung fætter, er enig i det vil påvirke efterspørgslen på
hardware der kan trække den. Om dollarkursen ryger længere ned, får vi se om
kort tid når Bakerrapporten får afsmittende effekt på det virkelige liv -
men det er jo en helt anden sludder!

Go´week-end!
René