Glemt password på Citrix IMA database (MS ~
Fra : Jens

Dato : 07-12-06 18:49

Hej!

Ifbm. nedbrud på SQL server, har mine Citrix servere tabt forbindelsen til
SQL serveren. Jeg har nu serveren med databasen oppe at køre igen. Men jeg
får stadig fejl når jeg forsøger at logge på farmen.

Jeg har så prøvet at lave en

DSMAINT CONFIG /user:citrix /password:citrix /dsn:"C:\Program
Files\Citrix\Independent Management Architecture\MF20.dsn"

på hver server, men får en fejl. Årsagen er såvidt jeg har fundet frem til,
at password til SQL database brugeren "citrix", ikke er "citrix" men noget
andet, som der selvfølgelig ikke er nogen der kender inklusive mig selv
Har selvfølgelig prøvet alle mulige password, kendte som ukendte (Det er
ikke mig der i sin tid har installeret farmen).

Jeg kender "sa" login til databasen, men det vil Citrix serverne åbenbart
heller ikke acceptere, da jeg prøve det med DSMAINT CONFIG.....

Mit spørgsmål er så.... Hvad f..... gør jeg ?

Har forgæves forsøgt at ændre password på SQL database brugeren "citrix"
uden held. Man skal åbenbart kende gammel password, eller er der nogen der
kender en metode til at ændre det uden at kende foregående password ?
Det skal siges at jeg ikke er den store SQL haj... Er det muligt at der skal
ændres nogle brugerrettigheder på databasen eller lignende ?

Skal jeg i stedet re-installere farmen ?

Jeg har en kopi af de originale SQL database filer liggende.
(CitrixIMA_Data.mdf og CitrixIMA_Log.ldf), så jeg kan godt lave alt muligt
ballade med databasen, jeg kan altid attach de gamle filer igen.

Håber nogen kan hjælpe mine servere kører ikke optimalt, når der ikke er
adgang til farmen

På forhånd tak....

Jens

X-posted i dk.edb.system.ms-windows.terminal-services og dk.edb.database med
follow-up til
dk.edb.system.ms-windows.terminal-services

Fra : N/A

Dato : 08-12-06 07:40

Fra : Jens

Dato : 08-12-06 07:40

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det burde fungere:
>
> How to change the password of a SQL Server login (Enterprise Manager)
> To change the password of a SQL Server login
> Expand a server group, and then expand a server.
> Expand Security, and then click Logins.
> In the details pane, right-click the login to modify, and then click
> Properties.
> In the Password box, on the General tab, enter a new password.
> Confirm the password.

Det prøver jeg

> Ellers:
> Kan du ikke bare droppe SQL brugeren "citrix" og oprette den igen?
> Husk at tjekke hvilke rettigheder brugeren har før du dropper den
>
> Problemet med "sa" kan muligvis skyldes at det er "citrix" der ejer
> databasen

Da jeg ikke er SQL haj, har du måske en beskrivelse af hvordan det gøres ?

På forhånd tak for hjælpen!

Jens