11 uger hvalp stjålet..
Fra : M.Hansen

Dato : 07-12-06 10:08

Ved godt det ikke er lovligt at gengive fra en avis artikkel, men det her er
bare så synd og skam. Flg er bragt i Sjællandske i dag :

Næstved: Restauratør Jesper-Emil Poulsen fik sin 11 uger gamle hvalp
stjålet, mens den var uden opsyn i blot et minut.

Hundehvalp stjålet mens ejer købte franskbrød
Først en rask eftermiddags-spadseretur i skoven og siden hjem og lege.
Sådan skulle programmet have lydt for en 11 uger gammel hundehvalp af racen
Hovawart og dens ejer.
I stedet blev aftenen og natten forvandlet til et mareridt.
En pludselig indskudt tanke hos hundeejeren om at købe et franskbrød på vej
hjem blev nemlig skæbnesvanger. Efter at have gået tur i Herlufsholmskoven,
bandt han kl. 18.45 hvalpen fast til hundekrogen foran Kvickly på
Kvægtorvet. Da han under et minut senere kom ud med brødet under armen, var
den legesyge hvalp pist forsvundet.
- Jeg gav mig til at lede, men var lynhurtigt klar over, at nogle måtte have
fjernet ham. Han kunne ikke selv have vristet sig fri af krogen. Hundesnoren
var også væk, forklarer hundeejer Jesper-Emil Poulsen, Nygade i Næstved.

Var sammen hele døgnet

Jesper-Emil Poulsen ringede omgående til Næstved Politi for at anmelde
tyveriet. Han købte hvalpen for tre uger siden i en hundekennel i Broby.
Jesper-Emil Poulsen er restauratør på Kanalkroen i Karrebæksminde og kunne
derfor have hvalpen været med på arbejde. De to var bogstaveligt talt sammen
både dag og nat.
- Det var første gang, jeg satte den til at vente uden for en forretning.
Det var min firbenede søn, som jeg havde ønsket mig længe. Han skulle være
min gode ven, siger han.

Udlover dusør

Jesper-Emil Poulsen udlover en dusør på 2.500 kroner til den, der kan skaffe
ham hvalpen uskadt tilbage. Han har ikke kunnet lukke et øje, siden hvalpen
forsvandt, og for hvert minut der går, forsvinder hans håb om, at det blot
var nogle børn, der har taget hvalpen for at lege med den.
- Deres forældre ville jo have kontaktet politiet. Jeg frygter snarere, at
nogle har stjålet ham for at sælge ham videre, erklærer Jesper-Emil Poulsen.
Hovawart-hvalpen er sort, som er sjældent for racen, med lidt hvidt på
brystpartiet. Den havde halsbånd på og var i en blå snor. Jesper-Emil
Poulsen beskriver hvalpen som rolig. Den bjæffer sjældent.

Jesper-Emil Poulsen udlover en dusør på 2.500 kroner til den, der kan bringe
ham hans hundehvalp tilbage i god behold. Han kan kontaktes på Kanalkroen på
tlf.: 55 44 00 10 eller via mobil: 26 35 17 65. Næstved Politi har tlf.: 55
31 14 48.

Fra : Is

Dato : 07-12-06 19:24

Fra : Is

Dato : 07-12-06 19:27

> Næstved: Restauratør Jesper-Emil Poulsen fik sin 11 uger gamle hvalp
> stjålet, mens den var uden opsyn i blot et minut.

Er der noget nyt om det idag ??

(den anden mail røg afsted ved et uheld)

Erik Isager

Fra : M.Hansen

Dato : 07-12-06 19:50

"Is" skrev i en meddelelse ...
> Er der noget nyt om det idag ??
>
> (den anden mail røg afsted ved et uheld)
>

> --
> Med venlig hilsen
> Erik Isager

Den er fundet ca 5-6 km fra det sted den forsvandt. Og er tilbage i god
behold :) jubiiii

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-06 20:00

"M.Hansen" <mikaelRE@MOVETHISstofanet.dk> skrev i en

> Den er fundet ca 5-6 km fra det sted den forsvandt. Og er tilbage i god
> behold :) jubiiii

Det var godt at høre !
Det er åbenbart blevet meget risikabelt, at stille sine hunde foran
forretninger efterhånden....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-12-06 20:02

M.Hansen <mikaelRE@MOVETHISstofanet.dk> wrote:

> Den er fundet ca 5-6 km fra det sted den forsvandt. Og er tilbage i
> god behold :) jubiiii

Åh - gudskelov, det var næsten ikke til at bære. Han har været ude af
sig selv kan man forstå. Hvis den blev stjålet har gerningsmanden
måske fået kolde fødder, ellers også er snoren måske blevet taget af
krogen af ét eller andet fjols, så hvalpen bare er rendt sin vej. Så
er julen reddet for restauratøren, og han lader *garanteret* aldrig
hunden stå bundet udenfor nogen steder mere.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Is

Dato : 07-12-06 22:42

> Den er fundet ca 5-6 km fra det sted den forsvandt. Og er tilbage i god
> behold :) jubiiii

Godt at høre.

Erik Isager

Fra : M.Hansen

Dato : 08-12-06 07:46

Dagens solstrålehistorie i Sjællandske :

Næstved: Hundehvalpen, der tirsdag aften blev stjålet, mens den stod bundet
fast til en hundekrog uden for Kvickly på Kvægtorvet, blev torsdag formiddag
fundet i god behold og er nu blevet genforenet med sin ejer.

Bortført hvalp fundet og er tibage i god behold
To dage nåede den 11 uger gamle Hovawart-hvalp at være bortført, indtil den
torsdag formiddag blev fundet i god behold på Appenæs Bygade.
Det er flere kilometer fra det sted, hvalpen tirsdag aften sidst blev set af
sin ejer, restauratør på Kanalkroen i Karrebæksminde, Jesper-Emil Poulsen.
Torsdag klokken 12.30 ringede Jesper-Emil Poulsens mobiltelefon, og en ældre
mand overbragte ham den gode nyhed.
- Mangler du en hund? Det var, hvad manden spurgte mig om. Jeg kørte
omgående derud og så, at det var min hvalp, som sad skræmt i et hjørne. Den
blev glad for at se mig med det samme. Det var dejligt.
- Jeg blev glad og lettet. Jeg havde faktisk opgivet at skulle se den igen,
siger Jesper-Emil Poulsen.

Afslog dusør

Tirsdag efterlod han hvalpen bundet til en hundekrog ved
Kvickly-forretningen på Kvægtorvet i Næstved, mens han gik ind for at købe
et franskbrød. Da han et minut senere kom ud igen, var hvalpen pist væk.
Den ældre mand, der ønsker at være anonym, afslog at få udbetalt den dusør
på 2.500 kroner, som Jesper-Emil Poulsen udlovede i gårsdagens udgave af
Sjællandske. Han så hvalpen strejfe rundt, mens han vaskede sin bil torsdag
morgen, og tog den til sig. Hvalpen havde ikke længere den blå hundesnor og
det halsbånd om halsen, som den havde, da den blev efterladt uden for
Kvickly.

En gåde

Kun hvalpen selv og dens bortfører ved, hvor hvalpen har været i
mellemtiden.
Men det er ifølge Jesper-Emil Poulsen heller ikke det vigtigste.
- Efter jeg hentede hvalpen, blev jeg kontaktet af en mand, der havde læst
avisen og kunne huske at have set et yngre ægtepar gå tur med den på Appenæs
Bygade onsdag. Det er min konklusion, at nogle har stjålet den og har fået
kolde fødder efter at have læst i avisen om tyveriet, forklarer Jesper-Emil
Poulsen.
Nu skal de slappe af. Men allerede i morgen vil de gå en lang tur sammen.
- Min hund skal aldrig mere efterlades alene. Det tør jeg ikke, siger
Jesper-Emil Poulsen og knuger hvalpen ind til sig.

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-12-06 12:33

> [...]
> stod bundet fast til en hundekrog uden for Kvickly på Kvægtorvet,
> blev torsdag formiddag fundet i god behold og er nu blevet

Har lige set den heldige hundejer på TV2 øst. Nej hvor var han glad,
og hvalpen ikke mindre. Sikke en lærestreg. Den ældre mand der fandt
hvalpen afslog jo dusøren, han har sikkert fået "betaling" nok ved at
se ejerens glæde

En historie der luner. Dejligt med lidt mirakler her op til jul.

Fra : Kim Christensen

Dato : 07-12-06 23:07

Tove Krieger skrev:
> Hvis den blev stjålet har gerningsmanden
> måske fået kolde fødder, ellers også er snoren måske blevet taget af
> krogen af ét eller andet fjols, så hvalpen bare er rendt sin vej.

Snoren kan være hoppet af, eller have fået hjælp til det. En hvalp
kan virke dragende på børn, der får lyst til at gå med den, og så
pludselig får dårlig samvittighed, og stikker af.
Det jeg nok frygtede var at hvalpen var på vej til Østeuropa i en
snavset kassevogn sammen med andre stjålne hunde. DKK beretter om at
tyveri af hunde er et stigende problem.

> Så er julen reddet for restauratøren, og han lader *garanteret* aldrig
> hunden stå bundet udenfor nogen steder mere.

En slem forskrækkelse, helt sikkert. Det er længe siden at jeg har
ladet min hund stå uden for en forretning. Jeg er lige blevet lidt
mere ovebevist om at det er en god ide.

Hilsen Kim