Snitz forum hos one.com?
Fra : jeppe

Dato : 06-12-06 22:06

Hej gruppe..

Jeg, eller rettere en jeg kender, et website hos one.com...
Men han har ikke meget forstand på at lave hjemmesider osv.. Da
jeg har lidt ville jeg jo gerne lave den for ham..

Jeg er ikke den der er mest kendt med mySQL databasen, men da det
er det eneste one.com har, må jeg jo arbejde ud fra den.. Efter
at havde prøvet lidt mine egne koder, og ikke har kunne få det
til at virke, ville jeg så bare prøve at installere et snitz
forum, som de kunne bruge ind til da..

Men det kan jeg heller ikke.. Eller det vil sige den laver fejl
når den skal kontakte mySQL..
Har fundet ud af de bruger apache(eller hvad den server hedder)
og noget der hedder Sun ChiliASP..

Men siden kommer med denne fejl meddelse:
SQLState: S Native Error Code: 1045 [TCX][MyODBC]Access denied
for user: 'avd_gaming_net@localhost' (Using password: YES)

Og jeg bruger denne sql string:
DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=avd_gaming_net;UID=avd_g
aming_net;PWD=PASSWORD;"

(lige efter deres FAQ
https://www.one.com/static/support-faq.do?category=asp&number=5 )

Er helt lost.. Håber virkelig i kan hjælpe mig, så jeg kan få det
til at du'

Mvh Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-12-06 22:53

jeppe skrev:

> [...]
>
> Og jeg bruger denne sql string:
> DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=avd_gaming_net;UID=avd_g

Har du tjekket at din adgangskode (som forhåbentlig ikke bare er
PASSWORD) er korrekt? Husk at der formentlig er forskel på store og
små bogstaver i adgangskoden
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jeppe

Dato : 07-12-06 15:27

Jens GyldenkærneClausen wrote:

> Har du tjekket at din adgangskode (som forhåbentlig ikke bare er
> PASSWORD) er korrekt? Husk at der formentlig er forskel på store og
> små bogstaver i adgangskoden

Passwordet er ikke bare password :)
- Men ville jo ikke lige skrive det her..

Men det er det helt rigtige password.. Både med store og med små
bogstaver :S

Der er også en her der har præcis samme problem.. -> men ingen
løsning?
http://forum.snitz.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=60617&SearchTerms=b-on

Fra : Torben Brandt

Dato : 07-12-06 16:24

jeppe wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> bogstaver :S
>
> Der er også en her der har præcis samme problem.. -> men ingen

Ifølge den her
http://developers.sun.com/asp/kb/kb_display_200110244.html
som jeg læser som den samme fejl som du får, så siger Sun at det er i
databasen du ikke får adgang. Prøv evt at høre one.com om du er sat
korrekt op...

Torben