Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
spare topskatten
Fra : claus

Dato : 06-12-06 19:17

Hej gruppe

lige et spørgsmål om topskat

hvis man på nuværende tidspunkt ved at man kommer til at betale topskat af
ca 100000 kr i år
hvad er så bedste pensionsordning eller andet at indbetale penge på hvis man
gerne vil mindske den del skattefar vil have ud af de 100000
jeg tror det er ca 68000 eller har jeg uret

claus v

Fra : Jens G

Dato : 06-12-06 19:53

On Wed, 6 Dec 2006 19:16:41 +0100, "claus" <claus@ofir.dk> wrote:

> [...]
>gerne vil mindske den del skattefar vil have ud af de 100000
>jeg tror det er ca 68000 eller har jeg uret

Du kan indsætte ca. 42.000 fradragsberettigede kroner på en
ratepension. Det hjælper da lidt på det.

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Michael

Dato : 06-12-06 20:27

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> wrote in message

> [...]
> Jens G
> Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.
> Besøg voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr.

Der er ikke grænse for hvor meget der kan indbetales på en ratepension - kun
kapitalpension, så Claus kan indbetale alle 100.000 hvis han har lyst.

Fra : Poul Christensen

Dato : 06-12-06 21:22

"Michael" <a@b.dk> wrote in

> Der er ikke grænse for hvor meget der kan indbetales på en ratepension
> - kun kapitalpension, så Claus kan indbetale alle 100.000 hvis han har
> lyst.

Ja han kan indbetale dem, men han får kun fradrag for de ca. 42.000 kr
årligt, medmindre han binder sig til at indbetale de 100.000 kr hvert år i
10 år.
mvh poul christensen

Fra : Brian R.

Dato : 07-12-06 14:18

Dette gælder dog kun hvis det er en privat ratepension.

Såfremt han vælger at indskyde på en arbejdsgiveradm. ordning, så er der
intet loft og han kan få fradrag for de fulde kr. 100.000,- i
indbetalingsåret.

Mvh,
Brian R.

Fra : Jens G

Dato : 06-12-06 21:37

On Wed, 6 Dec 2006 20:26:52 +0100, "Michael" <a@b.dk> wrote:

>Der er ikke grænse for hvor meget der kan indbetales på en ratepension - kun
>kapitalpension, så Claus kan indbetale alle 100.000 hvis han har lyst.

Men kun trække 42.000 fra hvis det er engangsindskud, sådan som jeg
forstår reglerne.

Hvis man vil trække mere end de 42.000 fra skal man forpligte sig til
at indbetale det aftalte beløb i mindst 10 år,- f.eks. en million kan
fordeles med 100.000 fradragsberettigede kroner om året i ti år.

Indbetaler man 100.000 uden at forpligte sig til at indbetale 100.000
om året i mindst 10 år, er kun de 42.000 fradragsberettigede.

Fra : Michael

Dato : 07-12-06 00:16

> [...]
> Jens G
> Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.
> Besøg voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr.

Ok - det vidste jeg faktisk ikke. Tak for info

Fra : claus

Dato : 08-12-06 08:09

Takker for alle svarene

nu har jeg da lidt at arbejde videre med

claus

Fra : Kim Malchau

Dato : 14-12-06 19:09

On Fri, 8 Dec 2006 08:09:01 +0100, claus wrote:

> Takker for alle svarene
>
> nu har jeg da lidt at arbejde videre med
>
> claus

Bemærk, at der som følge af en forventet dom fra EU mod Danmark kan komme
et meget stort pres på fradragsretten.

Se evt. decembernummeret af Penge & Privatøkonomi for en længere
forklaring.

Venlig hilsen
Kim Malchau

--
Nyt liv til din hjemmeside. http://Vibration.dk, gratis artikler

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 08-02-07 14:38

"claus" <claus@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> hvad er så bedste pensionsordning eller andet at indbetale penge på hvis man
> gerne vil mindske den del skattefar vil have ud af de 100000

Du kan trække hele beløbet fra hvis du sætter det ind under
"Etableringskontoordningen"( http://www.skat.dk ). Du skal selvfølgeligt
etablere dig for at hæve pengene igen .... men .... der er ikke noget explicit
krav om at du er en god forretningsmand.