Plaese Hjælp.
Fra : **(Yoda)**

Dato : 26-06-01 19:05

Jeg har en gammel Fujitzu 133 mhz maskine, som IKKE er varm,stjålet.
Jeg har tænkt mig at forære ungerne den, så nu er jeg nød til at sætte et
nyt skærmkort i for de skal kunne spille på den.
Men, dengang jeg fik maskinen satte jeg et password på i bios, som jeg nu
ikke kan huske.
Hvordan kan jeg resette bios nu ?, jeg skal ind for at deaktivere det
skærmkort som sidder i, fordi det er integreret i bundkortet.
Jeg har prøvet at flytte jumperne på bundkortet for at resette men uden
held.
Hvordan gør jeg ?

Hilsen

Yoda.

Fra : Thostrup

Dato : 26-06-01 19:14

Hiv det lille backup batteri på bundkortet ud et par sekunder

Fra : BachFire

Dato : 26-06-01 19:15

Hvis det ikke virker med at kortslutte BIOS'en (hvilket lyder
besynderligt..), så pil batteriet lige så forsigtigt ud, og sæt det i igen
10-15 minutter efter..

--
Med Venlig Hilsen,
Brian

Fra : **(Yoda)**

Dato : 27-06-01 07:45

Nu har jeg taget battariet ud i ca. 20 min, men når jeg så tænder maskinene,
så står den bare og bibber. (4 korte og et langt)
Hvad kan der være galt. ?

Yoda.

**(Yoda)** <Xelm@tdcadsl.dkX> skrev i en news:9hairm$hpl$1@news.inet.tele.dk

Fra : BachFire

Dato : 27-06-01 11:15

Hej,

Ikke for at fornærme dig, eller noget.. Men du har sat batteriet I igen,
ikke - og vendt det rigtigt? Ellers lyder den PC lidt syg..

--
Med Venlig Hilsen,
Brian

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-06-01 14:14

nu er bios jo helt slettet så du skal ind og sætte den op igen hvis den ikke
kan autodetecte de forskellige enheder (hvilket den nok ikke kan) Ellers kan
du måske slå op på bundkortproducentens hjemmeside hvad de nævnte antal bib
betyder.

mvh

Michael

Fra : **(Yoda)**

Dato : 27-06-01 15:19

Batteriet er sat i igen.
Men jeg kan slet ikke få billede på skærmen, putteren står baer og bibber (4
korte og 1 langt)

Yoda.

Michael Petersen <mcp_dk@ofir.dk> skrev i en

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-06-01 15:42

har du ringet til Fujitsu hotline? måske kan de hjælpe dig. De har hjulpet
mig flere gange med min gamle Cyrix 100

Fra : **(Yoda)**

Dato : 27-06-01 16:02

Ved du hvad nummer de har ?