Spørgsmål til JMail-komponenten
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 06-12-06 09:30

Hej,

På mit webhotel har de komponenten JMail, der gør det muligt at sende mails
via sin hjemmeside.

Kan man med denne komponent lave det sådan, at folk får mulighed for at
klikke i et afkrydsningsfelt der gør, at de får en kopi af den mail de har
sendt?

Selve afkrydsningsfeltet burde ikke være noget problem (det er jo bare at
lave en boks i formularen), det er mere hvordan man eventuelt skal gøre med
selve JMail-komponenten jeg ikke kan gennemskue.

På forhånd tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-06 11:48

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> skrev i en
meddelelse news:45767f8d$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> lave en boks i formularen), det er mere hvordan man eventuelt skal gøre
> med selve JMail-komponenten jeg ikke kan gennemskue.

Ja... Du kan gøre følgende.

If Request.QueryString("Checkbox") = True Then msg.AddRecipient
"egen@email.dk", "Eget Navn"

Thats it !

Neuhafen

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 06-12-06 13:11

"Neuhafen" <neuhafen sNaBeL-A neuhafen dk> skrev i en meddelelse
> Ja... Du kan gøre følgende.
>
> If Request.QueryString("Checkbox") = True Then msg.AddRecipient
> "egen@email.dk", "Eget Navn"

Jeg kan umidelbart ikke få det til at virke.

Jeg har indsat koden som der er beskrevet ovenfor.

For at jeg ikke skal poste lange indlæg her i gruppen, kan koden til
henholdsvis formularen og selve komponenten findes på følgende links:
http://test.boholdt-petersen.dk/sendmail.asp
http://www.test.boholdt-petersen.dk/kontakt.asp

Jeg har ikke rettet noget i den kode der vises ovenfor, får det er meningen,
at det er den bruger der f.eks. indtaster sin mailadresse i formularen, der
skal have mulighed for at bede om en kopi, og det er lidt svært at
foruddiffinere folks mailadresser.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-12-06 13:20

Anders Boholdt-Petersen wrote:

> henholdsvis formularen og selve komponenten findes på følgende links:
> http://test.boholdt-petersen.dk/sendmail.asp
> http://www.test.boholdt-petersen.dk/kontakt.asp

Så må du enten omdøbe dem til noget der ikke er .asp eller sende
koden herinde, ellers kan vi ikke læse ASP koden og fejlsøge.

Læs eventuelt også denne:
http://www.asp-faq.dk/article/?id=41

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 06-12-06 13:39

Anders Boholdt-Petersen wrote:
Så må du enten omdøbe dem til noget der ikke er .asp eller sende
koden herinde, ellers kan vi ikke læse ASP koden og fejlsøge.

UBS, ponlig forglemmelse!!!

Jeg har nu omdøbt filerne til txt-filer, så ligger de under følgende links:

Formular:
http://www.test.boholdt-petersen.dk/kontakt.txt

Komponentkode:
http://www.test.boholdt-petersen.dk/sendmail.txt

Sig endelig til, hvis det skal være anderledes for bedre fejlsøgning.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-12-06 15:08

Anders Boholdt-Petersen wrote:

> Komponentkode:
> http://www.test.boholdt-petersen.dk/sendmail.txt
>
> Sig endelig til, hvis det skal være anderledes for bedre fejlsøgning.

Nej, den er nem nok

dit jmail.message objekt hedder jo Jmail, så i stedet for:

If Request.QueryString("Checkbox") = True Then msg.AddRecipient
"egen@email.dk", "Eget Navn"

skal du bruge:

If Request.QueryString("Checkbox") = True Then Jmail.AddRecipient
email, navn

Jeg har også udskiftet "egen@email.dk" med variablen email og "Eget
Navn" med variablen navn, således at mailen også ender der hvor den
skal.

Med venlig Hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 06-12-06 21:31

[...]

Det driller desværre stadig.

Hvis jeg klikker i afkrydsningsfeltet om at jeg gerne vil have en kopi,
bliver kopien ikke leveret.

Jeg modtager kun en mail, og det er på den mail, som jeg har sat til at
modtage de mails som der bliver sendt via komponenten (jeg har flere
mailadresser at leje med), så derfor udfyldte jeg min kontaktformular med
min anden mailadresse, og her kom der ingen mail, på trods af at jeg
klikkede i afkrydsningsfelet.

Er der nogle derude som har noget bud på hvad der går galt?

Koden ligger på samme placering som oplyst tidligere.

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-12-06 22:36

> [...]
> "egen@email.dk", "Eget Navn"
>
> skal du bruge:
>
> If Request.QueryString("Checkbox") = True Then Jmail.AddRecipient

Ja, der er lige et par andre fejl. På kontakt siden skal du bruge:
<input type="checkbox" id="Kopi" name="Kopi" />
til at lave din checkbox. Din nuværende checkbox har intet name.

Derefter skal du lige rette din IF-sætning igen,så den fanger
væredien:

If Request.form("Kopi") <> "" Then
Jmail.AddRecipient email, navn
end if

Det skulle gerne virke.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-12-06 22:37

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 07-12-06 09:07

> [...]

> til at lave din checkbox. Din nuværende checkbox har intet name.

> Derefter skal du lige rette din IF-sætning igen,så den > fanger

Nu virker det.

Men:

Kan man skjule modtageren af kopien, således at det kun er den mailadresse,
som jeg har sat til at modtage mails via komponenten der bliver vist?

Og det samme skulle så gælde for modtageren af kopien - vedkommende skulle
i såfald dette kunne lade sig gøre kun se at det var sin egen mailadresse
der blev sendt en kopi til, og ikke hvilken en mailadresse jeg havde sat til
at modtage beskeden på mit domæne.

Håber mit spørgsmål var forståligt.

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-06 09:38

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> skrev i en
meddelelse news:4577cbb2$0$137$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> Kan man skjule modtageren af kopien, således at det kun er den
> mailadresse, som jeg har sat til at modtage mails via komponenten der

Alt er muligt... Hvis man bare ved hvordan.
Du kan læse ALT om JMail på:
http://www.dimac.net/default2.asp?M=Products/MenuCOM.asp&P=Products/w3JMail/start.htm

Ret følgende
Jmail.AddRecipient email, navn
til
Jmail.AddRecipientBCC email, navn

Så har lavet en BlindCarbonCopy...
BCC kan ikke ses af andre !

Neuhafen

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 07-12-06 10:00

"Neuhafen" <neuhafen sNaBeL-A neuhafen dk> skrev i en meddelelse
> Alt er muligt... Hvis man bare ved hvordan.
> [...]

Det vil jeg prøve, mit engelske er bare ikke det bedste!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-12-06 09:15

> [...]

> der blev sendt en kopi til, og ikke hvilken en mailadresse jeg havde sat til

Ja, men så må du sende to mails i stedet for en mail med to
modtagere. Altså i stedet for blot at bruge addrecepient, skal du
sende den første mail afsted og derefter sende endnu en.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 07-12-06 09:59

> Ja, men så må du sende to mails i stedet for en mail > med to
modtagere. Altså i stedet for blot at bruge addrecepient, skal du
sende den første mail afsted og derefter sende endnu en.

Kan man gøre dette i en håndevending (altså lave noget i den fil jeg har
gang i)?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-12-06 10:18

Anders Boholdt-Petersen wrote:

> Kan man gøre dette i en håndevending (altså lave noget i den fil jeg har
> gang i)?

Ja, hvis du prøver og sidder fast skal jeg gerne hjælpe.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 07-12-06 14:17

> Ja, hvis du prøver og sidder fast skal jeg gerne hjælpe.

Jeg har nu rodet lidt med det.

Det eneste jeg kan komme frem til er hvordan man skjuler den mailadresse der
skal modtage mailsne, således at der i tilfeltet blot står ingen.

Det gør man således:
JMail.AddRecipientBCC mail@domaene.dk

Hvordan man lige får det lavet så der sendes 2 mails i en håndevending kan
jeg ikke gennemskue, på trods af, at jeg har kikket på deres hjemmeside.

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-06 15:25

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> skrev i en
meddelelse news:4578145f$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> jeg ikke gennemskue, på trods af, at jeg har kikket på deres hjemmeside.

Hvis du vil sende to seperate mails, skal du køre scriptet to gange.
(Eller to forskellige scripts)
Vil du bare sende samme mail til to modtagere som ikke må kunnet se den
anden, så brug BCC !

Neuhafen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-12-06 14:31

Anders Boholdt-Petersen wrote:
> "Neuhafen" <neuhafen sNaBeL-A neuhafen dk> skrev i en meddelelse
>
> Det vil jeg prøve, mit engelske er bare ikke det bedste!

Kan du ikke lige lægge sendmail.txt ud igen, jeg kan nemlig ikke se
den mere?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 07-12-06 14:40

Kan du ikke lige lægge sendmail.txt ud igen, jeg kan nemlig ikke se
den mere?

Selvfølgelig kan jeg det.

Det er den nu, linket kommer lige igen:
http://test.boholdt-petersen.dk/sendmail.txt

På forhånd mange tak for hjælpen!!!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-12-06 20:38

Anders Boholdt-Petersen wrote:

> Hvordan man lige får det lavet så der sendes 2 mails i en håndevending kan
> jeg ikke gennemskue, på trods af, at jeg har kikket på deres hjemmeside.

Prøv at udskifte din IF med følgende:

If Request.form("Kopi") <> "" Then

dim JMailKopi

Set JMailKopi = Server.CreateObject("JMail.Message")
JMailKopi.Silent = True
JMailKopi.From = email
JMailKopi.FromName = navn
JmailKopi.AddRecipientBCC email, navn
JMailKopi.Subject = emne
JMailKopi.Body = besked
JMailKopi.Send("smtp.unoeuro.com")

end if

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 08-12-06 17:00

[...]

Super - det var lige det der skulle til)!

Nu virker det efter hensigten, og så fik jeg lært noget nyt om komponenten!

Tak for den fede support!!!

Rigtig god weekend til alle fra