Billigste opkald? bluetooth->gprs eller mo~
Fra : Tom Holmberg

Dato : 05-12-06 18:39

Hej,

jeg har en bærbar hvor jeg af og til benytte bluetooth -> GPRS i min mobil
til internettet (gennem telemore/TDC) koster 10,-/mb.
- heldyrt.

Jeg har dog også mulighed for at benytte blutetooth -> og så benytte
almindelig opkalds-forbindelse via min mobil via et alm. tdc-opkalds
abonnement.
- Her står der via tdc at det koster en x-antal ører ved alm fastnet-opkald,
men hvad er prisen ved brug af mobiltelefon-opkald?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-12-06 16:57

Tom Holmberg skrev:

> jeg har en bærbar hvor jeg af og til benytte bluetooth -> GPRS i min mobil
> til internettet (gennem telemore/TDC) koster 10,-/mb.
> - heldyrt.

Sidebemærkning:
Hvis du skifter til Unoeuro, koster det kun 7,50 kr. Stadig dyrt,
men dog billigere.

--
Bertel

Fra : Sebastian Løck

Dato : 26-02-07 14:09

Tom Holmberg wrote:
> Hej,
>
> jeg har en bærbar hvor jeg af og til benytte bluetooth -> GPRS i min mobil
> til internettet (gennem telemore/TDC) koster 10,-/mb.
> - heldyrt.

Til gengæld trafik og ikke tidsafregnet. At det er heldyrt er din
vurdering. Jeg kan sagtens nøjes med 200-800k trafik for at hente posten.
GPRS forbindelsen kan blive stående og er dermed velegnet til push-mail.

> Jeg har dog også mulighed for at benytte blutetooth -> og så benytte
> almindelig opkalds-forbindelse via min mobil via et alm. tdc-opkalds
> abonnement.
9.600 kbit/s og så er det slut. Hvis det er tilfredsstillende for dig.

> - Her står der via tdc at det koster en x-antal ører ved alm fastnet-opkald,
> men hvad er prisen ved brug af mobiltelefon-opkald?

Tja det er meget nemt, Du skal betale for internet-gateway _og_
mobiltelefonminutterne.
Mobiltefonminutterne koster det de nu koster, se din aftale med telmore/TDC.

Hvis du virkelig vil benytte dig af mobil internet til små penge, burde
du interessere dig for at blive Linus hos fon. http://www.fon.com
Måske kender du en fonero, som har lyst til at invitere dig, hvorved du
kan få din router gratis.

hilsen
Sebastian

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-02-07 14:17

Tom Holmberg <porthusvej@mail.dk> skrev 2006-12-05:
> Hej,
>
> jeg har en bærbar hvor jeg af og til benytte bluetooth -> GPRS i min mobil
> til internettet (gennem telemore/TDC) koster 10,-/mb.
> - heldyrt.

Ja det er pænt mange penge.

Det billigste jeg kender til er 3's mobiltdata abb.

De har vist en pakke til 49dkr med 10 mb inkludere og 3.75kr for efter
følgende MB og en pakke med 10GB til 299.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.