Ang. mit problem med TDC
Fra : Brugtsalg

Dato : 05-12-06 23:08

Bofælledesskabet har en ADSL løsning men den køre 2048/128 eller lign. men
problemet er at den ene sidder dagen lang og streamer film fra nettet og en
downloader alt muligt og en 3. gør noget tredje. Der er forlidt båndbrede
til for mange brugere.

Vi har haft snakket om at opgradere linien men de andre var ikke interseret
i at betale mere for en hurtigere line, og jeg vil ikke selv betale for at
de andre så samtidig får mere båndbrede.

mht. Wlan har det været forsøgt men da huset er ret stort og der er mange
beton væge skal der bruges formange antener til at huset vil betale det.

Så min eneste løsning er at have min egen forbindelse til nettet.

Fra : f00ge

Dato : 06-12-06 00:25

Hvor mange bor I der?
Måske er I nok til at få ComX eller lign. til at lægge noget ind.

Fra : Jesper Cheetah

Dato : 06-12-06 01:10

On 2006-12-05, Brugtsalg wrote:
> [...]
> downloader alt muligt og en 3. gør noget tredje. Der er forlidt båndbrede

Det kunne måske hjælpe at lave noget trafikprioritering, så store
downloads bliver nedprioriteret til fordel for mere interaktiv trafik.
Men det er selvfølgelig begrænset hvor meget det kan hjælpe.

--
Jesper Cheetah <xyborx+usenet@xyborx.dk>

Fra : Brugtsalg

Dato : 06-12-06 04:07

Intet af det hjælper da dem som styre stedet syndes hastigheden er god nok
og hellere ser vi sidder i Teapigrupper hele dagen end læser os til mere
viden på nettet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-12-06 06:29

Brugtsalg skriver:

> [...]
> downloader alt muligt og en 3. gør noget tredje. Der er forlidt båndbrede

Altså er det ikke TDC's skyld.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-12-06 07:34

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Brugtsalg skriver:

> Altså er det ikke TDC's skyld.

Det var jo ikke det der var hans problem vel.... Det var vel det at der
bliver opkrævet tekniker gebyr, selvom han i prænsippet selv kan flytte
linien.. TDC går jo faktisk ind i kundens installerede udstyr og bruger
denne installation.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-12-06 16:48

Bjarke Hansen skriver:

> [...]
> bliver opkrævet tekniker gebyr, selvom han i prænsippet selv kan flytte
> linien.. TDC går jo faktisk ind i kundens installerede udstyr og bruger

Præcis på samme vis som hvis du ikke kunne finde ud af din
teleinstallation i hjemmet.

Fra : Michael Tinding

Dato : 06-12-06 11:06

> [...]
> beton væge skal der bruges formange antener til at huset vil betale det.
>
> Så min eneste løsning er at have min egen forbindelse til nettet.

QOS/TOS er to teknikker som kan bruges til at styre fordele båndbredden med.
Afhængigt af hvilken router i har er det altså muligt at dele båndbredden
ligeligt imellem jer når i alle er på.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-12-06 10:09

"Brugtsalg" <brugtsalg@gmail.com> crashed Echelon writing

> Så min eneste løsning er at have min egen forbindelse til nettet.

Nu er det ikke det billigste selskab og den fedeste båndbredde men hvis du
vil undgå teknikeren så kig på Wimaxx. Eller så må du desværre hoste op så
en tekniker kan komme og viderepatche din ADSL til dit værelse.

Det er jo ikke TDCs skyld, men dem som administrerer ejendommen der har
valgt at bruge TDC.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-12-06 10:45

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> wrote in message
> Det er jo ikke TDCs skyld, men dem som administrerer ejendommen der har
> valgt at bruge TDC.

Personligt forstår jeg godt at adminstratorerne ikke vil have vilkårlige
personer rendende rundt i krydsfeltet.
Der er jo mulighed for at koble sig ind på andres telefonlinjer og hvad der
nu ellers er dernede.

Men man kunne måske have en betroet person i omgangskredsen der kan finde ud
af at af-isolere et par ledninger.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-12-06 10:53

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> crashed Echelon writing

> Men man kunne måske have en betroet person i omgangskredsen der kan
> finde ud af at af-isolere et par ledninger.

Måske, jeg skal ikke kunne svare for administrationens begrundelse. Dels
måske en offentlig virksomhed med de aftaler det medfølger, at valgt at
mulighed for support og reklamations mulighed i tilfælde af fejl og
nedbrud.

Og som brugtsalg nævnte tidligere, var huset stort nok til at WLAN ville
blive dyr investering.

--
Bjarke Andersen