Nyt Netværk
Fra : Mejer

Dato : 05-12-06 20:27

Hej

Jeg skal hjælpe en famile med nyt netværk i Hjemmet. Datteren har fået en
bærbar med /g-netværkskort som hun jo gerne vil ha på nettet. De aner intet
om opsætning af router og andet...hvad er det simpleste man kan gøre? Er det
en switch med en lang ledning ned til Datterens værelse?
de har Djursnet, kører vist 2 Mb...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-12-06 21:51

Mejer skrev:

> [...]
> bærbar med /g-netværkskort som hun jo gerne vil ha på nettet. De aner intet
> om opsætning af router og andet...hvad er det simpleste man kan gøre?

Køb en trådløs router, og sæt den til at kryptere netværket med
WPA. Det er relativt nemt at finde ud af. Ellers aliér dig med en
nørd i omegnen/bekendtskabskredsen.

> Er det en switch med en lang ledning ned til Datterens værelse?

En switch kan ikke det samme som en router. Den kan nemlig sørge
for at flere pc'er er på internettet samtidig uafhængigt af
hinanden.

Linksys WRT54G eller WRT54GL er to brugbare routere, men der er
mange andre.

--
Bertel