Afmontering af gasflaske
Fra : Kurt Mogensen

Dato : 05-12-06 18:51

Jeg vil gerne have fjernet min gasflaske fra min vogn.
Problemet er bare, at jeg ikke lige ved hvordan regulatoren pilles af.
Den gængse model, hvor man løfter op i kraven, og vupti, så er regulatoren
fri den kender jeg.
Min regulator sidder med en messingforskruning på en alu-flaske.
Er der nogen der kan hjælpe ?
/Kurt

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-12-06 19:55

Hej Kurt

Kan det være SRG typen du har, så kan dette link måske hjælpe dig. De kan
drille lidt...

http://www.calorgas.co.uk/regulators/patiogas-5-13kg.htm

Ole

Fra : Kurt Mogensen

Dato : 05-12-06 21:54

"Ole Rasmussen" <olerasnospam@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Kurt
>
> Kan det være SRG typen du har, så kan dette link måske hjælpe dig. De kan
> [...]
Det ligner faktisk den rigtige. Jeg prøver i morgen efter arbejde.
Tak for hurtig respons
/Kurt

Fra : Kurt Mogensen

Dato : 07-12-06 16:05

> [...]
> Hej Kurt
>
> Kan det være SRG typen du har, så kan dette link måske hjælpe dig. De kan

Hmm - det var ikke den. Andre der har et forslag ?

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 07-12-06 16:25

Hej Kurt
Det er vel en CGI regulator (til mindre flasker 2-3 Kg mv.)og de fleste af
dem skal skrues af .
Har lige fundet en link med nogle , men det vil også lette betydelig hvis du
f.eks. fandt et billede af "din"?
http://www.kjoeller.com/gasdele.htm
Prøv evt. www.BP.Com

Kim

Fra : Finn Kragh

Dato : 07-12-06 20:40

Hej Kurt.

Det er ikke så enkelt, at du blot skal trykke indad på plastic hanen vel?

mvh.

Finn

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 08-12-06 08:59

> Jeg vil gerne have fjernet min gasflaske fra min vogn.
> Problemet er bare, at jeg ikke lige ved hvordan regulatoren pilles af.

Er det på en 6 Kg Alu. Der skal du trykke på plastik tappen der sidder nede
under hanen der lukker/åbner for gassen.

VH
Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-12-06 13:44

Kurt Mogensen wrote:

> [...]
> regulatoren fri den kender jeg.
> Min regulator sidder med en messingforskruning på en alu-flaske.

Messingforskruning? Der er garanteret linksgevind på. Det er der på mine
(tyske) gasflasker.

De må kun spændes med hånden af hensyn til den gummipakning der er ...

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kurt Mogensen

Dato : 09-12-06 12:55

> [...]
> fri den kender jeg.
> Min regulator sidder med en messingforskruning på en alu-flaske.
Billeder er på vej i dk.binaer

Fra : Finn Kragh

Dato : 09-12-06 15:18

Hej Kurt.

Hvor er flaske og regulator geografisk?

Finn

Fra : Kurt Mogensen

Dato : 09-12-06 15:29

"Finn Kragh" <finnkragh@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Kurt.
>
> Hvor er flaske og regulator geografisk?
>
> Finn
>
> "Kurt Mogensen" <Kurt_Mogensen1@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse

Hørsholm i Nordsjælland

Fra : Finn Kragh

Dato : 09-12-06 16:36

Skriv lige direkte til mig på emailen.

mvh.

Finn

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 09-12-06 19:26

Hej Kurt

Den vrider af plastik, der sidder midt på regulatoren, skal drejes en halv
omgang, så skulle regulatoren kunne løftes af.
Men den er måske rustet fast, så den ikke kan drejes?

Mvh
Henning

Fra : Kurt Mogensen

Dato : 10-12-06 12:10

"Henning Mikkelsen" <mikmik@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Kurt
>
> Den vrider af plastik, der sidder midt på regulatoren, skal drejes en halv
> omgang, så skulle regulatoren kunne løftes af.
> Men den er måske rustet fast, så den ikke kan drejes?

Det var lige hvad der skulle til. Tusind tak for hjælpen :)
God jul
/Kurt

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 10-12-06 13:28