TDC tjener store penge på Psykisksyge
Fra : Brugtsalg

Dato : 05-12-06 17:12

Jeg er psykisk syg og bor i et bofælledesskab, hvor bygningen tidligere har
været kontor for hedeselskabet som havde flere linier ind i huset til
omstilling. alt dette er koblet igennem et krydsfelt og vi har så hver vores
telefonstik på værelserne. Pga dette har jeg nu oplevet at da jeg flyttede
ind så ville jeg selv sætte min adsl op for at spare penge. men det virkede
bare ikke det skulle en teknikker ud og patche x feltet. nu skulle jeg så
flytte værelse til et andet sted i huset igen skulle jeg betale for at de
patchede x feltet og nu da jeg er blevet træt af TDC og skifter til CC så
skal jeg sku igen betale TDC for at patche x feltet. Jeg syndes bare det er
et dårligt sted TDC tjæner deres penge fordi vi er psykisk syge og tvunget
til at bo sådan et sted som her og vi er alle sammen på kontanthjælp eller
pension. Ja jeg er træt af TDC,

skulle bare ud med min vrede imens jeg her i julemåneden sidder med en
regning på en flytning fra et værelse til et 10 meter væk på 1800,- og med
udsigten til at skulle betale 700 for at min cc adsl kan komme til at
fungere

VH

Den psykisk syge EDB Nørd

(tidligere IT konsulent)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-06 17:14

Brugtsalg skriver:

> Den psykisk syge EDB Nørd
>
> (tidligere IT konsulent)

Som ikke selv kan finde ud af at patche et krydsfelt ?

Du vil gerne have flyttet kablerne med ikke betale for det. Hvem skal så
betale ?

TDC tjener penge på alle - ikke kun de Psyisk syge.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-12-06 20:29

Klaus D. Mikkelsen skrev:

>TDC tjener penge på alle - ikke kun de Psyisk syge.

Jeg er overbevist om at der er nogen der mener at tdc kun tjener penge på
psykisk syge, og at samtlige af deres kunder er det.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-06 20:30

"Ivan V. Klattrup" skriver:

> Jeg er overbevist om at der er nogen der mener at tdc kun tjener penge på
> psykisk syge, og at samtlige af deres kunder er det.

ROFL...

Fra : ShutEye

Dato : 05-12-06 22:45

> Jeg er overbevist om at der er nogen der mener at tdc kun tjener penge på psykisk syge,
> og at samtlige af deres kunder er det.

Hehehe lol!

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 07-12-06 16:33

Ivan V. Klattrup wrote:

> Jeg er overbevist om at der er nogen der mener at tdc kun
> tjener penge på psykisk syge, og at samtlige af deres kunder
> er det.

LOL lige i skabet sad den, kom den fra hoften eller blev der tænkt over den.
For god var den fandme....

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-12-06 17:06

"Henrik Sørensen" skriver:

> LOL lige i skabet sad den, kom den fra hoften eller blev der tænkt over den.
> For god var den fandme....

Det var nok selverkendelse, når man ser, hvilken udbyder Ivan har

Fra : jama

Dato : 05-12-06 20:16

"Brugtsalg" <brugtsalg@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> regning på en flytning fra et værelse til et 10 meter væk på 1800,- og med
> udsigten til at skulle betale 700 for at min cc adsl kan komme til at

-------------------------------
Hvorfor deler I ikke Allesammen en trådløs Router, der må der være andre i
bofællesskabet, der har ADSL.
Tal sammen.
(nb: Klaus ikke så hård ved ham)
Mvh.Jama

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-06 20:28

jama skriver:

> Hvorfor deler I ikke Allesammen en trådløs Router, der må der være andre i
> bofællesskabet, der har ADSL.

Det må man ikke på et privatabbonnement.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-12-06 20:32

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> jama skriver:

> Det må man ikke på et privatabbonnement.

Påfællesskab? samme fællesadresse vel?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-12-06 21:47

Bjarke Hansen skrev:

> Påfællesskab? samme fællesadresse vel?

Fællesadresse betyder ikke automatisk samme husstand.

--
Bertel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-06 22:19

Bjarke Hansen skriver:

> Påfællesskab? samme fællesadresse vel?

Et bofællesskab betyder ikke at man har samme husstand.
Så nej, en privatlinje må ikke deles.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 05-12-06 22:43

On Tue, 05 Dec 2006 20:27:33 +0100, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> jama skriver:

> Det må man ikke på et privatabbonnement.

Nej og hvad så?

Så opretter I en pro-forma forening hvis medlemmer deler en
professionel tdc-adsl.

Den løsning er helt efter bogen.
--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-06 22:43

Henning Wangerin skriver:

> Så opretter I en pro-forma forening hvis medlemmer deler en
> professionel tdc-adsl.

Ellers tak, jeg bor på privatadresse

Fra : Henning Wangerin

Dato : 05-12-06 22:52

On Tue, 05 Dec 2006 22:43:17 +0100, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Henning Wangerin skriver:

> Ellers tak, jeg bor på privatadresse

Det har ingen betydning for muligheden for at købe et erhvervs abo, og
prisen er sådan cirka det samme - blot kan du ikke får de
billige/langsomme hastigheder som erhvervs-abo.

Hvis I laver en forening hvor medlemmerne deler omkostningerne til
arhvervs-adsl'en kan du få den levere lige hvor du vil.

Jeg har fået en installeret i ca 30 meters højde i en foderstof-silo, så
meget er muligt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-06 22:56

Henning Wangerin skriver:

> Det har ingen betydning for muligheden for at købe et erhvervs abo, og
> prisen er sådan cirka det samme - blot kan du ikke får de
> billige/langsomme hastigheder som erhvervs-abo.

Tak, det er jeg klar over

> Hvis I laver en forening hvor medlemmerne deler omkostningerne til
> arhvervs-adsl'en kan du få den levere lige hvor du vil.

Som skrevet bor jeg på en privat adresse og har ikke tænkt mig at dele
med nogen.

Fra : ShutEye

Dato : 05-12-06 23:14

> Tak, det er jeg klar over

> Som skrevet bor jeg på en privat adresse og har ikke tænkt mig at dele
> med nogen.

Hint til Henning: Svar den rigtige!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-12-06 20:28

"Brugtsalg" <brugtsalg@gmail.com> wrote in message
> [...]
> regning på en flytning fra et værelse til et 10 meter væk på 1800,- og med
> udsigten til at skulle betale 700 for at min cc adsl kan komme til at

Nu er 1800 jo ikke "store penge" dog ville det jo nok være billigere for en
der normalt servicere krydsfeltet at komme ud og gøre det, koster måske
1time ca 500kr

Når bofællesskabet har et krydsfelt, så har de jo nok også betalt for
kablingen.. er nok ligesom jeg har set på plejehjem at der er blevet lavet
fine krydsfelter med kabel ud til hver beboelse... her har man jo så normalt
bare en adsl ind, og delling af internet.. dette ville jo også være
fornuftigt i jeres tilfællelde.. for det er da rigtigt nok lidt dumt at gå
og betale TDC for at de kommer og "servicere" på jeres krydsfelt.

få en god linie ind i huset fx 10/1Mbit og del den med en god router ud til
alle.. Så koster det måske 10kr om måneden for hver? går ud fra at der er
PDS kabling ud tíl hver?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-06 22:29

Bjarke Hansen skriver:

> få en god linie ind i huset fx 10/1Mbit og del den med en god router ud til
> alle.. Så koster det måske 10kr om måneden for hver? går ud fra at der er
> PDS kabling ud tíl hver?

Så skal man ikke vælge TDC privatabonnement, sakset fra kundevilkårene:

14.B. Kundens misligholdelse (TDC's lukkeret)

K. Abonnementet anvendes til formidling af trafik for andre eller
benyttes af
flere i forening, som ikke tilhører kundens husstand/virksomhed, eller
som
ikke er registreret som bruger, og dette forhold bringes ikke til ophør
umiddelbart efter påtale fra TDC.

Fra : Niklas Petersen

Dato : 05-12-06 23:34

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> [...]
> som
> ikke er registreret som bruger, og dette forhold bringes ikke til ophør

Nøjagtig det samme står i vilkår for erhvervsabonnement. Jeg tror dog
nok at TDC Erhverv i praksis tillader at dele en forbindelse. Jeg bor i
en boligforening hvor vi deler en ADSL. Da vi i sin tid oprettede den
ringede vi til TDC som sagde god for at dele.

http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/vilkaar_2006/tillaegsvilkaar_bredbaand_2006.pdf

Fra : Henning Wangerin

Dato : 05-12-06 23:38

On Tue, 05 Dec 2006 23:33:53 +0100, Niklas Petersen wrote:

> [...]
> at TDC Erhverv i praksis tillader at dele en forbindelse. Jeg bor i en
> boligforening hvor vi deler en ADSL. Da vi i sin tid oprettede den ringede

Lige netop, for så bliver foreningens medlemmer pludselig til "kundens
husstand/virksomhed". Det er ikke tilladt at give udenforstående adgang,
men medlemmerne er der ikke noget problem i, da de i fællesskab er
foreningen.

Fra : f00ge

Dato : 05-12-06 22:27

Kan I ikke få lagt fiber ind eller lign. fra et andet firma?
I er sikkert en del på bofællesskabet, som kan lide EDB og Internet?

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 05-12-06 22:40

f00ge skriblede:
> Kan I ikke få lagt fiber ind eller lign. fra et andet firma?
> I er sikkert en del på bofællesskabet, som kan lide EDB og Internet?

Tror du da det er kablerne til mobiltelefoni
der er problemet :)

--
Lars Fragstrup