Andet multimedie
bentjuul 3670
PSP - indsæt et billede i billede..
Fra : /Peter

Dato : 05-12-06 17:18

Hvordan indsætter man nemmest et billede i et i forvejen åbnet billede?

Jeg gør det sådan nu:
Jeg åbner det billede jeg vil indsætte derpå markerer jeg og kopierer
det over i det andet, men er det ikke lige lovligt besværligt?

Hvordan beskærer jeg så det billede jeg netop har sat ind?
Jeg gør det sådan nu:
trækker en markering omdet jeg vil croppe, derefter "cut"
og så paster jeg det udklippede ind igen for derefter at markere og
slette det
oveskydende. Også lige lovligt besværligt, synes jeg.

Venligst
Peter

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-12-06 17:32

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg åbner det billede jeg vil indsætte derpå markerer jeg og kopierer
> det over i det andet, men er det ikke lige lovligt besværligt?

Nu kender jeg ikke PSP så godt men-
Kan du ikke bare holde vensre museknap nede og træk det over i det andet
billede?

> [...]
> det
> oveskydende. Også lige lovligt besværligt, synes jeg.

Prøv at markere det du vil beholde og vend så din markering ( hedder vist
noget med invert), og tryk på delete tasten.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : /Peter

Dato : 05-12-06 18:15

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en
meddelelse news:45759efa$0$6755$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Nu kender jeg ikke PSP så godt men-
> Kan du ikke bare holde vensre museknap nede og træk det over i det
> andet billede?

Tak

Det har jeg vist ikke prøvet.

> Prøv at markere det du vil beholde og vend så din markering ( hedder
> vist noget med invert), og tryk på delete tasten.

Ja men så sletter jeg faktisk hele resten af billedet!
Lad os sige jeg har sat seks billeder ind i et stort tomt billede og vil
croppe nogle de indsatte billeder,
how do i do that?.

Fra : emj

Dato : 05-12-06 17:53

/Peter skrev:

>Hvordan indsætter man nemmest et billede i et i forvejen åbnet billede?

Indsæt som et nyt layer.
Nu kan du arbejde med hvert layer for sig.

Hilsen emj

Fra : /Peter

Dato : 05-12-06 18:13

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Indsæt som et nyt layer.
> Nu kan du arbejde med hvert layer for sig.

Tak
men hvor browser jeg efter det nye billede jeg vil indsætte?

Fra : emj

Dato : 05-12-06 18:40

/Peter skrev:

>Tak
>men hvor browser jeg efter det nye billede jeg vil indsætte?

Du har vel hentet de billeder ind i PSP, som du skal bruge til din
collage fra staten af.

Hilsen emj

Fra : /Peter

Dato : 05-12-06 19:16

> Du har vel hentet de billeder ind i PSP, som du skal bruge til din
> collage fra staten af.

Nej, men det er nok det jeg skal,
jeg troede det var ligesom...
fra menuen Insert / Image -agtigt
altså man kunne indsætte direkte i et aktuelt billed,
men det er det så ikke, jeg skal åbne og kopiere.

Venligts
Peter

Fra : emj

Dato : 05-12-06 19:36

/Peter skrev:

>Nej, men det er nok det jeg skal,
>jeg troede det var ligesom...
>fra menuen Insert / Image -agtigt

Der er ikke noget, der hedder Insert/Image i PSP

>altså man kunne indsætte direkte i et aktuelt billed,

Det kan man da også. Det hedder bare Copy/Paste i stedet for
Insert/Image

>men det er det så ikke, jeg skal åbne og kopiere.
Ja

Hvilket billedbehandlingsprogram er du vant til at arbejde i?

Hilsen emj

Fra : /Peter

Dato : 05-12-06 19:51

> [...]
> Insert/Image

> Ja
>
> Hvilket billedbehandlingsprogram er du vant til at arbejde i?

Macromedia Fireworks, men det er jo også mere et 'grafikprogram'
end et egentligt billedbehandlingsprogram

Fra : emj

Dato : 05-12-06 20:04

/Peter skrev:

>Macromedia Fireworks, men det er jo også mere et 'grafikprogram'
>end et egentligt billedbehandlingsprogram

Jamen det kan vel godt klare den opgave, som du sidder med i PSP nu.

Hilsen emj

Fra : /Peter

Dato : 05-12-06 20:30

> Jamen det kan vel godt klare den opgave, som du sidder med i PSP nu.

Det tænker jeg nok, men jeg ville lige prøve PSP for at se om det er
noget .

Fra : emj

Dato : 05-12-06 21:55

/Peter skrev:

>jeg ville lige prøve PSP for at se om det er
>noget .

Det er mit foretrukne program til billedbehandling.

Hilsen emj