RAM for alle pengene?
Fra : KJN

Dato : 26-06-01 18:29

Jeg overvejer at anskaffe en ramblok på 512 MB (PQI, 7,5 nS, 168pin,
3,3V)
Men leverandøren oplyser følgende: "Du skal have Via Apollo Pro133,
Via KT133, Via KT133A eller Intel 440GX Chipset, for at kunne køre med
512 MB PC133. De fleste Intel Chipsets kan ikke klare 512MB monduler."

Jeg har en Athlon650Mhz på Asus K7M (lige under et år gammel) med 128
MB RAM (100Mhz).
Er der en venlig person der kan fortælle mig om min comp. kan klare
512MB monduler?

Fra : Madsen

Dato : 26-06-01 18:37

"KJN" <aarhu@hotmail.com> skrev:

> [...]
> MB RAM (100Mhz).
> Er der en venlig person der kan fortælle mig om min comp. kan klare

Ifølge dette link:
<http://www.asus.com/Products/Motherboard/slota/k7m/> så har
Asus K7M 3 slots til at montere RAM i og kan, ifølge linket, komme
op på 768 Mb. RAM. Det må betyde at du Max kan have 256 Mb
moduler i. 256 x 3 er som bekendt 768. (tror jeg nok.)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : KJN

Dato : 26-06-01 18:49

> [...]
>op på 768 Mb. RAM. Det må betyde at du Max kan have 256 Mb
>moduler i. 256 x 3 er som bekendt 768. (tror jeg nok.)

Tjaaa. det lyder da logisk. Tak for det.
ØV ØV og tre gange ØV

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-06-01 21:14

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in news:9hahb9$ejm$1
@egon.worldonline.dk:

> [...]
> Asus K7M 3 slots til at montere RAM i og kan, ifølge linket, komme
> op på 768 Mb. RAM. Det må betyde at du Max kan have 256 Mb

Så let er det nu ikke. Den RAM modul størrelse der maksimalt understøttes,
og den totale mængde RAM der kan monteres, har intet med hinanden at gøre.

Umiddelbart kan jeg komme i tanke om Asus CUSL2 der har 3 RAM slots,
understøtter 256Mb moduler, men max. kan køre med 512Mb RAM.

Asus K7M bygger på AMD751 chipsettet, som ikke nævnes som et af de
understøttede chipset når vi snakker 512Mb moduler. Men måske er det blot
ikke testet.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Sven

Dato : 26-06-01 22:06

> Asus K7M bygger på AMD751 chipsettet, som ikke nævnes som et af de
> understøttede chipset når vi snakker 512Mb moduler. Men måske er det blot
> [...]

I.flg. Anandtech (gammel artikel), så understøtter AMD751 op til 256 Mb
moduler, og altså ikke 512Mb. Det er SVJH noget med en manglende buffer der
er årsagen.

Sven

Fra : Madsen

Dato : 26-06-01 22:18

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> skrev:

> Så let er det nu ikke. Den RAM modul størrelse der maksimalt understøttes,
> og den totale mængde RAM der kan monteres, har intet med hinanden at gøre.

Det var jeg ikke klar over. Tak for info :)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Simon