osCommerce/Zencart hvad er bedst?
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 05-12-06 11:15

Hej

Er der nogen der har gode erfaringer med nogle gratis online
shopsystemer, som fx osCommerce, Zencart eller noget helt tredie?

/Brian Bendtsen

Fra : jan bom trap

Dato : 06-12-06 08:58

Brian Bendtsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Hej
>
> Er der nogen der har gode erfaringer med nogle gratis online
> shopsystemer, som fx osCommerce, Zencart eller noget helt tredie?
>
> /Brian Bendtsen

om det skal være oscommerce eller zencart er nok mest et tempraments
spørgsmål, de kan stortset det samme.

i det projekt jeg arbejder på, har vi valgt zencart fordi koden er
mere struktureret og modulariseret, dermed er det nemmere at sætte
sig ind i systemet hvis man skal lave udviddelser eller ændringer i
zencarts virkemåde.

set fra kunde synsvinklen mener jeg ikke der er nogen væsentlige
forskelle.

comunnity'et til zencart er meget aktivt og folkene bag zencart er
gode til at release patches og updates til systemet.

håber jeg kunne hjælpe

vh jan bom trap

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 06-12-06 14:23

jan bom trap wrote:

> [...]
>
> comunnity'et til zencart er meget aktivt og folkene bag zencart er
> gode til at release patches og updates til systemet.

Hej

Kan du smide nogle links til nogle gode zencart forums eller mailinglister?

Jeg har en kunde der skal have både en fysisk og en internetbutik. Det
ville være smart hvis man kunne bruge ZenCart i en fysisk butik, så
administratoren kan lave en manuel ordre. Ved du om dette kan lade sig gøre?

/BB

Fra : jan bom trap

Dato : 07-12-06 09:03

> [...]
> ville være smart hvis man kunne bruge ZenCart i en fysisk butik, så
> administratoren kan lave en manuel ordre. Ved du om dette kan lade sig gøre?

først lige et par links

zencart main site: http://www.zencart.com/
zencart forum : http://www.zen-cart.com/forum/

mht. om zencart kan benyttes som shop system i en "fysisk" shop ved jeg ikke
det er ikke lige en del af det setup som mit projekt handler om.
jeg har lige hurtigt chekket om man kan oprette en ordre manuelt i zencart
administrator modulet og det kan man ikke.

der findes en masse udviddelser til zencart så mon ikke der er nogen der
allerede har kodet en "fysisk" shop løsning.

jeg er pt i gang med at lave en udviddelse til zencart som bla gør det muligt
at importere ordre fra en xml fil, så det er muligt men så skal der laves en
applikation som kan generere ordre xml filen og kalde import funktionen.
import funktionen er pt under udvikling men hvis du er interreseret så kan du
maile mig på janbom@yahoo.dk

vh jan bom

Fra : Jonas Delfs

Dato : 06-12-06 10:42

"Brian Bendtsen" <nightowl@galnet.dk> wrote in message
> Er der nogen der har gode erfaringer med nogle gratis online shopsystemer,
> som fx osCommerce, Zencart eller noget helt tredie?

Jeg har brugt osCommerce et par gange. Jeg valgte osCommerce fordi jeg var
rimeligt sikker på at det var produktionsstabilt. Til gengæld kan der ikke
ændres meget ved funktionalitet/udseende uden at skulle ind og rode ved
koden (som lidt ligner patched php3-kode)... om Zencart har overhalet
osCommerce indenom og efterhånden er blevet lige så stabilt, ved jeg ikke,
men det er ikke utænkeligt.

Mvh. Jonas