Applet vs. Javascript
Fra : Phecdaret

Dato : 04-12-06 21:12

Hej NG!

Jeg har brug for et lille råd. Tiden er kommet, hvor jeg skal til
at lære om Java i forbindelse med hjemmesider. Problemet er nu,
at jeg ikke ved, om jeg bruge tid på at studere Applets eller
Javascripts. Er faktisk ikke helt klar over forskellen. Jeg har
modtaget undervisning i Java i forbindelse med applikationer,
men ved ikke ikke ret meget om det i forbindelse med hjemmesider.
Umiddelbart skulle jeg mene, at der er mange flere muligheder i
Applets.

Mvh
Kenneth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-12-06 22:02

Phecdaret skrev:
> [...]
> men ved ikke ikke ret meget om det i forbindelse med hjemmesider.
> Umiddelbart skulle jeg mene, at der er mange flere muligheder i

Det kan nok være, men det er nok bedre at studere
JavaScript, som er noget helt andet, og dér hvor
tingene sker lige for tiden, Ajax og alt det der.

I det hele taget er Java Applets vist bedst til egentlige
web applikationer (dér hvor Ajax og DOM JavaScript kommer
ind), mens JavaScript er bedre egnet til at håndtere
interaktion med brugeren via dennes browser.

Og for en ordens skyld - Java og JavaScript har
ikke mere med hinanden at gøre end en bil og et
billede.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion: http://webdesign101.dk/cssbog/
Webdesign med stylesheets:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 05-12-06 01:57

On 04 Dec 2006 20:11:39 GMT, Phecdaret <phecdaret@gmail.com> wrote:

> [...]
>men ved ikke ikke ret meget om det i forbindelse med hjemmesider.
>Umiddelbart skulle jeg mene, at der er mange flere muligheder i

Java og Javascript er 2 helt helt forskellige programmerings-sprog og
bruges til vidt forskellige formål.

Hvis du vil fortsætte med at udvikle applikationer er Java velegnet.
Hvis du derimod vil arbejde med hjemmesider er JavaScript nok noget
bedre egnet, alt afhængig af hvad du vil. (Applets er tit klodsede og
tunge).

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.