inc filer ??
Fra : Is

Dato : 04-12-06 19:37

Hej

Hvordan vælger jeg nemmest mellem forskellige inc filer, ud fra hvad de er
"kaldt" af ???

Jeg har forsøgt med :
---
strInfo = Request.QueryString("info")
response.write strInfo
If strInfo = "kreds" then
strFilValg = "konkres000.inc"
Else
strFilValg = "konkres000.inc"
End If

%>
<!--#include file= "konkres000.inc" -->
<!--#include file= <% strFilValg%> -->

----------

Kan det lade sig gøre at få den nederste til at erstatte den over (som
virker)

Erik Isager

Erik Isager

Fra : Thrane

Dato : 04-12-06 21:06

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> <!--#include file= <% strFilValg%> -->
>
> Kan det lade sig gøre at få den nederste til at erstatte den over (som

Nej, det kan ikke lade sig gøre.
Includes køres inden resten af ASP'en, så den kan ikke vide hvad strFilValg
er...

/Thrane

Fra : Is

Dato : 04-12-06 22:02

"Thrane" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nej, det kan ikke lade sig gøre.
> Includes køres inden resten af ASP'en, så den kan ikke vide hvad

øv ! Men tak for svar

Erik Isager

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-12-06 11:05

Is skrev:

> øv ! Men tak for svar

Du kan bruge Server.Execute: <http://asp-faq.dk/article/?id=50>
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Is

Dato : 05-12-06 18:48

> Du kan bruge Server.Execute: <http://asp-faq.dk/article/?id=50>
> --

Tak, det ser jo spændende ud !!

det var jo noget i den retning jeg ønskede !!

XXklip fra linketXX
if Request.QueryString( "fil" ) = 1 Then
%><!-- #include file="Fil1.asp" --><%
Elseif Request.QueryString( "fil" ) = 2 Then
%><!-- #include file="Fil2.asp" --><%
End If

Erik Isager

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-12-06 05:43

On Tue, 5 Dec 2006 18:47:59 +0100, "Is"
> [...]

>if Request.QueryString( "fil" ) = 1 Then
>%><!-- #include file="Fil1.asp" --><%
>Elseif Request.QueryString( "fil" ) = 2 Then

Det er også fint nok - du skal bare være opmærksom på, at både
fil1.asp og fil2.asp bliver inkluderet, da SSI udføres før ASP.

Afhængigt af betingelsen er det så kun den ene, der bliver udført (som
i enhver anden If-konstruktion).

Men hvis det ikke er et problem, at begge bliver inkluderet, er det jo
fint nok ...

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-12-06 09:39

Is skrev:

> det var jo noget i den retning jeg ønskede !!
>
> XXklip fra linketXX
> if Request.QueryString( "fil" ) = 1 Then
> %><!-- #include file="Fil1.asp" --><%

Det er ikke en optimal måde at lave det på - da du, som Jørn har
nævnt, får inkluderet alle filerne - det giver altså en masse
spildoverførsel.

Kig hellere på den nederste metode på siden - den med
Server.Execute. Her slipper du dels for at hardcode alle
filnavnene, og du kan nøjes med at køre den fil du skal bruge.

PS: Det ser ud som om der er noget galt med !-tasten på dit
tastatur.

Fra : Is

Dato : 06-12-06 20:34

> Det er ikke en optimal måde at lave det på - da du, som Jørn har
> nævnt, får inkluderet alle filerne - det giver altså en masse
> spildoverførsel.

Jeg er nu også begyndt at lave det på en anden måde, så det er forskellige
*.asp sider der kaldes. Det er også nemmere ved senere opdatering, at se
hvad det er der sker på siderne.

Men ideen tiltalte mig.

> PS: Det ser ud som om der er noget galt med !-tasten på dit
> tastatur.

Det kan jeg ikke forstå !!! den virker da udemærket !!!

jeg forstod den godt, og skal nok prøve at begrænse mig.

Erik Isager