Asp.net eller php?!
Fra : Pernille Gregersen

Dato : 04-12-06 16:37

Jeg skal lave en hjemmeside, som skal indeholde den samme
funktion, som på denne side:
http://print2people.dk/loadLayout.php?mod=stdBusinesscards&id=204
skal jeg bruge asp eller php?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-12-06 16:47

On 04 Dec 2006 15:36:46 GMT, Pernille Gregersen
<pernillegregersen@hotmail.com> wrote:

>Jeg skal lave en hjemmeside, som skal indeholde den samme
>funktion, som på denne side:
>http://print2people.dk/loadLayout.php?mod=stdBusinesscards&id=204
>skal jeg bruge asp eller php?

Du bør nok bruge det sprog, du er mest tryg ved.

PHPs medfølgende billed-funktioner giver uden videre mulighed for at
oprette billeder (fx ud fra eksisterende jpeg-filer) og tilføje tekst
med valgfri TrueType-skriftfiler. Derfor er der en god garant for at
en funktionalitet udarbejdet i PHP vil virke, selv om man fx skifter
internetudbyder.

Jeg ved ikke, om ASP tilbyder det samme som udgangspunkt.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Pernille Gregersen

Dato : 04-12-06 17:43

Hvordan laver jeg det med skrifterne så? Jeg kan jo ikke vide på forhånd
hvad folk skriver....

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-12-06 18:09

On 04 Dec 2006 16:42:56 GMT, Pernille Gregersen
<pernillegregersen@hotmail.com> wrote:

>Hvordan laver jeg det med skrifterne så? Jeg kan jo ikke vide på forhånd
>hvad folk skriver....

Som nævnt findes der også funktioner i PHP til at tilføje tekst oven
på et billede. Man benytter så bruger-inputtet som en variabel i PHP i
forbindelse med den pågældende PHP-funktion.

Hvis du har adgang til PHP, kan du teste med eksempel 1 fra
PHP-manualen for den pågældende funktion:
http://www.php.net/imagettftext

På Print2People-siden vælger de så med javascript at bede om et
opdateret billede, hver gang, et felt udfyldes.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet