For lav hastighed med Fullrate (efter mode~
Fra : toma_su@hotmail.com

Dato : 04-12-06 14:55

Hej.
Jeg har for nylig fået en 20Mbit/1Mbit fra Fullrate. Det eneste der er
i vejen er at jeg ikke kører hurtigt nok. Har prøvet hastighedstesten
fra tdc og den siger ca 11mbit. Har også prøvet at hente filer fra
sider hvor jeg ved at jeg kan hente fuld speed (eller langt hurtigere)
og den kan max komme op på ca 1,1 Mb i sek.
Det mærkelige er så at hvis man går ind i interfacen til zyxel
routeren, så kan man se en statestik på routeren om hvor lang tid den
har været oppe og hvor hurtigt den kører mod centralen osv. Og dér
står der at den kører 20mbit i DL.
Hvorfor mister jeg så meget hastighed igennem routeren? jeg har WinXP
med servicepack2 og en computer der sagtens skulle kunne tage det hele.
Jeg har snakket med Fullrate og de siger bare at det må være
lokalt... De har nok ikke haft nok tilfælde til at de har fundet en
løsning på det. Selve routeren er en Prestige 2602R-61.
Andre der har haft samme problem eller ved noget om det?

På forhånd tak

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-12-06 16:27

<toma_su@hotmail.com> wrote in message

> [...]
routeren, så kan man se en statestik på routeren om hvor lang tid den
har været oppe og hvor hurtigt den kører mod centralen osv. Og dér

<<<<<

Det kan være der er dårlig forbindelse til de steder du tester fra....

Kan være den fx er hurtigere fra Dansk bredbånds testprogram:

http://www.dbnet.dk/downloadfile.aspx?did=268

eller telestyrelsens

http://www.internetkvalitetsguide.dk/Hastighedsmaaler/TPTEST3.exe

Hvis du bruger Trådløst netværk, eller 10Mbit udstyr, eller 100Mbit
halfduplex ligger hunden nok begravet der´

Fra : Peter Reinhold

Dato : 29-12-06 21:25

> fra tdc og den siger ca 11mbit. Har også prøvet at hente filer fra
> sider hvor jeg ved at jeg kan hente fuld speed (eller langt hurtigere)
> og den kan max komme op på ca 1,1 Mb i sek.

Jeg har netop fået Fullrate idag, og jeg oplever PRÆCIS det samme,
download hastigheden capper ved omkring 11mbps, og jeg ved med 100%
sikkerhed at serveren jeg downloader fra kan levere væsentligt mere.

Hvad jeg har observeret er at routeren, når den henter med 11mbps,
ligger på 100% CPU belastning, og generelt er enormt uresponsiv. (Det
skal siges at download ikke er P2P, med flere hundrede åbne NAT
entries, så det er ikke derfor routeren er belastet)

Jeg finder det ikke bare for dårligt, men dybt forkasteligt at
Fullrate leverer noget udstyr med, der ikke kan håndtere de
hastigheder de selv udbyder. (Hvis det ikke er fordi at den router jeg
har er defekt .. Men, set i lyset af at jeg ikke er den eneste der
oplever det, tvivler jeg stærkt på det)

Jeg her sendt en mail til deres support, og kontakter dem efter nytår
(ja, deres support lukker jo kl. 16, og har ikke weekendåbent, hvad i
alverden er nu DET for noget), og alt efter svaret derfra har jeg
tænkt mig at kontakte forbrugerrådet for at høre hvad mine
muligheder er .. Jeg føler mig ikke forpligtet til at betale for en
service de ikke kan levere.

/Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 02-01-07 12:34

Peter Reinhold <peter@reinhold.dk> wrote:

> (Hvis det ikke er fordi at den router jeg har er defekt .. Men, set i
> lyset af at jeg ikke er den eneste der oplever det, tvivler jeg stærkt på
> det)

Den første router jeg fik fra FullRate var defekt. Efter at jeg fik en
ny, at en anden model, er alle problemer forsvundet.

Bl.a. var der problemer med IP-numrene.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tobber Harley

Dato : 30-12-06 20:58

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>
> Hvis du bruger Trådløst netværk, eller 10Mbit udstyr, eller 100Mbit
> halfduplex ligger hunden nok begravet der´

Quote fra deres FAQ:

<CUT>
20. Kan TPTEST måle en forbindelse på 100 Mbit/s?
IT- og Telestyrelsen har i øjeblikket valgt ikke at understøtte tests
med en hastighed, der er større end 10 Mbit/sek. mod serveren ved
Danish Internet eXchange i Lyngby. Det skyldes, at IT- og Telestyrelsen
vil være sikker på, at serveren eller dens tilslutning ikke skal
blive en flaskehals ved målingerne.
<CUT>

Så det er nok ikke lige det fede program at teste 20Mbit med.. :)

Mvh, Tobber...

Fra : Frank Damgaard

Dato : 01-01-07 12:06

Tobber Harley skrev:

> [...]
> blive en flaskehals ved målingerne.
> <CUT>
>
> Så det er nok ikke lige det fede program at teste 20Mbit med.. :)

Og jeg kan slet ikke få det til at virke, TPtest hat vist
ikke fungeret i mere end en måned nu. Der er dog en ny på vej :

http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

.....snip...
"For at komme igang skal du downloade programmet til din computer.

TPTEST-programmet er midliertidigt fjernet fra Internetkvalitetsguiden. IT- og
telestyrelsen lancerer en ny og mere brugervenlig udgave af TPTEST medio Januar 2007. Den
nye version vil kunne måle langt hurtigere hastigheder end den nuværende (dvs. over 10
Mbit/sek.). "
....snip....

Fra : Peter Reinhold

Dato : 01-01-07 21:27

Jeg har prøvet at bruge TPTest, og får igen der omkring 11mbps TCP,
men sjovt nok 17.5mbps UDP.

UDP pakker er jo en del nemmere for en router at håndtere, hvilken
igen fint understøtter min teori om at det er routeren der ikke kan
klare belastningen.

Men, jeg har udover det hentet fra adskillige kilder der uden problemer
kan levere 100mbps downloads, f.eks den her

ftp://ftp.net.uni-c.dk/sektornet/test

Diverse servere på mit arbejde (hvis vi har fiber forbindelser hos
diverse udbydere), og forskellige andre servere derude i internetskyen
som jeg ved snildt kan maxe en 20mb linie ud.

/Peter

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-01-07 21:32

On 2007-01-01, Peter Reinhold <peter@reinhold.dk> wrote:

> UDP pakker er jo en del nemmere for en router at håndtere

Hvorfor det? For en almindelig router uden nat vil de være lige så nemme
som TCP-pakker, da den faktisk slet ikke interesserer sig for den del af
stacken. For en NAT-router kan jeg ikke se hvorfor den ene skulle være
nemmere end den anden (udover at TCP giver mulighed for at lukke
forbindelsen, så den er faktisk nemmere, da ikke alle forbindelser
behøver time ud)

--
Andreas

Fra : Peter Reinhold

Dato : 01-01-07 21:30

> Jeg har prøvet at bruge TPTest, og får igen der omkring 11mbps TCP,
> men sjovt nok 17.5mbps UDP.

Ups, det var ikke TPTest, men denne, fra Dansk Bredbånd

Fra : Peter Reinhold

Dato : 03-01-07 11:28

Per Rønne wrote:
> Den første router jeg fik fra FullRate var defekt. Efter at jeg fik en
> ny, at en anden model, er alle problemer forsvundet.

Hej Per,

Den nye router du fik, var det wireless modellen?

Jeg har nemlig haft fat i Fullrate, og de sender mig en ny router, af
samme fabrikat som den jeg har (Prestige 2602), og jeg skal da sige at
mine forhåbninger om at den gør noget ved situationen er praktisk
taget ikke eksisterende.

Så, jeg går bare ud fra at det er deres procedure, at den første
Prestige jeg fik er "defekt", modtager en ny, den næste er "defekt"
også, og så får man wireless modellen, som, ifølge deres egen
support, også har en større CPU

/Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 03-01-07 20:26

Peter Reinhold <peter@reinhold.dk> wrote:

> Den nye router du fik, var det wireless modellen?

Det var både den første og den anden. Den første var sort, og 'lå' ned,
den anden er sølvfarvet og 'står' op. Og så kan jeg gennem web'et se at
den nye router hedder 'P-2602HW-D1A', hvor P nok står for 'Prestige'.

<http://www.zyxel.com/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=2004052
0161246&CategoryGroupNo=85CB85AF-8C84-4D16-8D4F-9FC9CFE7B6F0>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 17-01-07 17:46

Jeg tilslutter mig hermed "koret"... Har haft Fullrate siden nytår, og
må sige at jeg oplever nogle temmeligt drastiske udsving i
hastigheden. Dette kan føles både når jeg laver deciderede tests, og
når jeg laver alm. surf.. Udover de svingende hastigheder oplever jeg
ind imellem "random shutdowns" af min forbindelse, men mangler lige at
teste for, om det evt. har noget med mit WLAN at gøre.

I må MEGET gerne melde ud omkring facit på jeres sag !! .

(Jeg har den sorte router, som liger ned...)

//Torben

Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-07 18:45

Torben Hedstrøm <torbenhedstrom@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> I må MEGET gerne melde ud omkring facit på jeres sag !! .
>
> (Jeg har den sorte router, som liger ned...)

Og mine problemer forsvandt da jeg fik den sølvfarvede router, der står
op. Begge med trådløs såvel som med indbygget 100 Mib/s switch.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Reinhold

Dato : 24-01-07 11:52

> I må MEGET gerne melde ud omkring facit på jeres sag !! .
> (Jeg har den sorte router, som liger ned...)

Jeg fik i fredags deres wireless model, der står op (og er stor som et
ondt år :), og efter den er modtaget, ingen problemer overhovedet.

20mbit downstream, 2mbit up, kører som en drøm, og efter en ganske
kort samtale med deres support, fik jeg tilbageført gebyret for
"opgradering", i og med jeg ikke har brug for wireless overhoveder (har
et AP i forvejen), men jeg selvfølgeligt vil have den 20mbit linie jeg
har bestilt og betaler for.

/Peter

Fra : egeriis@gmail.com

Dato : 25-01-07 09:35

On Jan 17, 5:45 pm, "Torben Hedstrøm" <torbenhedst...@gmail.com>
wrote:

> Udover de svingende hastigheder oplever jeg ind imellem "random shutdowns" af min forbindelse,

Jeg har også random shutdowns.
Min linie kan tilsyneladende kun stabiliseres ved 2048/512. :'(
Jeg har også den sorte liggende router.
Routeren er blevet udskiftet en gang uden at det gjorde nogen forskel.
Jeg har snakket med Fullrates support ca. en gang om ugen siden jeg fik
linien i november.
Kan mit problem være det samme som jeres, eller er det kun når man
når op omkring 10 MBit at routeren ikke kan følge med?
Er der nogen sandsynlighed for, at den trådløse router har bedre
fejl-korrigering eller lignende indbygget?

*
Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-07 11:48

<egeriis@gmail.com> wrote:

> [...]
> Er der nogen sandsynlighed for, at den trådløse router har bedre
> fejl-korrigering eller lignende indbygget?

Jeg havde oprindeligt den sorte liggende router /med/ trådløs. Der var
voldsomme problemer med den. Nu har jeg den sølvfarvede opretstående,
også trådløs. Den funker bare.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : egeriis@gmail.com

Dato : 25-01-07 16:26

On Jan 25, 11:47 am, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Jeg havde oprindeligt den sorte liggende router /med/ trådløs. Der var
> voldsomme problemer med den.

Men var det kun problemer ved over 10 MBit?
Eller også ved lavere hastighed?

*
Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-07 17:18

<egeriis@gmail.com> wrote:

> Men var det kun problemer ved over 10 MBit?
> Eller også ved lavere hastighed?

Jeg har hele tiden kun kørt med den billigste løsning. 2 Mib/s ned og
512 Kib op.

I øvrigt var selve dhcp-serveren i routeren defekt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk