Jeg kan ikke komme på et delt drev på en a~
Fra : Allan Jensen

Dato : 04-12-06 14:15

Er der hjælp at hente på følgende problem:

Jeg har 3 computere der alle kører med Windows XP Home, og alle bruger
filsystemet NTFS.

Jeg har oprettet en arbejdsgruppe hvor disse computere indgår.

Fra computer 1, kan jeg både se og komme ind på de ønskede drev i
computer 2 og 3.

Fra computer 2 og 3 kan jeg se de delte drev i computer 1, men jeg kan
ikke komme ind i drevene. Hvad kan jeg gøre ?

Jeg har prøvet at afinstallere netværkskort i computer 1, men det
hjalp ikke.

mvh
Allan

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-12-06 14:20

"Allan Jensen" <agjensen@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
> ikke komme ind i drevene. Hvad kan jeg gøre ?
>
> Jeg har prøvet at afinstallere netværkskort i computer 1, men det

Det plejer at være XP Firewall der driller, men måske du allrede har checket
det.

Bjarne K.

Fra : Allan Jensen

Dato : 04-12-06 14:39

On Mon, 4 Dec 2006 14:20:04 +0100, "Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

>"Allan Jensen" <agjensen@post4.tele.dk> wrote in message

>Det plejer at være XP Firewall der driller, men måske du allrede har checket
>det.

Jeg har prøvet at slå XP Firewall fra, men det hjalp ikke, og iøvrigt
kører XP Firewall på begge de andre computere.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-12-06 15:09

Allan Jensen wrote:
> [...]
>
> Fra computer 2 og 3 kan jeg se de delte drev i computer 1, men jeg kan
> ikke komme ind i drevene. Hvad kan jeg gøre ?

Check betingelserne for 'deling' af drevene i PC1. Banalt svar, men ofte
er det jo det simple, man overser

Du ha rikke været i gang med harddisk-udskiftening, backup-indlæsning
el.lign på PC1? I så fald hjælper det ofte at fjerne delingen og oprette
den igen.

> Jeg har prøvet at afinstallere netværkskort i computer 1, men det
> hjalp ikke.

Nej, for når PC1 kan se de andre, så er den jo fint på nettet.

Fra : Kim S

Dato : 04-12-06 16:00

"Allan Jensen" <agjensen@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Har du noget Norton / Symantec installeret ?

Mvh, Kim

Fra : Allan Jensen

Dato : 04-12-06 16:30

On Mon, 4 Dec 2006 16:00:02 +0100, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>"Allan Jensen" <agjensen@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Har du noget Norton / Symantec installeret ?
>
>Mvh, Kim

Ja, jeg har Norton/Symantec Antivirus kørende, men har dog prøvet at
deaktivere det uden at det hjalp.

Skal det helt afinstalleres ??

Mvh
Allan

Fra : Kim S

Dato : 04-12-06 20:25

> Ja, jeg har Norton/Symantec Antivirus kørende, men har dog prøvet at
> deaktivere det uden at det hjalp.
>
> Skal det helt afinstalleres ??

Får du nogen fejlmeddelelser når du prøver ?
i stil med "Not enough server storage is available to process this command"

Mvh, Kim

Fra : Allan Jensen

Dato : 04-12-06 21:12

On Mon, 4 Dec 2006 20:24:41 +0100, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>"Allan Jensen" <agjensen@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Får du nogen fejlmeddelelser når du prøver ?
>i stil med "Not enough server storage is available to process this command"
>
>Mvh, Kim

Hej Kim

Ja lige præcis den melding. og også \\allan\c er ikke tilgængelig og
at jeg mugligvis ikke har tilladelse til at bruge denne
netværksressource.

Mvh
Allan

Fra : Allan Jensen

Dato : 04-12-06 22:41

On Mon, 04 Dec 2006 21:12:12 +0100, Allan Jensen
> [...]

>Ja lige præcis den melding. og også \\allan\c er ikke tilgængelig og
>at jeg mugligvis ikke har tilladelse til at bruge denne

Jeg har nu fået løst mit problem ved at søge på nettet efter svar.

Det viser sig at jeg skal ind i registreringsdatabasen under:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters

I det højre panel skal dobbeltklikkes på IRPStackSize, her ændrede jeg
værdien fra 11 til 14 og genstartede computeren hvorefter alt virkede.
( ændringer skal være med 3 værdier af gangen ).

Det hele skyldes at jeg har Norton Antivirus kørende.

mvh
Allan

Fra : Kim S

Dato : 05-12-06 13:19

> Jeg har nu fået løst mit problem ved at søge på nettet efter svar.

Nå, så kunne jeg lede dig på rette spor ?
Det er sgu osse en dum fejl. Har selv kæmpet med den

Mvh, Kim

Fra : Allan Jensen

Dato : 05-12-06 15:22

On Tue, 5 Dec 2006 13:18:53 +0100, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>"Allan Jensen" <agjensen@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Nå, så kunne jeg lede dig på rette spor ?
>Det er sgu osse en dum fejl. Har selv kæmpet med den
>
>Mvh, Kim

Hej Kim

Ja, tak for hjælpen.

Jeg undrer mig bare lidt, for jeg har også Norton Antivirus kørende på
en af de andre computere. Her er styresystemet dog Windows MCE, som
vist bygger på Windows XP Pro, så det gør måske en forskel.

Mvh Allan

Fra : Kim S

Dato : 05-12-06 15:33

> [...]
> en af de andre computere. Her er styresystemet dog Windows MCE, som
> vist bygger på Windows XP Pro, så det gør måske en forskel.

Jeg tror mere det er tilfældet der spiller ind.
Jeg har 3 "ens" XP Pro maskiner, og der har jeg sloges
med det samme problem, men kun på den ene....

Mvh, Kim

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 04-12-06 22:44

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;177078

Fra : Allan Jensen

Dato : 04-12-06 23:18

On Mon, 4 Dec 2006 22:43:58 +0100, "Martin Bilgrav"
<bilgravCUTTHISOUT@tiscali.dk> wrote:

>"Allan Jensen" <agjensen@post4.tele.dk> wrote in message

>http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;177078

OK, du kom så før mig med svaret på løsningen.

Tak til dig og til Kim.