HTML / webside editor
Fra : saluki-dk

Dato : 04-12-06 14:04

Hej

Jeg har en om racehunde - hvor ~1100 hunde er præsenteret.
Og der vil gerne lade mine registrene bruger lave "Mini / Micro" side
om deres egen hund.

Jeg havde forestillet mig noget i stil med en avanceret forum editor.
Nu har jeg været på "jagt" efter et script som kan det - et
stykke tid. Men det jeg har fundet har været alt for avanceret.

En der nogle her i gruppen der en ide hvad og hvor det findes -
måske har jeg søgt efter forkerte

MVH - Henrik Stampe
www.saluki.dk

Fra : MikeyMouse

Dato : 04-12-06 16:46

On 4 Dec 2006 05:04:08 -0800, "saluki-dk" <hfs@saluki.dk> wrote:

har du kigget på guppy?
www.guppy.org

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 04-12-06 21:10

saluki-dk skrev:
> [...]
> Nu har jeg været på "jagt" efter et script som kan det - et
> stykke tid. Men det jeg har fundet har været alt for avanceret.

Jeg er ikke sikker på om jeg har forstået hvad du ønsker, men prøv at se
http://dk-fritid-dyr-kat.dk/, om det man kan med kat der, er noget
der ligner, for det system er lavet i php, og det _kunne_ da være at du
kunne få lov til at kigge dybt i koden...

mvh

Jesper Brunholm

Fra : saluki-dk

Dato : 05-12-06 14:02

Hej

www.guppy.org er der bare "fisk" hvordan kommer man vidre?

MVH - Henrik Stampe

Fra : saluki-dk

Dato : 05-12-06 14:16

Hej

Jeg har fundet: Whizzywig / http://www.unverse.net/ - og afprøvet det.
Det virker fint - ikke for advanceret - men desværre kan man kun gemme
HTML filer i undermappe - og hvis det skal virke på min side - så
skal jeg have ~1100 kopier af programmet (og der var ikke meget
hjælp fra programørens side)
Jeg prøvede på at rette i koden. Det eneste der skete var jeg fik en
rasende masse fejl

Så fandt jeg FCKedit - uhyggelgt advanceret.
Efter ~2 timer har jeg ikke fundet ud af hvordan det virker Og
på det tilhørende forum svare man kun på "nørde" spørgsmål.
Så........ (hvad skal man bruge det til ???)

Så jeg leder stadivæk

Fra : Martin

Dato : 07-12-06 10:17

saluki-dk wrote:
> [...]
> hjælp fra programørens side)
> Jeg prøvede på at rette i koden. Det eneste der skete var jeg fik en

Der skal da overhovedet ikke oprettes en eneste html fil (eller anden
fil for den sags skyld) - Det eneste der skal ligge på serveren er
billederne der bliver brugt. Alt HTML kode skal da ligge i databasen :)

> Så fandt jeg FCKedit - uhyggelgt advanceret.
> Efter ~2 timer har jeg ikke fundet ud af hvordan det virker Og
> på det tilhørende forum svare man kun på "nørde" spørgsmål.
> Så........ (hvad skal man bruge det til ???)

Det fungerer så simpelt at du laver en ganske alm. html formular.

<form action='gem.php' method='post'>
<?php
// kald fck editor
// LÆS FCKeditor WIKI <http://wiki.fckeditor.net/>
// <http://wiki.fckeditor.net/Developer%27s_Guide/Integration/PHP>
// Under STEP 3 har du faktisk alt hvad der skal bruges
?>
</form>

gem.php indeholder bare en dims der gemmer det hele i databasen.
Dette kunne fx. være et hundeID eller andet, så det kan findes frem igen
det rigtige sted :)
også bliver ellers bare hele $_POST['FCKeditor1'] sat ind i databasen.

Fra : saluki-dk

Dato : 05-12-06 14:19

Hej Jesper

Jeg har det meste til at virke - jeg skal ikke have et komplet CMS -
det har jeg allerede.

Det der er her er vist ikke det jeg leder efter.

MVH - Henrik Stampe

Fra : Martin

Dato : 07-12-06 10:11

saluki-dk wrote:
> [...]
> Nu har jeg været på "jagt" efter et script som kan det - et
> stykke tid. Men det jeg har fundet har været alt for avanceret.

Jeg bruger stortset altid FCKeditor
http://www.fckeditor.net/
det virker glemragende, og ligner stortset word - så "normale" mennesker
også kan komme hurtigt igang.
Desuden så er der så mange muligheder for både at fjerne menu'er /
tilføje menu'er / lave nye menu'er.

Desuden så er det oversat til fandens rigtig rigtig sprog efterhånden.

og ja - det virker ikke kun med PHP - men med ASP, ASP.net, Java omf.

PS: Læs WIKI'en når du installerer det, så er du meget hurtigt igang

Fra : saluki-dk

Dato : 08-12-06 13:25

Hej

Nå jeg fandt et par stykker til som hvar helt håbløse
Så jeg gik tilbage til FCKeditor - og brugte det meste af igår på at
få den til at virke.
.... Den er absolut ikke for "sarte-sjæle" - det er bare ikke unZip -
og kør !!!!!

Men efter nogle timer - så lykkes det mig at få hul gennem - og
få en conection til serveren ("ONE"- kan ikke lide APS), få lavet
dynamiske sti'er til mapper og få ændret størelsen til fuld
størelse.
....men - det virker nu - hurtigt - og stortset som jeg havde
forestillet mig

..... rart at hører at der er en expert iblandt os

MVH - Henrik Stampe
www.saluki.dk/archive

PS: "WIKI'en" var ikke til meget hjælp efter min mening så er fra
"expert" til "expert" - ikke for "dummies"