netværk imellem stationær/bærbar pc
Fra : jack

Dato : 04-12-06 13:32

Hej gruppe!!!

Jeg har et lille problem som i måske kan hjælpe mig med!!!

jeg har 2 computere en bærbar samt en stationær, har trådløst net eller hvad
det nu hedder, dvs en trådløs router som leverer internet til den bærbare,
nu vil jeg så gerne kunne dele diverse mapper på de to computere, og det kan
jeg sku ikke lige se hvordan jeg skal gøre, det ville jo være lidt smart at
det ikke var nødvendigt at rende fra den ene til den anden alt efter hvilket
filer jeg lige skal bruge. er dette muligt??? og i så fald hvordan gør man
lige????

Routeren er en linksys WRT54G

Håber i kan hjælpe

MVH
Jack

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-12-06 14:21

jack skrev:

> jeg har 2 computere en bærbar samt en stationær, har trådløst net eller hvad
> det nu hedder, dvs en trådløs router som leverer internet til den bærbare,
> nu vil jeg så gerne kunne dele diverse mapper på de to computere

De skal være medlem af samme arbejdsgruppe, de skal have åbnet
for klientprogram til Microsoft netværk samt for fildeling. Hvis
det er gjort rigtigt, kan de begge to se sig selv og hinanden i
oversigten over netværk - Hele netværket - Microsoft
Windows-netværk - <arbejdsgruppenavn>.

Hvis det er i orden, kan du åbne for deling af mapper eller drev
på de to coputere ved at højreklikke og vælge "Deling og
sikkerhed".

> Routeren er en linksys WRT54G

Det er uafhængigt af router (og netprotokoltype).

--
Bertel

Fra : jack

Dato : 04-12-06 16:06

> [...]
> det er gjort rigtigt, kan de begge to se sig selv og hinanden i
> oversigten over netværk - Hele netværket - Microsoft

Jeg har nu oprettet den samme arbejdsgruppe på begge maskiner, og på den
stationære kan jeg godt finde arbejdsgruppen under microsoft windows
netværk, men ikke finde min bærbare på nettet. når jeg går til my network
places på den bærbare og klikker på viev wokrkgroup computers kommer den en
besked om at netværket ikke er tilgængeligt, og det skyldes nok at jeg ikke
har tilladelse til netværket, hvad gør jeg så nu????

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-12-06 16:17

jack <jackvolder@mail.dk> wrote:

<snip>

> [...]
> besked om at netværket ikke er tilgængeligt, og det skyldes nok at jeg ikke
> har tilladelse til netværket, hvad gør jeg så nu????

Venter. Og prøver igen. Det kan godt ta' lidt tid.

Fra : jack

Dato : 04-12-06 17:08

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> jack <jackvolder@mail.dk> wrote:
>
> <snip>

> Venter. Og prøver igen. Det kan godt ta' lidt tid.

har nu ventet længe men desværre uden held!!! så det spiller ikke lige helt
som det skal!! ihhh

jack

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-12-06 21:25

jack skrev:

> [...]
> besked om at netværket ikke er tilgængeligt, og det skyldes nok at jeg ikke
> har tilladelse til netværket, hvad gør jeg så nu?

Er det forbundet sådan at routeren er sat til internettet, den
stationære kablet til routeren og den trådløse logget på
routeren?

Kan den trådløse komme på internettet?

--
Bertel

Fra : jack

Dato : 04-12-06 22:09

> Er det forbundet sådan at routeren er sat til internettet, den
> stationære kablet til routeren og den trådløse logget på
> routeren?

ja lige i øjet!!

> Kan den trådløse komme på internettet?

Ja det kører fint, er krypteret og kodet hvis det har nogen betydning!!1

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-12-06 22:43

jack skrev:

> Ja det kører fint, er krypteret og kodet hvis det har nogen betydning!

Nej, det er ligemeget (når vi ser bort fra sikkerheden).

Er det samme bruger på de to maskiner?

--
Bertel

Fra : jack

Dato : 04-12-06 23:58

> Nej, det er ligemeget (når vi ser bort fra sikkerheden).
>
> Er det samme bruger på de to maskiner?

nej desværre. (formoder det kunne have være en mulig fejl så derfor
desværre)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-12-06 00:58

jack skrev:

> nej desværre. (formoder det kunne have være en mulig fejl så derfor
> desværre)

Man skal være oprettet som bruger på en maskine man skal kunne
tilgå på netværket.

--
Bertel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-12-06 07:18

On Mon, 4 Dec 2006 23:57:34 +0100, "jack" <jackvolder@mail.dk> wrote:

> nej desværre. (formoder det kunne have være en mulig fejl så derfor
> desværre)

Fix det.

Hvis BrugerA fra MaskineA skal kunne tilgå et delt directory på
MaskineB, så skal BrugerA være oprettet på MaskineB med det samme
password som på MaskineA. (Det er i hvert fald det nemmeste at få til
at virke).

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.