Problemer med dotnet
Fra : JB

Dato : 04-12-06 11:23

Hej
Min udbyder har flyttet min hjemmeside til en ny server. Der er samtidig
sket det at mine dotnet sider ikke virker mere, eller delvist ikke virker.
Det går kun galt hvis jeg inkluderer "Borland.Vcl.SysUtils" i min uses
list. Det er aspnet 1.0, min udbyder kan tilsyneladende ikke gennemskue hvad
der sker og jeg har en idé om at de prøver sig frem. Det har virket
upåklageligt før flytningen. Jeg har lavet en ganske simpel "Helo world" og
der er ingen fejl i denne så det kan kun være opsætningen på serveren. Er
der nogen her der kender denne fejl og kan give en forklaring på hvad der
sker ?

JB

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-12-06 11:58

JB skrev:

> Min udbyder har flyttet min hjemmeside til en ny server. Der
> er samtidig sket det at mine dotnet sider ikke virker mere,

Dotnet-spørgsmål hører til i gruppen dk.edb.programmering.dotnet.
Jeg xfutter dertil.

> eller delvist ikke virker. Det går kun galt hvis jeg
> inkluderer "Borland.Vcl.SysUtils" i min uses list.

Det er vel fordi Borland-pakken ikke er installeret på den nye
server. Borland-namespacet følger ikke med .net som standard.

> Det er aspnet 1.0, min udbyder kan tilsyneladende ikke gennemskue
> hvad der sker og jeg har en idé om at de prøver sig frem.

Det var en meget gammel udgave at køre. Er der nogen grund til at
du ikke kører 1.1 (eller 2.0)?

Krydspostet med opfølgning til dotnetgruppen.

Krydspostet til 2 grupper, opfølgning (FUT) til:
Ordforklaringer: <http://usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : JB

Dato : 04-12-06 12:28

> Det er vel fordi Borland-pakken ikke er installeret på den nye
> server. Borland-namespacet følger ikke med .net som standard.

Det lyder som en fornuftig forklaring, jeg prøver at skrive til supporten

> Det var en meget gammel udgave at køre. Er der nogen grund til at
> du ikke kører 1.1 (eller 2.0)?

Jeg ved ikke om det er version 1.1 eller 1.0, jeg kan vælge mellem version 1
og version 2 i kontrolpanelet, vælger jeg version 2 er der intet der virker.
Jeg bruger Delphi2005 til at udvikle i.

JB

Fra : Thomas Due

Dato : 05-12-06 10:03

JB wrote:

> [...]
>>

>Jeg ved ikke om det er version 1.1 eller 1.0, jeg kan vælge mellem version 1 og version 2 i kontrolpanelet, vælger jeg version 2 er der intet der virker.

Deplhi 2005 understøtter kun .NET 1.1. Så du skal have fundet ud af om din udbyder mener 1.0 eller 1.1 når han skriver 1.

Mht. Borland.*.dll så skal du distribuerer assemblyet med din web løsning. Den skal bare ligge i /bin under din applikation, så skulle
det virke fint.

--
Thomas Due
Posted with XanaNews version 1.18.1.5

"To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence;
supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without
fighting."
-- Sun-Tzu

Fra : JB

Dato : 05-12-06 14:12

> [...]
Mht. Borland.*.dll så skal du distribuerer assemblyet med din web løsning.
Den skal bare ligge i /bin under din applikation, så skulle

Det er jeg klar over, men når Borland-pakken ikke er installeret på serveren
virker det ikke. Det er sansynligvis det der er galt, min udbyder arbejder
stadig på sagen , det virker lidt amatøragtigt.

JB

Fra : JB

Dato : 05-12-06 20:35

> Det er vel fordi Borland-pakken ikke er installeret på den nye
> server. Borland-namespacet følger ikke med .net som standard.

Hej Jens
Jeg er målløs over at min udbyder ikke kan hjælpe mig, det er ellers et ret
kendt firma. Jeg har ikke selv haft held med at finde Borland-pakken. Kan du
eller en anden hjælpe mig med et link til Borland-pakken til dotnet ?

JB

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 06-12-06 01:26

JB wrote:
> [...]
> eller en anden hjælpe mig med et link til Borland-pakken til dotnet ?

Hvis det compiler på din egen maskine så må du vel selv have den DLL ?

Arne

Fra : JB

Dato : 06-12-06 10:28

> Hvis det compiler på din egen maskine så må du vel selv have den DLL ?
>
> Arne

Jeg ved jo ikke hvad dll ´en hedder. Det er en komponent der mangler i
installationen af dotnet.
Det er serveren der ikke er installeret korrekt hos min udbyder. Det har
kørt upåklageligt indtil de flyttede til en ny server. Jeg har lavet en
ganske simpel "Hello world" , en med "Borland.Vcl.SysUtils" i min uses list
og en uden. Det er kun den uden der virker.

JB

Fra : Thomas Due

Dato : 06-12-06 15:14

JB wrote:

> [...]
>Det er serveren der ikke er installeret korrekt hos min udbyder. Det har kørt upåklageligt indtil de flyttede til en ny server. Jeg har lavet en ganske simpel "Hello world" , en med "Borland.Vcl.SysUtils" i min uses list og en uden. Det er kun den uden der virker.

På din maskine ligger der en DLL som (formodentlig) hedder Borland.Vcl.SysUtils.dll. Hvor den præcis ligger ved jeg ikke, da jeg ikke har BDS 2005/2006 tilgængelig. MEN mon ikke den ENTEN ligger i GAC'en, eller under C:\Programmer\Borland\BDSXX\Bin eller lignende?

Prøv at søge efter den, og prøv så at kopierer den op til din web-applikation.

Det er IKKE din udbyders opgave at sørge for at alle mulige tredje-parts produkter er installeret på serveren. Det er din.

Borland.Vcl.SysUtils.dll er en (formoder jeg) redistributable fra Borland som du selv skal sørge for kommer med ud.

--
Thomas Due
Posted with XanaNews version 1.18.1.5

"Whoever fights monsters should see to it that in the process he
doesn't become a monster."
-- Friedrich Nietzsche

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-12-06 20:50