Mobil med vægt på kalender, contacts og ta~
Fra : jones_net

Dato : 04-12-06 11:20

Hejsa

Det sidste 1½ år har jeg i forbindelse med arbejde rendt rundt med en iPAQ
6340 som tlf. og Pocket PC. Dengang havde jeg stor brug for at kunne tilgå
vores EDB-systemer med scripts og remote desktop (er ansat i IT afdeling),
og knap så meget tale...

Nu har det så ændret sig, så nu snakker jeg en del, men bruger næsten ikke
PocketPC funktionerne.
Fælles for dengang og nu er til gengæld kalenderfunktionerne, som er en
meget stor nødvendighed, også at den kan synkronisere med outlook mht.
kalender og kontaktpersonerne.

Hvilken retning/mærke skal jeg kigge imod? Eller er der bare en tlf., som er
bedre end de andre?

Jeg ved godt det kan være religion, men da jeg ikke ved noget om mobiler
generelt, så er jeg lidt på herrens mark...

Kamera og MP3 er ikke nødvendigt.

Håber I kan hjølpe mig videre i min søgen

/J

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-06 16:55

> [...]
>
> Jeg ved godt det kan være religion, men da jeg ikke ved noget om mobiler
> generelt, så er jeg lidt på herrens mark...

Hvis kamera ikke er vigtig og du ønsker en arbejdsmobil der kan mange
forskellige ting så vælg Sony Ericsson M600i

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=&template=pip1&zone=pp&pid=10385

mvh
Thomas

Fra : jones_net

Dato : 04-12-06 21:50

"Thomas G" <thgo_snabelA_vip.cybercity.dk> wrote in message

> Hvis kamera ikke er vigtig og du ønsker en arbejdsmobil der kan mange
> forskellige ting så vælg Sony Ericsson M600i
>
> http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=&template=pip1&zone=pp&pid=10385

Hej Thomas G og KE Kofod

Det er da rart, at der er 2, som er enige Og anmeldelserne på Nettet er
også enige med jer!

Jeg har bare lige lidt spm.
Jeg havde en SE P800 for en del år siden, og den havde en meget irriterende
"feature" - den kunne ikke synkronisere kalenderaftale som varede hele
dagen, og som var gentagende (F.eks. fødselsdage, som var markeret på
Contacts, eller månedlige rapport-påmindelser...) Er Symbian blevet
opdateret med denne fuktion?

Er der mulighed for en kalendervisning, hvor man får en hurtig oversigt over
denne og de følgende dages calender-items? Mener at det var i P800!?

Når tlf. ringer (og knapperne er låst) åbner den så hele displayet, eller er
der kun "løft-rør" knappen, som aktiveres? iPAQ (og fruens Siemens) åbner
hele displayet, og så risikerer jeg at få lagt på inden jeg får fisket tlf.
frem...

Hvordan oplever I batteritiden? iPAQ'en klarer en uge uden opladning, hvis
jeg ikke snakker alt for meget...

Kan den redigere og vise Word og Excell?

En del anmeldelser skriver at softwaren har nogle bugs og at den chrasher -
hvad er jeres oplevelse af dette - kan man opdatere sig ud af problemet,
eller er der stadig problemer i nyeste software?

Virker tlf. hver gang? iPAQ'en slukker jo ind imellem for tlf. delen, og så
opdager jeg det ikke, før jeg får en SMS om at der er besked på tlf.
svareren

Og så en meget lille detalje - kan den vise klokken som pauseskærm? iPAQ'en
skal tændes hver gang, og jeg går ikke med ur...

Håber I har tid til at svare på disse spm.

/J

Fra : Crashnkaos

Dato : 05-12-06 04:59

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> iPAQ'en skal tændes hver gang, og jeg går ikke med ur...
>
> Håber I har tid til at svare på disse spm.

Hejsa.

Jeg har tidl. haft en nokia 9500, hvor jeg har brugt mange af de same ting
som du nævner i ovenstående mail, og jeg har aldrig haft nogle problemer med
den. (var desværre nødt til at sælge den, pga kapital-mangel.)

9500 er stadig nokias flagskib inden for communikatorer serien, men den kan
erhverves til relativt billige penge.

For at nævne lidt af dens features, har den: word/excel/powerpoint
integretet (acrobat reader
medfølger på cd rom)

tribble band (900/1800/1900 mhz)

Nærmest perfekt kalender

Wlan

Edge

80 mby hukommelse (med den nye software, kan den håndtere 2 gb hukommelses
kort (den bliver MEGET langsom, ved læsning af det kort))

Synkronisering af outlook, lotus etc. via kabvel, ir, samt bluetooth

Fuldt ud qwerty tastatur, samt 6 genvejstaster. (1 programerbar)

Jeg har ikke haft nogle probæemer med at den besvarede opkald, når den lå i
lommen, ej heller når den blev taget op af lommen, eller lagt ned i lommen.
Man kan erhverve sig, nåsten samme telefon, blot uden 2 mpx kamera, den
hedder blot 9300 (eller 9300I, som lige er blevet lanceret)

Jeg håber dette kunne hjælpe lidt, med valg af telefon.

/Crashnkaos

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-06 21:03

> [...]
> varede hele dagen, og som var gentagende (F.eks. fødselsdage, som var
> markeret på Contacts, eller månedlige rapport-påmindelser...) Er Symbian

Jeg kan desværre ikke svare på dine spg. ... ikke fordi jeg ikke vil men
fordi jeg har en kollega med en M600i, personligt har jeg en N73 fordi jeg
bruger kameraet til arbejde.

Min anbefaling er basseret på dine ønsker, specifikationerne på modellen
samt at min kollega ikke brokker sig over den han har.

hilsen Thomas

Fra : KE Kofod / OZ1BIN

Dato : 04-12-06 19:42

jones_net skrev:
> [...]
> generelt, så er jeg lidt på herrens mark...
>
> Kamera og MP3 er ikke nødvendigt.
>
> Håber I kan hjølpe mig videre i min søgen

Ja jeg vil også sige du skal have en SE-M600i, det ser ud til du har
det samme behov som jeg, jeg har fået mig en M600i det er noget der
virker.
Også til dig.
Mvh.
KE Kofod.

Fra : Filip

Dato : 04-12-06 22:16

> Ja jeg vil også sige du skal have en SE-M600i, det ser ud til du har
> det samme behov som jeg, jeg har fået mig en M600i det er noget der
> [...]

Min kamerat har denne en m600i, men når han trykker på internetknappen på
højre side tager det 2-3 minutter før den kommer frem med en browser. Har du
samme problem???

Filip

Fra : J.K.Arning

Dato : 05-12-06 20:58

On Mon, 4 Dec 2006 22:16:15 +0100, Filip wrote:

> Min kamerat har denne en m600i, men når han trykker på internetknappen på
> højre side tager det 2-3 minutter før den kommer frem med en browser.

Den skal software opdateres.

--
:: J.K.Arning :: 05-12-2006 20:58:08 :: http://arning.dk ::

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 04-12-06 21:20

> [...]
> generelt, så er jeg lidt på herrens mark...
>
> Kamera og MP3 er ikke nødvendigt.
>
> Håber I kan hjølpe mig videre i min søgen

Jeg ville i din situation fare ud efter en SE W950i
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pip3&zone=pp&pid=10391

Mvh Henrik

Fra : jones_net

Dato : 04-12-06 21:55

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote in message

> "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville i din situation fare ud efter en SE W950i
> http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pip3&zone=pp&pid=10391

Som jeg kan se det, så er de eneste forskelle mod M600i tastaturet og
walkman funtionen!?
Eller der noget, som jeg overser?

/J

Fra : J.K.Arning

Dato : 05-12-06 21:00

On Mon, 4 Dec 2006 21:55:06 +0100, jones_net wrote:

> Som jeg kan se det, så er de eneste forskelle mod M600i tastaturet og
> walkman funtionen!?
> Eller der noget, som jeg overser?

egentligt ikke .. der er grundlæggende den samme telefon.

--
:: J.K.Arning :: 05-12-2006 20:58:44 :: http://arning.dk ::