Han klør sig ofte. Hvorfor?
Fra : Melanie

Dato : 04-12-06 11:04

Hej ng

Kennedy har været i pension i 4 dage for en lille md. siden. Efterfølgende
fik han desværre kennelhoste, men det er nu veloverstået. Siden han kom hjem
derfra har han kløet sig flere gange dagligt bag det ene forben og af og til
ved ansigtet. Jeg syntes det har tiltaget i kløningen, men har ikke fundet
udslet eller lopper. De andre gange vi har haft lopper har vi opdaget det
fordi min mand var blevet bidt. Han siger selv han er en magnet for lopper,
men denne gang har vi ikke set skyggen af lopper eller bid.
Skal jeg give Kennedy en loppekur alligevel? Eller skyldes kløen måske noget
andet?
Kennedy for mad fra Henne pet food og har super lækker skindende pels.

Mvh Melanie

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 04-12-06 12:02

"Melanie" skrev
> [...]
> noget andet?
> Kennedy for mad fra Henne pet food og har super lækker skindende pels.

Jeg ville tage ham til dyrlægen og få ham tjekket for skab! Kløe i hovedet
og bag forbenene, kan være tegn på skab. Skab er en mide/orm der lever i
huden - jo tidligere den opdages, jo nemmere er den at behandle.

- Winnie

Fra : Melanie

Dato : 04-12-06 12:15

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og bag forbenene, kan være tegn på skab. Skab er en mide/orm der lever i
> huden - jo tidligere den opdages, jo nemmere er den at behandle.

Jeg har lige snakket med dyrlægen. hun mener ikke det er skab, da vi ikke
har det her på Bornholm. Jeg prøver loppemiddel først, og hjælper det ikke
inden for et par dage tager vi til dyrlægen.
Tak for svaret. *S*
Mvh Melanie

Fra : Jan Rudkøbing

Dato : 04-12-06 18:45

> [...]
> har det her på Bornholm. Jeg prøver loppemiddel først, og hjælper det ikke
> inden for et par dage tager vi til dyrlægen.

Er din dyrlæge 100% sikker på at skab er totalt udryddet på Bornholm?
Spørger, fordi Bornholms samlede rævebestand blev udslettet af netop skab...

Ann

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : H. Jensen

Dato : 04-12-06 19:27

"Jan Rudkøbing" <siftia@c.dk> skrev i en meddelelse

> Er din dyrlæge 100% sikker på at skab er totalt udryddet på Bornholm?
> Spørger, fordi Bornholms samlede rævebestand blev udslettet af netop
> skab...

Ja det blev den i 1981 eller sådan noget. Vi har ikke skab her på øen.

Melanie. Vi var igennem det samme med vores ene for 1 år siden, eller ja
gennem flere år. Vi har rendt til dyrlægen og vi har prøvet alverdens ting
og sager både fra ind og udland. Intet hjalp, og til sidst måtte han ikke få
mere predisolon (det kan gennem brug af længere tid forkorte hundens liv).
Til sidst var det så galt at jeg måtte klippe hele hans smukke smukke pels
af, og det hjalp, siden har vi ikke haft kløen. Vi er dog også flyttet fra
huset vi boede i på det tidspunkt. Dyrlægen både her og på Sjælland kunne
ikke finde ud af hvad det var, og ja, vi er stadig uvidende om hvad det
skyldes. Hans opdrætter mistænker gulvtæpper, brændeovn og måske han ikke
kan tåle hans egen pels (hun kan f.eks. ikke tåle sit eget hår).

Jeg synes du skal forsøge dig med lakseolie i maden, ekstra B vitaminer og
wolles vov fra Groth i Åkirkeby. Det får Jason nu, altså det hele.. og han
klør sig ikke mere. For vi har stadig gulvtæpper og stadig brændeovn, pelsen
er også vokset godt ud igen.

Heidi

P.s. Har du prøvet med foder skift? Har du lyst til at prøve Oliver's, så
kom og få en prøvepose til nogen dage.....

Fra : Morten Paulsen

Dato : 04-12-06 20:02

Melanie <melanie@din_fjern_ven.dk> skrev:
>Kennedy for mad fra Henne pet food og
>har super lækker skindende pels.

Henne petfood er ikke got det ved alle.Det må du stoppe med
straks
Der er lavet en stor unersøgelse der viser det
Olivers er sagen
--
MP

Fra : Kim H.

Dato : 04-12-06 20:46

"Morten Paulsen (slet EB9VD)" <morten@EB9VDgmail.com> skrev i en meddelelse

> Henne petfood er ikke got det ved alle.Det må du stoppe med
> straks
> Der er lavet en stor unersøgelse der viser det

Kan du komme med et link der underbygger denne påstand?

Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-12-06 20:55

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:11652591870.668053974111388@dtext.news.tele.dk...

> Kan du komme med et link der underbygger denne påstand?

TROLL.....

Fra : jopa

Dato : 05-12-06 08:33

Kim H. skriblede bla:

> Kan du komme med et link der underbygger denne påstand?

Er´det ikke almindeligt kendt ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk