tælle filer???
Fra : Lars

Dato : 04-12-06 10:41

Hej

Findes der et ASP script der kan tælle hvor mange filer der er i en
mappe og
undermapper ??

Jeg tænker på at bruge det til, at oplyse hvor mange filer der er til

rådighed på serveren
for download....
Så er det jo nemmere hvis man kan bruge et script til det....

mvh.
Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-12-06 12:11

Lars skrev:

> Findes der et ASP script der kan tælle hvor mange filer der er
> i en mappe og undermapper ??

Du kan i hvert fald lave et.

Hvis du i første omgang glemmer undermapperne, kan du med FSO
(FileSystemObject) få fat i filerne i en mappe som følger:

Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set F = FSO.GetFolder(Server.Mappath("MAPPENAVN_HER"))
Set Filer = F.Files

Antallet af filer kan så findes ved at tjekke Ubound på Filer
(arrayet er 0-indekseret, så antallet vil være Ubound(filer) + 1)

Undermapperne får man fat i med følgende:

Set SubFolders = F.SubFolders

Her kan du så igen finde antallet med Ubound(SubFolders) + 1, og du
kan iterere gennem mapperne for at finde oplysninger om mapper og
undermapper i undermapperne.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : L@rs

Dato : 04-12-06 12:50

Ok... Men, jeg er nok lidt for ny i det her...
Kan du ikke skrive den kode jeg skal bruge??

Jeg kan ikke helt se mig ud af det...

mvh Lars

> [...]
>
> Her kan du så igen finde antallet med Ubound(SubFolders) + 1, og du
> kan iterere gennem mapperne for at finde oplysninger om mapper og

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-12-06 13:16

L@rs skrev:

> Ok... Men, jeg er nok lidt for ny i det her...

Fair nok.

> Kan du ikke skrive den kode jeg skal bruge??

Niks. Hvis du selv vil forsøge, vil jeg gerne sparre undervejs
(prøv dig frem, og meld tilbage i gruppen når noget fejler) - men
hvis du helt på bar bund, er det for stor en opgave.

Du kan så enten:

- lede efter et færdigt script på nettet
- se om andre har lyst til at hjælpe
- betale dig fra en løsning

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Torben Brandt

Dato : 04-12-06 15:30

Jens GyldenkærneClausen wrote:
> [...]
>
> Antallet af filer kan så findes ved at tjekke Ubound på Filer
> (arrayet er 0-indekseret, så antallet vil være Ubound(filer) + 1)

Nja, Filer vil være et collection objekt, og hvor mange objekter der
er i sådan en fætter finder man ved Filer.Count og ikke ved at bruge
UBound...

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-12-06 16:03

Torben Brandt skrev:

> Nja, Filer vil være et collection objekt, og hvor mange
> objekter der er i sådan en fætter finder man ved Filer.Count
> og ikke ved at bruge UBound...

Argh - du har da ret. Beklager fejltagelsen. Det vil så også gælde
SubFolders.

Fra : L@rs

Dato : 04-12-06 22:38

ok, har fundet frem til den her kode... Den kan jeg godt arbejde med...

MEN...

Hvordan får jeg den til, at tage undermapper (subfolder) med ???

mvh
Lars
<%
dim fs,fo,x
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set fo=fs.GetFolder("c:\test\")for each x in fo.files
'Print the name of all files in the test folder
Response.write(x.Name & "<br />")
nextset fo=nothing
set fs=nothing
%>Output:

test_adv.txt
guestbook.txt
links.txt
links2.txt
textads.txt
textfile.txt

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-06 08:21

"L@rs" <lkj002@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ok, har fundet frem til den her kode... Den kan jeg godt arbejde med...
>
> MEN...
>
> Hvordan får jeg den til, at tage undermapper (subfolder) med ???

Lars,

Prøv dette lille script !
Du vil måske kunne ændre det til at tælle filer, istedet for at vise dem !

<!-- Lavet 2005 af neuhafen.dk -->
<head>
<title>Vis Alle Filer i alle biblioteker !</title>
</head>

<%
'Først finder vi denne fil...
Dim DenneFil, DetteDir
DenneFil = Request.ServerVariables("Script_Name")

' Så finder vi stien til denne fil...

DetteDir = Server.MapPath(DenneFil)

' Vi skal nu oprette et objekter

Dim ObjFSO, ObjFile, ObjFileItem, ObjFolder, ObjFolderContents,
ObjSubFolders
Set ObjFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Set ObjFile = ObjFSO.GetFile(DetteDir)
Set ObjFolder = ObjFile.ParentFolder
Set ObjFolderContents = ObjFolder.Files

RodKatalog = ObjFolder

' Alle Objekter er oprettet

Sub VisSti(objFolder)

Set Filer = objFolder.Files
For each Fil in Filer
Sti = Replace(objFolder, RodKatalog, "")
%>
<%
Response.Write objFolder & "\" & Fil.name & "<br>"
Next
Flag = False
For each SubFolder in objFolder.SubFolders
Set AntalSubFolders = SubFolder.SubFolders
Antallet = AntalSubFolders.Count
If Antallet>0 then
Flag = True
Set SubSubFolders = SubFolder
VisSti(SubSubFolders)
End if

If Flag = False then
Set Filer=SubFolder.Files
For each Fil in Filer
Sti = Replace(SubFolder, RodKatalog, "")
%>
<%
Response.Write SubFolder & "\" & Fil.name & "<br>"
Next
End If

Next

End Sub

Response.Write "Viser alle filer i dette bibliotek og alle under biblioteker
VisSti (objFolder)

%>

Neuhafen