GD-lib hos one.com
Fra : Erik Hansen

Dato : 03-12-06 20:57

Hejsa.

Jeg er webmaster for en side som ligger hos one.com.

Jeg har problemer med at når jeg vil resize et billede vha. GD-lib
funktioner så kan jeg ikke bahandle billeder som er større end 2043
pixel bredde.
Jeg har fået at vide fra supporten at det nok skyldes at de kun
tillader 16 Mb ram til PHP, og det virker ikke somom det er noget de
vil gøre noget ved.

Har jeg nogen andre muligehder for at kan resize et billede. Idag er
de fleste digitale billeder jo over 2043 pixel i bredden.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Christian Reupke

Dato : 04-12-06 11:40

Erik Hansen skrev:
> Har jeg nogen andre muligehder for at kan resize et billede. Idag er
> de fleste digitale billeder jo over 2043 pixel i bredden.

ImageMagick er også en mulighed, hvis de har det installeret på serveren.

/Christian
--
Christian Reupke
Work: http://www.netsite.dk

Fra : Erik Hansen

Dato : 04-12-06 18:39

Jeg tror det ikke, for jeg kan ikke se noget om det når jeg viser en
phpinfo().

--
....::Hilsen Erik

Fra : saluki-dk

Dato : 04-12-06 13:37

Hej Erik

Jeg har det samme problem, med one.com

Vi er vel ikke de eneste?

Den eneste rigtige er at fo one til at gøre noget ved - noget sker
der en gang imellem - "PHP-Servere" er blevet hurtigere

Vi må vel kunne "tæppe-bombe" supporten

MVH - Henrik
www.saluki.dk

Fra : Erik Hansen

Dato : 04-12-06 18:00

Hej Henrik.

Godt at hører fra dig, og det er godt at hører at man ikke er den
eneste.

Jeg har skrevet til supporten igen, og så må vi hører hvad de har at
sige. Jeg har ihvertfald spurgt om det er noget de vil gøre noget ved.
Jeg håber de vil gøre noget ved det elllers må jeg jo skifte til en
anden udbyder, men jeg tror nok de selv kan se fornuften i det.

Men kan jo ikke drive et webhotel hvis ens kunder ikke kan behandle
billeder som er større end 2000 pixel ibredden via et CMS system.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-12-06 18:06

On Mon, 04 Dec 2006 18:00:08 +0100, Erik Hansen
<nej_tak_spam00@mail.dk> wrote:

> [...]
>Jeg håber de vil gøre noget ved det elllers må jeg jo skifte til en
>anden udbyder, men jeg tror nok de selv kan se fornuften i det.

Noget, som kunne give mening at minde supporten om, er at PHP altså
ikke kræver mere generelt, bare fordi de hæver *max*-grænsen for
hukommelsesforbrug. Der er altså ikke tale om hukommelse, der på
forhånd bliver afsat, men bare hvad PHP lige under afviklingen må gå
op til.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Erik Hansen

Dato : 05-12-06 19:04

Nu har jeg fået svar.

Pt. vil de ikke sætte grænsen op, men omvendt vil de heller ikke love
at de måske vil gøre det i fremtiden.

Så det er et sådan svar man ikke rigtig kan bruge til så meget andet,
and at man må konstatere at man ikke kan bruges deres service.

Er der nogen som kan anbefale et webhotel som fungere med dette og
hvor hvor det ikke koster en formue.?

--
....::Hilsen Erik

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-12-06 18:38

On Tue, 05 Dec 2006 19:04:25 +0100, Erik Hansen <nej_tak_spam00@mail.dk>
wrote:

> [...]
>and at man må konstatere at man ikke kan bruges deres service.
>
>Er der nogen som kan anbefale et webhotel som fungere med dette og

Hvis du er heldig kan du selv ændre memory_limit, f.eks vha. en
..htaccess-fil:

http://dk2.php.net/manual/en/ini.core.php#ini.memory-limit
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/
Hvilket type juletræ er du til? Afstemning på http://www.gartneriet.dk