220 eller 110 Volt
Fra : Leif Graversen

Dato : 03-12-06 20:26

Hej
min brors lille søn har stillet på en knap bag på computeren. Hermed fik han
stillet om fra 220 V til 110 V. Computeren var helt død, da den skulle
startes op.

Hvad er der sket? Er strømforsyningen ødelagt? Er alle dele i PC'en kaput?
Eller sidder der en sikring, som har taget skraldet?

m.v.h
graversen

Fra : Madsen58

Dato : 03-12-06 20:57

Leif Graversen wrote:
> [...]
>
> Hvad er der sket? Er strømforsyningen ødelagt? Er alle dele i PC'en
> kaput? Eller sidder der en sikring, som har taget skraldet?

I mange pc psu'er er der en sikring inde i strømforsyningen, men hvis den
har stået på 110v og der er kommet 230v ind er der stor sandsynlighed for at
strømforsyningen er stået af, men det er et forsøg vær at skift sikring hvis
du kan finde den.
--
Hilsen Madsen

Fra : N_B_DK

Dato : 03-12-06 21:10

"Madsen58" <madsen58@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> sandsynlighed for at strømforsyningen er stået af, men det er et
> forsøg vær at skift sikring hvis du kan finde den.

ALLE strømforsyninger har en sikring, ellers kan den ikke blive godkendt i
landet.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Madsen58

Dato : 03-12-06 21:16

N_B_DK wrote:
> "Madsen58" <madsen58@hotmail.com> wrote in message
>
> ALLE strømforsyninger har en sikring, ellers kan den ikke blive
> godkendt i landet.

Rigtigt men det er ikke sikker at den kan skiftet.

--
Hilsen Madsen

Fra : ShutEye

Dato : 03-12-06 21:45

SKAL have, ikke nødvendigvis HAR :)

> Rigtigt men det er ikke sikker at den kan skiftet.

Kan klares med en loddekolbe.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-12-06 09:53

"ShutEye" <no@no.no> wrote in message news:ekvcvr$gfr$1@news.datemas.de
> SKAL have, ikke nødvendigvis HAR :)

Så er det da fordi folk selv har skiftet den ude med noget der ikke lige
brænder over, har arbejdet som tekniker i 10 år nu på forbruger elektronik
og computere, og ikke en eneste gang har jeg set et produkt uden en sikring.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-12-06 22:12

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> "Madsen58" <madsen58@hotmail.com> wrote in message
>
> ALLE strømforsyninger har en sikring, ellers kan den ikke blive godkendt i
> landet.

En sikring, sikre ikke for overspænding... Når kontakten sættes på 110V
kommer der overspænding til elektronikken.. og først når dette går i
stykke/kortslutter "slukker" sikringen jo...

Der skal nok ny strømforsyning til. Kan dog også være der er sket noget med
bundkort osv,, men så er man nok uheldig. Sør for at skaffe en der går fra
100V til 240V uden nogen kontakt, så sker det ikke igen

Fra : Madsen58

Dato : 03-12-06 23:04

Bjarke Hansen wrote:
> Sør for at skaffe
> en der går fra 100V til 240V uden nogen kontakt, så sker det ikke
> igen
Det er godt nok længe siden at jeg har set PSU med omskifter til 110V, så
jeg har en mistanke om at det er en gammel PC det drejer sig om.
--
Hilsen Madsen

Fra : Leif Graversen

Dato : 04-12-06 05:44

"Madsen58" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Hilsen Madsen
>
> Det ER en gammel PC, men derfor forsøger vi at redde den alligevel. Tak
for hjæpen, vi prøver at finde en sikring i strømforsyningen.
mvh
graversen

Fra : N_B_DK

Dato : 04-12-06 09:51

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
> En sikring, sikre ikke for overspænding... Når kontakten sættes på
> 110V kommer der overspænding til elektronikken.. og først når dette
> går i stykke/kortslutter "slukker" sikringen jo...

Det ændrer ikke på at den indeholder en sikring.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Emilsen

Dato : 04-12-06 17:37

Leif Graversen sendte dette med sin computer:

> [...]

> Hvad er der sket? Er strømforsyningen ødelagt? Er alle dele i
> PC'en kaput? Eller sidder der en sikring, som har taget

Det er nok ikke så galt. Prøv at google med følgende linie:
PC "Power Supply Repair"

Det giver >28000 hit´s. Bl.a.:
http://www.nutsvolts.com/PDF_Files/PSRepair.pdf
http://www.fonerbooks.com/power.htm