Andet multimedie
bentjuul 3670
Desk Top Publisher
Fra : BA

Dato : 03-12-06 17:19

Hej

Hvad dækker stillingsbetegnelsen "Desk Top Publisher", og hvad er minimum -
maximum løn? (meget løst regnet)
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-06 18:22

Den 03-12-2006 kl. 17:18 skrev BA:

> Hvad dækker stillingsbetegnelsen "Desk Top Publisher", og hvad er minimum -
> maximum løn? (meget løst regnet)

Max afslører jeg ikke, men minimum kan kort beskrives med ordene /lud og
koldt/ vand. Alt for mange arbejder alt for mange timer til en alt for lav,
fast månedsgage, hvoraf følger en timeløn på 50 kr. eller mindre.

Det er jo ikke et seriøst svar på dit spørgsmål, men kunne ikke dy mig.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-12-06 20:06

In article <4572f8e2$0$13999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, BA
<paogbaKANIN@oncable.dk> wrote:

> Hej
>
> Hvad dækker stillingsbetegnelsen "Desk Top Publisher",

Det er et gammelt begreb der blev til inden uddannelsen blev sat i
system.
Den korrekte betegnelse og uddannelse er nu mediagrafiker.
Du skal beherske de programmer der anvendes til at fremstille tryksager
og websider. Som minimum Adobe CS pakken.

> og hvad er minimum -
> maximum løn? (meget løst regnet)

Lønnen afhænger af dit talent og erfaring med brugen af ovennævnte
programmer- og hvor man har arbejde.
De mindst lønnede ligger vel omkring 20.000,- om måneden - og en del
tjener det dobbelte.
Men som Kurt Hansen skriver skal du ikke regne med en 37 timers
arbejdsuge - det sker tit at det "brænder på" og man må arbejde ekstra
- reelt uden at få ekstra for det.
Men det er der også stor forskel på fra firma til firma - og hvordan
man selv er indstillet.
Nogle bliver simpelthen så grebet af det spændende og flotte man kan
lave at de ikke kan slippe mus og tastatur.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : BA

Dato : 03-12-06 21:15

Hej

Jeg er blevet ansat i et yderst venligt og hensyntagende firma i fleksjob -
det betyder at jeg får løn for/skal forhandle mig frem til løn for 36 timer,
men skal arbejde fx 20. Meget hårdt belært af erfaring fra et andet job, er
mit krav - som er accepteret - netop, at jeg går og lukker døren, når
arbejdstiden er slut!(Nytårsforsæt!)

Jeg skal oversætte informationer fra engelsk, der er oversat fra fx japansk
(og andre sprog) og lave brochurer, foldere, evt reklame m.m. i forbindelse
med deres produkter (som jeg sætter mig ind i), også, så det kan printes ud
på deres hjemmeside.
Tjekke hjemmeside for overskuelighed, tage billeder, sørge for at alt (også
chefens ting) er velformuleret og har en ordentlig lix/læsbarhed. De har en
ensidig computernørd til det mere eller mindre tekniske, jeg skal være den
iderige, kunstneriske og kreative, så fx en manual/brugsanvisning passer
sammen med foto, og ikke bruger den sædvanlige oversættelse, der er helt hen
i vejret.

Hvad mon min jobbetegnelse vil være( ikke fordi det betyder noget) - det
nærmeste jeg kom på var DTP, og så var der det med lønnen. Jeg kan bruge de
programmer (+ flere) de efterspurgte.

Hvad er realistisk, hvis jeg kan levere det, de efterspørger?

Fra : Kurt Lund

Dato : 04-12-06 15:11

"BA" <paogbaKANIN@oncable.dk> skrev:

[En jobbeskrivelse]

> Hvad er realistisk, hvis jeg kan levere det, de efterspørger?

Du mangler at fortælle hvor i landet du skal arbejde, for at der kan gives
et realistisk bud.

--
Kurt Lund

Fra : BA

Dato : 04-12-06 16:47

Greve

vh BA

Fra : BA

Dato : 04-12-06 16:49

Greve

Jeg har 28 års erhvervserfaring - det var bl.a det, de ansatte mig på.

Ville ikke have en ung, smuk, uerfaren kontormus

Fra : Storm

Dato : 04-12-06 20:22

http://www.medieogkommunikation.hk.dk/fileadmin/user_upload/loenstatisti
k/L_nstatistik_2005_indhold.pdf

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 05-12-06 06:15

Storm wrote:
> http://www.medieogkommunikation.hk.dk/fileadmin/user_upload/loenstatisti
> k/L_nstatistik_2005_indhold.pdf

God pointe. Og så kan du nok godt presse citronen en lille smule. Der er
aviskrig, så markedet er støvsuget for redaktionssekretærer og grafikerer.
Ikke mindst de, der behersker CS2, for kun Politiken og Jyllandsposten
arbejder endnu på avissystemet CCI, mens alle andre er sprunget på Saxotech.

--
¸.·´¯)