Børn skal opdrages
Fra : dktekno

Dato : 03-12-06 16:42

Børn. Det er sådan nogle jeg forbinder med larmende, råbende og skrigende
unger. OK, babyer må gerne støje, men det er fordi de har brug for denne
opmærksomhed, fordi de har nogle problemer, og de er sårbare. Men her taler
vi om 5+ årige børn, der larmer, "for sjov".

De er uartige.
http://politiken.dk/indland/article207817.ece

Børn hiver nu julemanden i skægget, skal komme med mærkelige kommentarer, og
man ser da også flere gange, at lærerne ikke længere har styr på børnene.
Det er simpelthen vanvid, at vi har fået skabt os et sådan liberalt samfund,
hvor pli og dyd hører fortiden til.

Børn skal ikke være uartige råbende og larmene møgunger. De skal være søde
englebørn, med høflige manér. De skal lære hvem der bestemmer, og de skal
kende deres plads.

Fra : @

Dato : 03-12-06 17:02

On Sun, 3 Dec 2006 16:42:26 +0100, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Børn. Det er sådan nogle jeg forbinder med larmende, råbende og skrigende
>unger.

det er fordi du ser dem i en børnehave hvor der er 30-50 andre børn,
og da det enkelte barn gerne vil have en voksens opmærksomhed må det
enkelte barn nødvendigvis forsøge at overdøve de andre 30-50 børn

resultatet er øredøvende

> OK, babyer må gerne støje, men det er fordi de har brug for denne
>opmærksomhed,

babyer støjer kun hvis de ikke har fået opfyldt deres behov

>fordi de har nogle problemer, og de er sårbare. Men her taler
>vi om 5+ årige børn, der larmer, "for sjov".

de larmer skam ikke for sjov, blot fordi de er lidt ældre end babyer,

de larmer for at få opfyldt et behov

>man ser da også flere gange, at lærerne ikke længere har styr på børnene.

så er der jo tale om børn på 6+ år, de burde jo hjemmefra have lært
hensyn til andre, samt lydhørhed overfor voksne

>Det er simpelthen vanvid, at vi har fået skabt os et sådan liberalt samfund,
>hvor pli og dyd hører fortiden til.

snak med forældrene om det

>Børn skal ikke være uartige råbende og larmene møgunger.

børn skal være børn,
at tro at man kan spærre en rask dreng m/k på 10 år inde på en skole i
seks timer pr. dag uden at det kan give problemer er ren idioti fra de
voksnes side

leg og læring er løsningen, men den kan jo koste penge eller tid

mine erfaringer med børn(fra 3-15 års alderen)
siger at vil du blot investere noget tid i at lære dem noget så er de
også modtagelige for lærdom, og er ikke hverken larmende eller
uopdragne

> De skal være søde
>englebørn, med høflige manér. De skal lære hvem der bestemmer, og de skal
>kende deres plads.

ja hop du i kanen hos lillemor og lav dig et par englebørn ;- ))

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : Bo Warming

Dato : 03-12-06 18:35

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message
> [...]

Ja, og undertiden er deres plads at de må klare sig selv, og det kan
de jo også

Sir de JEG KEDER MIG svares HVAD RAGER DET MIG

Vil de have noget besttemt lækkert at spise så BURDE de selv tjene
pengene til det

Men der må kompromisses med det normale

Fra : Poul Nielsen

Dato : 03-12-06 17:38

Fra : Poul Nielsen

Dato : 03-12-06 17:40

> [...]
taler
> vi om 5+ årige børn, der larmer, "for sjov".

Ja men det er du jo også selv, når du brokker dig over statens forsøg med
elektromagnetisk stråling. Måske burde du ha en endefuld.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-12-06 18:31

"Poul Nielsen" <mega@lan.com> wrote in message

> [...]
> forsøg med
> elektromagnetisk stråling. Måske burde du ha en endefuld.

Hvis man giver børn noget meningsfuldt at have konstant travlt med, så
larmer de aldrig

Al indblandende opdragelse er skadelig, al tilskyndelse til
selvhjulpenhed er gavnlig

Børn efterligner og kan let lære at læse og regne uden skolegang - at
ulandsbørn lærer sprog uden sproglærer ved alle der har rejst der

Moral lærer man af om omgivelserne belønner eller giver kold skulder

Børn må gerne tro de er i fare og være sundt stressede i en hoppegynge
som man giver et spark hver femte minut så de dingler pendulagtigt
Men kedsomhed bør man ikke byde dem, så video og DVD er en guds gave.

JEg lagde småkager som storebror havde bagt på en ølkasse på toppen af
havebordet og lod ½ årige lillesøster kravlet op og selv skaffe sig
dem og falde ned på det bløde græs og hyle så naboerne kritiserede
mig, men hun fik gå på mod og blev tændt på meningsfuld
bjergbestigning óg er stadig nem og harmonisk, nysgerrig og skeptisk
Stort set. Institutioner og jævnaldrende udfører den vigtigste
børneopdragelse og er udenfor forældres kontrol

Fra : dktekno

Dato : 03-12-06 23:15

Hvilket forsøg?????

Fra : Tony

Dato : 03-12-06 23:57

> Hvilket forsøg?????

Når du alligevel er igang med at klippe, kan du så ikke osse klippe din
internetforbindelse ?

Tony

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 04-12-06 13:19

> [...]
> englebørn, med høflige manér. De skal lære hvem der bestemmer, og de skal

De skal udvikle sig til kritiske voksne, som ikke skal tage chefens ordrer
eller ideer for gode varer og ellers køre ukritisk derudaf.

Det er en vigtig egenskab, når man skal produktudvikle. Vi bruger f.eks.
indere til at lave rutine arbejde i IT-mæssig sammenhæng, fordi at de er
blevet opdraget til at lave hvad de får besked på - også selv om det er
åbentlyst forkert.

Men det går ikke, hvis det danske samfund, skal være førende indenfor
forskellige former for teknologi, herunder IT.

Der skal chefens ordrer modtages køligt og imødegås med argumenter. Denne
vigtige kritiske indstilling er ikke noget folk er født med. Det er noget de
opdrages til for børn ønsker i virkeligheden faste rammer.

Men verdenen er ikke længere sådan at man som voksen kan stå og vente på at
der bliver givet en ordre. Selvstyrende grupper er opfundet og det kræver en
helt anden personlighed. Derfor skal børn opdrages til anarki og det giver
nogle uheldige bivirkninger, som vi må leve med. En af dem er uopdragenhed.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."