Taletidskort??
Fra : Peter Jensen

Dato : 03-12-06 15:40

Jeg har behov for hjælp! Jeg har altid min telefon med når jeg er ude at
køre undtagen for fjorten dage siden - jeg havde glemt den for første gang.
Selvfølgelig fik jeg brug for den i forbindelse med en trafikulykke, men der
var heldigvis andre som havde en telefon. Nu overvejer jeg at lægge min
gamle telefon permanent i bilen med et taletidskort og købe en ny til
dagligt brug.

Nu er det bare sådan at jeg ikke ved noget om taletidskort, men jeg ved at
der ikke er noget abonnement og at minuttaksterne derfor er højere. Er det
en slags SIM-kort? Er der "indsat" et bestemt beløb på kortet når man køber
det? Hvordan fylder man penge på kortet?

Jeg mener at det må være den rigtige løsning når telefonen bare skal ligge i
handskerummet.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 03-12-06 15:50

Den billigste løsning vil være at vælge Unotel.

Du betaler for det du bruger, og der er et min. forbrug på 2 sms'er (pr.
år).

Unotel bruger TDC's net.

Fra : Poul Pral

Dato : 03-12-06 16:12

> Den billigste løsning vil være at vælge Unotel.
> Du betaler for det du bruger, og der er et min. forbrug
> på 2 sms'er (pr. år).

Ja, Unotel er klart de billigste.
Ulempen er, at man skal huske at sende en SMS hvert ½ år, ellers kan de
lukke for nummeret.
Ved de andre, er det kun 1 gang årligt man skal huske at tanke, og man kan
godt gå nogle måneder over uden nummeret lukkes. Der lukkes bare for
udgående opkald.

Jeg ved godt, at Unotel er manges kæledægge, men jeg har simpelthen ikke
fidus til dem.
Efter at de tog alle deres kunder i r*ven og ændrede vilkårene for opkald
mellem numre under samme login, har jeg ikke haft tillid til dem.
Jeg ville simpelthen frygte, at de vil indføre et minimumsforbrug uden at
jeg opdager det, og at jeg så vil få nummeret lukket.

Men jeg ved godt, at rigtigt mange er glade for Unotel, jeg er bare ikke én
af dem.

--
Mvh: Poul Pral
SUPER TILBUD på mobiltelefoni: http://poulpral.minven.dk/tilbud.pdf

Fra : Poul Pral

Dato : 03-12-06 15:52

> Jeg mener at det må være den rigtige løsning når telefonen bare
> skal ligge i handskerummet.

Med den slags nød-telefoner, er det vigtigste, at der er lang "holdbarhed"
på den taletid man tanker.
Jeg vil anbefale dig én af disse 3 løsninger (prioriteret), som alle har en
gyldighed på 12 måneder og hvor du kan nøjes med at tanke for 50 kr. pr.
gang (altså pr. år):

1. TDC Mobiltid Online.
Minutpris 0,80 kr. Opfyldning via Web.
Gratis SIM-kort her: https://mixit.dk/cgi-bin/po/tilm_step2.cgi

2. Sonofon Taletid.
Minutpris 1,49 kr. (v/ 50 kr. opfyldning). Opfyldning via skrabekort.
Startpakke kan købes hos Sonofon-forhandlere eller kiosker og tankstationer.

3. TDC Mobiltid.
Minutpris 2,60 kr. Opfyldning via skrabekort.
Startpakke kan købes hos TDC eller kiosker og tankstationer.

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-12-06 16:15

"Poul Pral" <poul.pral@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 3. TDC Mobiltid.
> Minutpris 2,60 kr. Opfyldning via skrabekort.
> Startpakke kan købes hos TDC eller kiosker og tankstationer.

Tak for svar.

Jeg tror jeg vil vælge den første løsning og da jeg har tænkt mig at købe en
telefon til skal jeg jo ikke ha' overført nummeret. Telefonen skal ikke
bruges i udlandet og skal hverken kunne bruge GPRS eller MMS, men SMS vil
være en rar ting. Så vidt jeg kan se er der ikke nogen begrænsninger på
dette område.

Min nummer et telefon havde jeg tænkt mig skulle være en Nokia 6233. Har du
hørt noget negativt om denne telefon - noget som ligefrem skulle afholde mig
fra købe den?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Poul Pral

Dato : 04-12-06 06:33

> Min nummer et telefon havde jeg tænkt mig skulle være en Nokia 6233. Har
> du hørt noget negativt om denne telefon - noget som ligefrem skulle
> afholde mig fra købe den?

Kender den ikke - er ikke den store Nokia fan.

Fra : Leif Neland

Dato : 04-12-06 22:57

Poul Pral wrote:

> Med den slags nød-telefoner, er det vigtigste, at der er lang
> "holdbarhed" på den taletid man tanker.

Et lille apropos i den forbindelse:

Er det kun til "rigtige" nødopkald til 112, behøver man slet ikke et
simkort.

Og selvom telefonen har været slukket, og kræver pinkode, kan man blot taste
112 alligevel, og ringe til alarmcentralen.

Blot til info, hvis man en dag virkelig kommer ud for en ulykkessituation...

Leif

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-12-06 18:32

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> taste 112 alligevel, og ringe til alarmcentralen.
>
> Blot til info, hvis man en dag virkelig kommer ud for en

Hej Leif

Ofte vil alarmcentralen gerne ha' mulighed for at ringe tilbage, men det er
jo f.eks. også "ikke nødopkald" til Falck at telefonen kan bruges til.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-12-06 17:53

On Sun, 3 Dec 2006 15:40:02 +0100 "Peter Jensen" <fup@snyd.dk> sent the
following smoke signals:

>Jeg mener at det må være den rigtige løsning når telefonen bare skal ligge i
>handskerummet.

Efter et stykke tid er batteriet afladt,og du står nu med en telefon med
masser af taletid men ingen strøm....same problem.
Eller har du tænkt på mobillader til cigartænderen?

--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-12-06 21:21

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> - "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."
> - "Nå...nå, gør de det?...Ja, jeg må indrømme at jeg ved meget

Jeg har i forvejen en 12 volt lader.
--
Venlig hilsen
Peter Jensen