Upload fungerer ikke efter PHP 5 install
Fra : funkpost@gmail.com

Dato : 03-12-06 01:26

Jeg har netop installeret PHP 5 på min Mac med OS X Tiger (og Apaché)
for at få GD Lib. Problemet er bare, at nu virker mine upload scripts
ikke længere! De virkede fint med PHP 4, så hvad kan være galt?

Mere konkret er problemet, at filer jeg forsøger at uploade ikke
eksisterer i mappen de blev uploaded til, efter koden er afviklet.
Sjovt nok får jeg ingen fejl. Jeg HAR tjekket rettigheder, og var
dette problemet ville jeg også få en fejl. I øvrigt virkede det fint
før.

Jeg har kigget på PHP.INI. Der var upload_tmp_dir sat til:

; upload_tmp_dir

Nu har jeg rettet den til:

upload_tmp_dir = /Library/WebServer/Documents

....men det gjorde ikke den store forskel (efter genstart af Apache).

Er her nogen der kan hjælpe?

Mvh
Gunnar

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-12-06 16:14

On 2 Dec 2006 16:26:08 -0800, funkpost@gmail.com wrote:

> [...]
>Sjovt nok får jeg ingen fejl. Jeg HAR tjekket rettigheder, og var
>dette problemet ville jeg også få en fejl. I øvrigt virkede det fint

Flytter du filerne væk fra mappen i scriptet? De filer, der bliver
uploadet, bliver kun midlertidigt lagret, og bliver slettet automatisk
af PHP, når scriptet slutter.

upload_tmp_dir peges derfor normalt bare på en midlertidig mappe.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Dan Storm

Dato : 03-12-06 16:28

funkpost@gmail.com skrev:
> Er her nogen der kan hjælpe?

Har du kigget din kode igennem? Variablen $HTTP_POST_FILES er forældet.
Den prædefinerede variabel hedder nu $_FILES i stedet.

Se <url: http://dk2.php.net/manual/en/features.file-upload.php>

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : funkpost

Dato : 03-12-06 21:16

Jep, her er koden:

   // Her skal filen flyttes fra
   $src = $_FILES['file']['tmp_name'];

   // Hvilken type fil arbejder vi med?
   $ext = strtolower(end(explode(".", $_FILES['file']['name'])));

   // Dato indstilles til filnavn
   $date = date('d-m-Y-His');

   // Her giver vi billedet et andet navn, så der ikke kommer to ens
navne...
   $filename = "image_" . $date . "." . $ext;

   // Her er vores destination for det store billede
   $dst = "".$sitepath."images/showroom/" . $filename;

   // her uploades billedet:
   if(function_exists("move_uploaded_file")) {
      move_uploaded_file($src, $dst);
   } else {
      copy($src, $dst);
   }