Tips&Tricks til at fjerne hundehår?
Fra : Klaus G.

Dato : 02-12-06 20:20

Hej.

Har i nogle ideer til hvordan man nemt fjerner hundehår fra tøj? Noget
familie har en hund som fælder helt tosset, og hårene går ikke af tøjet når
det bliver vasket, da hunden har lidt "stiv pels", hvis i forstår.

På forhånd tak!

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-12-06 21:14

Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Noget familie har en hund som fælder helt tosset, og hårene går
> ikke af tøjet når det bliver vasket, da hunden har lidt "stiv

Da jeg havde en schæferhund brugte jeg en stor let fugtig skumgummi
svamp til at fjerne hundehår med. Det virkede ganske glimrende.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : H. Jensen

Dato : 02-12-06 22:10

Vi lægger en svamp med i vaskemaskinen og tørretumbleren, det hjælper også!
--

Venlig Hilsen / Best Regards
Heidi Andersen

www.hallemarken.dk

Fra : jopa

Dato : 03-12-06 09:31

Tove Krieger skriblede bla:

> Da jeg havde en schæferhund brugte jeg en stor let fugtig skumgummi
> svamp til at fjerne hundehår med. Det virkede ganske glimrende.

En rigtig schæfer fælder ikke
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-12-06 10:35

jopa <admin@jnixenspam.dk> wrote:
> Tove Krieger skriblede bla:

> En rigtig schæfer fælder ikke

Nu må du altså lige styre dig John. Hun var både ægte og "rigtig". Der
ryger da altid gamle hår af, både hos mennesker og dyr.

Fra : jopa

Dato : 03-12-06 12:27

Tove Krieger skriblede bla:

> Nu må du altså lige styre dig John. Hun var både ægte og "rigtig". Der
> ryger da altid gamle hår af, både hos mennesker og dyr.

Jo alle hunde fælder selvfølgelig mere eller mindre.
Det første år med Milo var et helvede
Han fældede hele tiden og vi endte op med at købe ny støvsuger med mere.
Men efter 1 år ca på Olivers er det holdt fuldstændig op.
Så vi skal ikke nyde noget med at skifte foder
Regner selvfølgelig med at han smider vinterpelsen til foråret.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-12-06 12:53

> [...]
> Så vi skal ikke nyde noget med at skifte foder
> Regner selvfølgelig med at han smider vinterpelsen til foråret.

Nu fandtes Olivers (desværre) ikke da jeg havde Asia, det var Pedigree
Pal som faktisk ikke var så meget værd sundhedsmæssigt. Jeg tror at
det bl.a. er indholdet i Olivers af fiskeolie m.m. som gør forskellen.
Det er et superfoder, som også Mini nyder godt af. Hun vil faktisk
ikke have andet end sit tørfoder.

Fra : Leyna

Dato : 03-12-06 13:29

On Sun, 3 Dec 2006 12:26:46 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk> wrote:

>Han fældede hele tiden og vi endte op med at købe ny støvsuger med mere.
>Men efter 1 år ca på Olivers er det holdt fuldstændig op.

Da var han blevet totalt skaldet?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 03-12-06 13:39

Leyna skriblede bla:

> Da var han blevet totalt skaldet?

Ser han skaldet ud Leyna dit lille myr
http://jp-web.dk/galleri/index.php?id=41
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 03-12-06 17:22

On Sun, 3 Dec 2006 13:39:26 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Ser han skaldet ud Leyna dit lille myr
>http://jp-web.dk/galleri/index.php?id=41

Det er vel fra FØR han smed pelsen!
Og hvem kalder du et lille myr? :D
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 03-12-06 17:31

Leyna skriblede bla:

> Det er vel fra FØR han smed pelsen!
Nixen

> Og hvem kalder du et lille myr? :D

Dig da dine hunde er jo for fede
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 03-12-06 17:39

On Sun, 3 Dec 2006 17:30:54 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Nixen

Så må det være en paryk!

>Dig da dine hunde er jo for fede

Hov du! Det er MIG der er fed her! :D
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-12-06 19:32

jopa wrote:
> Så vi skal ikke nyde noget med at skifte foder

Kun hvis du får tilbudt en ½ pallefuld billigt foder

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-12-06 19:37

pwh skriblede bla:

> Kun hvis du får tilbudt en ½ pallefuld billigt foder

Nu er fuldfoder jo altid bedre end alt andet så selvfølgelig siger man ikke
nej til et godt tilbud.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-12-06 20:12

> Nu er fuldfoder jo altid bedre end alt andet

Tror mine hunde er uenige med dig idag, de fik sig lige
et ben hver fra lageret, de har gumlet indædt i 1 time nu.
Så er der nok dømt lidt hård mave imorgen,
men alt har jo en pris

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-12-06 20:17

pwh skriblede bla:

> Tror mine hunde er uenige med dig idag, de fik sig lige
> et ben hver fra lageret, de har gumlet indædt i 1 time nu.
> Så er der nok dømt lidt hård mave imorgen,
> men alt har jo en pris

Og de ligger oppe i din seng og spiser dem ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-12-06 20:40

> Og de ligger oppe i din seng og spiser dem ?

Næh, der går min grænse trods alt,
fedtede ben i sengen vil jeg ikke have
Nu har de også gumlet dem i sig, rub og stub.

/Jens (som godt selv må spise, drikke og ryge i sengen)

Fra : jopa

Dato : 03-12-06 20:46

pwh skriblede bla:

> /Jens (som godt selv må spise, drikke og ryge i sengen)

Du ved risikoen med gamle mennesker og rygning i sengen ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 03-12-06 20:55

On Sun, 3 Dec 2006 20:46:01 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Du ved risikoen med gamle mennesker og rygning i sengen ?

Jojo, osse derfor DU skal undlade at ryge i senge, søde!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 03-12-06 21:17

Leyna skriblede bla:

> Jojo, osse derfor DU skal undlade at ryge i senge, søde!

Jeg har prøvet mange ting i en seng blot ikke at ryge
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-12-06 21:27

> Jeg har prøvet mange ting i en seng blot ikke at ryge

Det er vel snart det sidste sted vi kan få lov til at ryge for samfundet

/Jens

Fra : pwh

Dato : 03-12-06 21:26

> Du ved risikoen med gamle mennesker og rygning i sengen ?

Nåeh, der var lige en ting mere du ikke må for din kone,
jeg har også fjernsyn med DVD og det hele i soveværelset

/Jens (som ikke aner hvad det har med hundehår at gører)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-12-06 06:07

> Næh, der går min grænse trods alt,
> fedtede ben i sengen vil jeg ikke have
> Nu har de også gumlet dem i sig, rub og stub.
>
> /Jens (som godt selv må spise, drikke og ryge i sengen)

Bare du holder benene udenfor ))

M.V.H....Benny..

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-12-06 22:12

> [...]
> familie har en hund som fælder helt tosset, og hårene går ikke af tøjet
> når det bliver vasket, da hunden har lidt "stiv pels", hvis i forstår.

----

pakketape viklet om hånden med klistersiden udad..det virker glimrende, og
er bedre end diverse fnugruller til de "stive hår".

mvh. marie

Fra : Iben Holst

Dato : 03-12-06 17:13

> pakketape viklet om hånden med klistersiden udad..det virker glimrende, og
> er bedre end diverse fnugruller til de "stive hår".

Det var ellers fnugruller jeg ville anbefale. Det bruger vi og det fungerer
nemt og hurtigt og lige som det skal. Vi har hår efter 1 hund og 3 katte
vi ofte skal have af især vores fleecetrøjer/-jakker.

Iben

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-12-06 17:34

> [...]
når
> det bliver vasket, da hunden har lidt "stiv pels", hvis i forstår.

For nogen tid siden, kunne man købe sådan en handske med pigge på, som tog
hår med sig, når man strøg den ene vej, og efterlod dem, når man strøg den
anden vej. Kan vist også fås som støvsugerbørste.

M.V.H....Benny..

Fra : Klaus G.

Dato : 05-12-06 20:35

Hej.

Tak for input, jeg vil vidergive jeres fine svar :)

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery