Ny hardware AMD AM2 spiller det sammen?
Fra : Anders S.

Dato : 02-12-06 18:29

Overvejer disse komponenter men spiller de sammen?

CPU: AMD Athlon 64 X2 - 4600+ 2.4 GHz BOXED - AM2

Bundkort: MSI K9N Ultra-2F nForce 570 Chipset

Ram: Elixir 1GB DDR2 RAM PC6400 800MHz

Harddisk: WD 320 GB HDD - 7200 rpm - 16 MB - Sata II

ca 4000 kr

MVH Anders skriver

Fra : JK

Dato : 03-12-06 13:27

On Sat, 2 Dec 2006 18:28:59 +0100, "Anders S."
<duck@fjern_dette_og_dette.ducks-corner.dk> wrote:

> [...]
>
>Bundkort: MSI K9N Ultra-2F nForce 570 Chipset
>
>Ram: Elixir 1GB DDR2 RAM PC6400 800MHz
>
>Harddisk: WD 320 GB HDD - 7200 rpm - 16 MB - Sata II

Ja, det er godt nok. Fornuftigt med et ultra bundkort, hvis du ikke
vil SLI. Men du mangler et pci express grafikkort. Et uden blæser ?

M.h.t. ram: du bør fordele ram på 2 stænger, der er ens. Så udnytter
du dual ram band. Jeg ville ikke købe elixir, men geil pc6400 DDR2.

Harddisk er udmærket, med 16 Mb cache.

AMD er altså lige på trapperne med deres 65 nm CPU'er. Så hvorfor ikke
købe en af dem, når de kommer senere på måneden. De bruger kun 65 nm i
2 core udgaverne.

mvh

John

Fra : Anders S.

Dato : 03-12-06 17:29

> Ja, det er godt nok. Fornuftigt med et ultra bundkort, hvis du ikke
> vil SLI. Men du mangler et pci express grafikkort. Et uden blæser ?

> John

Takker med det var nu ikke glemt bare ikke så vigtig, har fundet et nvidia
7300 gt pci e x16 til 669 kr

MVH
Anders

Fra : Nicolai

Dato : 03-12-06 17:59

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> AMD er altså lige på trapperne med deres 65 nm CPU'er. Så hvorfor ikke
> købe en af dem, når de kommer senere på måneden. De bruger kun 65 nm i
> 2 core udgaverne.

Jeg læste ellers, at AMD ikke var nær så langt fremme med 65 nm som man
burde forvente og i stedet så justerer de på deres opteron system, så man
kan få dualboard med 2 opteron, hvilket er det eneste middel de skulle have
mod Intel's quadcore (og AMD taber stadig). Deres 65 nm kommer først midt i
2007 siges der.

Har du læst andet?

> mvh
>
> John

Nicolai

Fra : JK

Dato : 04-12-06 09:12

On Sun, 3 Dec 2006 17:58:35 +0100, "Nicolai" <news2004@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>mod Intel's quadcore (og AMD taber stadig). Deres 65 nm kommer først midt i

Nej, det kan godt være de er forsinkede. Hverken SHG eller
overcockers.co.uk nævner noget om deres fremkomst.

Havde bare læst på www.amdzone.com at de skulle komme i december.

Men det er måske heller ikke super vigtigt, om det er 90 eller 65 nm
process. Men ingen ved, hvor gode de 65'ere bliver endnu.

For mit vedkommende bliver det først interessant, når noget hurtigt X2
35 watt kommer til næste eftersommer.

mvh

John

Fra : ShutEye

Dato : 05-12-06 18:32

<klip>
> overcockers.co.uk nævner noget om deres fremkomst.
<klip>

overcockers? Er du ikke i forkert ng? :þ

Fra : Henrik

Dato : 07-12-06 00:59

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan få dualboard med 2 opteron, hvilket er det eneste middel de skulle
> have mod Intel's quadcore (og AMD taber stadig). Deres 65 nm kommer først

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29262
tirsdag 5. december 2006 , 09:17
Chipfirmaet AMD har lanceret fire Athlon64 X2-processorer med en
strukturbredde på 65 nanometer. Ifølge AMD bruger de nye chips omkring 30
procent mindre energi end de tilsvarende 90-nanometer-modeller ved samme
taktfrekvens. De fire nye modeller, X2 4000+, 4400+, 4800+ og 5000+, har en
Thermal Design Power (TDP) på 65 watt. Dermed ligger de på niveau med Intels
Core 2 Duo.

Henrik Nielsen
henrik@configdata.dk
--*Størrelsen på en fil er ikke nødvendigvis proportional*--
--*med det kaos den kan forårsage.* --