Defekt PSU?
Fra : Pipeline

Dato : 02-12-06 15:02

Jeg har lige købt en NorthQ NQ-4775 400W. Men den er stendød. Den skal
bruges til et AsRock K7Upgrade-600
(http://www.asrock.com/product/K7Upgrade-600.htm) bundkort.
PSU'en kan ikke køre alene og heller ikke når den er monteret. Er det
mon en mandagsmodel jeg har fået, eller kan der være andre faktorer der
spiller ind?
Ville gerne undgå at sende den retur som defekt, hvis den blot ikke er
kompatibel med mit MB.

MVH
Pipeline

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-12-06 20:07

Pipeline wrote:
> [...]
> der spiller ind?
> Ville gerne undgå at sende den retur som defekt, hvis den blot ikke er

Hvis du har tilsluttet en strømforsyning uden bundkort skal du kortslutte
den grønne og sorteledning ellers skal der en tændknap tilsluttes bundkortet
for at starte. Se i manualen hvilke ben på bundkortet knappen skal tilsluttes
eller hvilke ben der skal kortsluttes.

mvh
Henning

Fra : Pipeline

Dato : 02-12-06 23:07

Henning Præstegaard skrev:

> [...]
> for at starte. Se i manualen hvilke ben på bundkortet knappen skal tilsluttes

Ok, nu har jeg prøvet tricket med at kortslutte de to ledninger, og
sørme om ikke PSU'en snurrer.
Men hvorfor fan... vil den så ikke du i min pc?
Mvh
Pipeline

Fra : GK

Dato : 04-12-06 17:40

"Pipeline" <ng4FJERNDETTE@OGDETTEodeu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sørme om ikke PSU'en snurrer.
> Men hvorfor fan... vil den så ikke du i min pc?

sikkert på grund af at det ikke sker når den sidder i pcén vil jeg mene ,,
gk

Fra : N_B_DK

Dato : 04-12-06 18:10

"GK" <GK@mail.tele.dk> wrote in message

> sikkert på grund af at det ikke sker når den sidder i pcén vil jeg
> mene ,, gk

Hvad sker ikke når den sidder i hans pc ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : jan deleuran

Dato : 04-12-06 19:45

For mig at se kunne det tyde på at dit mb er bukket under
ellers sider poweron ledningen ikke rigtigt på mb
kunne du måske få testet det hos en ven eller lignende
så du kan få afklaret om det er stået

Diskofis

Fra : Pipeline

Dato : 05-12-06 01:03

jan deleuran skrev:
> For mig at se kunne det tyde på at dit mb er bukket under
> ellers sider poweron ledningen ikke rigtigt på mb
> kunne du måske få testet det hos en ven eller lignende
> så du kan få afklaret om det er stået

Jeps, det prøvede jeg og den virkede fint.
Hjem med PSU'en igen, og så prøve én gang til.
Startede med blot at sætte strøm på bundkortet, og så snurrede PSU'en.
Derefter tændte jeg hver gang jeg havde sat et nyt strømstik til drevene
og det virkede hver gang.
Selv om jeg ikke er meget for at indrømme det, har det nok været en fejl
40, på trods af at jeg havde forsøgt at installere PSU'en to gange før.

Men tak for hjælpen!
Mvh
Pipeline