PC vil ikke starte (5sec langt beep)
Fra : Peter [5260]

Dato : 02-12-06 13:03

Hejsa,

Som beskrevet i en anden tråd, købte jeg forleden den nye PC i Aldi.
Den har fungeret upåklageligt indtil lørdag morgen.
Da jeg ville starte den, kommer den med et langt beep på ca. 5 sec,
derefter 3-4 sec. stilhed og igen 5 sec. beep. Dette gentager sig i det
uendelige.....

Blæsere kører og HD spinner op ved start. Der er ingen reaktion på
skærmen (=intet signal).
Jeg har forsøgt mig med at nulstille sikringerne i PSU'en (sluk PC +
kontakt på "0" + powerknap nede i 10 sec) - det hjælper ikke!!

Der er ikke installeret noget "usædvanligt" hverken SW eller HW.

Er der nogen her, der har et hint?

Pft
Peter

Fra : Peter [5260]

Dato : 02-12-06 13:20

Ja, jeg har også prøvet at udskifte tastatur+mus, så der er forsøgt
både USB- og PS2-forbindelser.
/Peter

Fra : gil

Dato : 02-12-06 13:51

http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

--
gil

Fra : Peter [5260]

Dato : 02-12-06 14:01

Tak gil, som "gammel" PC-supporter kender jeg godt siden, men "min"
kode står der ikke.

/Peter

Fra : gil

Dato : 02-12-06 14:06

Peter [5260] skrev:

> Da jeg ville starte den, kommer den med et langt beep på ca. 5 sec,
> derefter 3-4 sec. stilhed og igen 5 sec. beep. Dette gentager sig i det
> uendelige.....

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1223
http://networking.ringofsaturn.com/PC/beep.php

Prøv Google.

--
gil

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-12-06 14:07

Peter [5260] wrote:

> [...]
> Da jeg ville starte den, kommer den med et langt beep på ca. 5 sec,
> derefter 3-4 sec. stilhed og igen 5 sec. beep. Dette gentager sig i

Kørte den efter at du havde haft låget taget af?
Måske intruder detection? (Det er noget fanden har skabt i vrede)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter [5260]

Dato : 02-12-06 14:11

Enig mht. fandens humør på en dårlig dag
Den lavede samme fejl både før og efter jeg pillede låget af den...
/Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-12-06 14:27

Peter [5260] wrote:

> Den lavede samme fejl både før og efter jeg pillede låget af den...

Ahh ok :)
Jeg regner med du heller ikke får lov at se BIOS opsætning? - urghh

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter [5260]

Dato : 02-12-06 14:14

Aha, pcstats-siden kendte jeg ikke, og den omtaler jo DualCore.
Repeated long beeps = memory-error, der skal lige prøves!
/Peter

Fra : Peter [5260]

Dato : 02-12-06 14:42

DET VIRKEDE SQ!!!!
Det ene 512MB-modul i bank#1 er åbenbart defekt.
Den kører nu kun med 512MB....men den kører!!!

gil, du bliver taget med i min aftenbøn )

/Peter