DATABASE
Fra : Søren Juul

Dato : 26-06-01 16:40

Hej nu har jeg brug for hjælp igen

Jeg sidder lige og leger lidt med databaser og ASP. Det skal lige siges at
jeg er meget ny inde for dette område.

Dette her neden under er et udsnit fra en asp fil.

Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConnection = "DSN=EIE;Database=eieas;UID=sa;PWD=;"
objConn.Open strConnection
strQuery = "SELECT Productname, UnitPrice FROM Products "
strQuery = strQuery & "ORDER BY Productname"
Set objRS = objConn.Execute(strQuery)

While Not objRS.EOF
Response.Write objRS("Productname") & " ("
Response.Write FormatCurrency(objRS("UnitPrice")) & ")<br>"
objRS.MoveNext
Wend

Hvis man nu siger jeg har et "productname" som er "sko" og jeg gerne vil
have prisen udskrevet til clienten hvad gør jeg så¨???

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-06-01 17:12

Søren Juul wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvis man nu siger jeg har et "productname" som er "sko" og jeg gerne vil
> have prisen udskrevet til clienten hvad gør jeg så¨???

Du kunne aendre din SQL saa den ser saaledes ud:

strQuery = "SELECT Productname, UnitPrice FROM Products "
strQuery = strQuery & "WHERE Productname='Sko' "
strQuery = strQuery & "ORDER BY Productname"

Med venlig hilsen
Lars

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer