HJÆLP!!!
Fra : Svend Christoffersen

Dato : 26-06-01 16:32

Davs gruppe.

Jeg har ikke så meget forstand på computere, så nu må i altså ikke grine alt
for meget af mit spørgsmål :)

Hvad skal jeg bruge for at tilslutte to computere til hinanden? Altså sådan
at jeg f.eks. kan spille spil mellem de to computere?

Fra : Jørgen Have

Dato : 26-06-01 16:40

Hej
du skal ha får et et netkort!
og den du vil koble din sammen med skal også have et og så et kabel
hilsen
Christian

"Svend Christoffersen" <fam.christoffersen@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:9ha9sv$eoa$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Morten Johansen

Dato : 26-06-01 18:20

"Jørgen Have" wrote:

> Hej
> du skal ha får et et netkort!
> og den du vil koble din sammen med skal også have et og så et kabel
> hilsen
> Christian

Er der ikke noget med, at man skal forbinde de to netkort med et såkaldt
krydset kabel?

Hilsen Morten

Fra : BachFire

Dato : 26-06-01 18:26

Jo.. :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-06-01 18:29

Morten Johansen <mbj99@civil.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B38C44E.D0B6FE34@civil.auc.dk...

> Er der ikke noget med, at man skal forbinde de to netkort med et såkaldt
> krydset kabel?
>
> Hilsen Morten

Ikke hvis man kører med BNC stik og kabler, som godt nok er lidt langsommere
men fuldt ud hurtige nok til spil. Man kan købe et såkaldt netkit som består
af 2 netkort, kabel og nødvendige t-stykker og terminatorer samt
selvfølgelig driver og manual. Hele sættet fås fra ca. kr. 300 og opefter.

Mvh
Per

Fra : KJN

Dato : 26-06-01 18:37

> [...]
>af 2 netkort, kabel og nødvendige t-stykker og terminatorer samt
>selvfølgelig driver og manual. Hele sættet fås fra ca. kr. 300 og opefter.

Hvis man ikke vil spille mere end to personer (to computere) er
krydset langt at foretrække (mindre bøvl med dårlige T-stik osv.) men
hvis man skal flere på nettet må man så have fat i en hub - hvilket
man undgår ved BNC.

Fra : KJN

Dato : 26-06-01 18:47

Men i øvrigt er det vel ikke det store problem. Hvis man køber et
netkort af bare "nogenlunde" kvalitet - vil der både være BNC og RJ45
ind/udgang. Så er det jo bare kablerne man skal "dobbeltinvestere" i.

Fra : JokeSten

Dato : 26-06-01 18:00

der findes nogle "pakker" du kan købe der indeholder 2 ethernet kort og et
kabel.
Se evt her :
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/net-pakke-show.asp

jokesten
--

Svend Christoffersen <fam.christoffersen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ha9sv$eoa$1@news.inet.tele.dk...

Fra : BachFire

Dato : 26-06-01 18:25

Hej Svend, (undskyld evt. fremmedord......)

...eller en seriel forbindelse (kommer an på spillet).. Et seriel kabel fra
COM porten på den ene PC, til COM porten på den anden.. Det er simpelt, og
kommer som skrevet an på om spillet understøtter det..

Men det optimale ville selvfølgelig være et lille lokalt netværk. Benyt et
såkaldt "krydset" kabel til dette, hvis du ikke bruger en HUB..

-Brian

Fra : Gregers Petersen

Dato : 26-06-01 19:31

"Svend Christoffersen" <fam.christoffersen@mail.tele.dk> wrote in message
> Davs gruppe.

Jamen daw.

> Jeg har ikke så meget forstand på computere, så nu må i altså ikke grine
alt
> for meget af mit spørgsmål :)

Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar

> Hvad skal jeg bruge for at tilslutte to computere til hinanden? Altså
sådan
> at jeg f.eks. kan spille spil mellem de to computere?

Jeg vil anbefale dig at købe et af de mange "netkit in a box"-produkter,
der får du hvad du skal bruge til at koble to computere sammen.

Tag et kig på: http://www.edbpriser.dk/netvaerk/net-pakke-show.asp
hvor du vil finde forskellige "netkit in a box"-produkter, som du kan
bestille fra nettet. Efter sigende skulle Sandbergs produkt være
fint og billigt.

--
MvH

Gregers Petersen
http://cheaterzonline.dk - Masser af snydekoder på Dansk!

Fra : JK

Dato : 27-06-01 07:55

> [...]
sådan
> at jeg f.eks. kan spille spil mellem de to computere?

-som mange her i gruppen allerede har svaret, så er den bedste løsning, at
du anskaffer 2 stk. 100Mbit netkort og et krydset kabel -det krydsede kabel
er den billigste løsning, idet du ellers skal købe 2 almindelige patchkabler
og en hub (og sidstnævnte plejer at koster godt 400kr.). - ulempen med det
krydsede kabel er, at du så kun kan få sat de 2 PC'ere sammen (dvs. får du
en trejde PC kan den ikke tilsluttes - så SKAL du have fat i en hub). -> men
har du kun de 2 PC'ere og regner ikke med at få flere - så køb det krydsede
kabel.

- et godt (billigt) nekort koster ca. fra 120-175kroner, og et krydset kabel
koster vel en hund for måske 5-7 meter.

- det ovenstående er faktisk rimeligt nemt, og kan ikke rigtig gå galt ->
det som er lidt sværere er, når du skal have ændret i
windows-indstillingerne, sådan at de 2 computere også kan "se" hinanden.

her er en MEGET kort vejledning i hvordan du indstiller windows (jeg går ud
fra at du har windows ME/98?) - jeg bruger selv Windows 2000, så bær over
med mig, hvis jeg ikke ka' huske det nøjagtige for 98.

I netværksindstillinger under kontrolpanelet, tilføjer du protokollerne
NetBeui og TCP/IP samt noget der vist nok hedder "microsoft klient-logon" -
eller noget i dén stil. - under fanebladet "identifikation" skal du så
indtaste dit arbejdsgruppenavn - som sagt det er kun et navn du
vælger -dette navn skal dog være ens på begge PC'ere ! - du skal også
indstallere noget "fil og printerdeling".

i egenskaberne for TCP/IP, ved IP-adresse taster du f.eks. på den ene
computer: 192.168.1.1 og subnetadresse: 255.255.255.0 - på din PC nr. 2
taster du 192.168.1.2 (samme subnet).

nu er tiden så kommet til at dele nogle mapper -> det gøres ved at
højreklikke på en mappe (eller et helt drev) og vælge "deling" - klik på
"del" og tryk OK - så er den/det pågældende delt med den anden computer.

håber at det ovenstående hjalp lidt

/JK

Fra : Svend Christoffersen

Dato : 27-06-01 22:21

> [...]
> højreklikke på en mappe (eller et helt drev) og vælge "deling" - klik på
> "del" og tryk OK - så er den/det pågældende delt med den anden computer.

Ok. mange tak for alle jeres svar, men jeg bliver nok lige nødt til at sige
at den ene computer er en AMD K6 450Mhz med Windows 98 og den anden er en
486DX2-66Mhz med Windows 95! Så jeg skal altså kun spille gamle spil som
Warcraft 2 osv. så hvad vil i anbefale til dette formål? Kan det overhoved
lade sig gøre når den ene computer er så gammel i forhold til den anden? Kan
der f.eks. ikke opstå nogle problemer når den ene kører med Windows 95 og
den anden med 98?

Håber der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak :)

UPS! Jeg kom vist også lige til at sende denne besked personligt til JK! Det
må du undskylde :)

Fra : JK

Dato : 29-06-01 08:14

"Svend Christoffersen" <fam.christoffersen@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:9hdimg$8k0$2@news.inet.tele.dk...
> [...]
Kan
> der f.eks. ikke opstå nogle problemer når den ene kører med Windows 95 og

- Opsætningen i 95 og 98 er fuldstændig ens (så vidt jeg husker !) -> og det
spiller ikke den store rolle om du kører det ene eller andet -> det som
betyder noget er om der er TCP/IP på begge PC'ere - Microsoft klient-logon -
(netkortet skal selvfølgelig også være der) - jeg ka' ikke rigtig huske om
man også skal oprette sig selv som bruger på begge computere (skal man under
windows 2000) - før der er rettigheder til at "se" på den anden
PC.

> UPS! Jeg kom vist også lige til at sende denne besked personligt til JK!
Det
> må du undskylde :)

jeg overlever

/JK