Hårdfør mobil
Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-12-06 22:39

Hejsa

Jeg er snart træt af smarte mobiler der bukker under ved normal brug.
Har haft både nyere Nokia'er tlf og senest SE 800 og nu en SE810 der også
slukker i ny og næ ved bare at ligge i min lomme.(måske er jeg bare
uheldig med mandagsmodeller)

Jeg vil gerne tilbage tilbage til en der ikke kan så meget men tilgengæld
er solid. Nogen forslag?

Jesper Hansen

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 01-12-06 22:59

Nu er en lomme nok ikke lige det smarteste sted at opbevare en mobil.

De telefoner du har haft, er med stor sansynlighed bukket under for fugt,
som kommer ved at de ligger i lommerne.

Det du skal gøre er, at opbevare mobilen et sted, hvor den kan 'ånde'. Som
evt. kunne være en bæltetaske.

Og de typisk 100,- de koster, kan være givet godt ud i sidste ende.

Har selv aldrig fået ødelagt nogen mobil telefoner, netop fordi jeg
opbevarer dem et sted, hvor de kan 'ånde'.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 02-12-06 00:41

Jeg har da haft min Nokia 6600 i lommen i 2½ år uden problemer, og det er
ikke engang en håndværktertelefon. Tasterne er ikke vildt gode mere, fordi
der er kommet så meget snask ind bag dem, men det var kun forventeligt.

Men se evt. på en Nokia 5140i. Den er godt nok en "tidligere model" ifølge
Nokia.dk, men den kan købes for godt 1000 kr. ifølge sammenligningssiden
www.mobilbase-danmark.dk. Jeg ved ikke, hvad den har af funktioner, men
hører i hvert fald til de mere solide telefoner.

Eller, ja, køb en mere alm. telefon med et læderitu som Anders foreslår.

Fra : Peter SD.

Dato : 02-12-06 10:15

Hej.

For en gangs skyld har Andseman/A-6400/whatever lidt ret i det han
skriver....
- mærk jer dagen....

Nå, men det kommer nu helt an på hvordan du ellers opføre dig, når du har
din telefon i lommen.....
- er du eks. meget fysisk aktiv, så dit tøj bliver badet i sved, så er det
ikke svært at forestille sig at elektronik (af alle typer) befinder sig
langt bedre et stykke væk fra dig.......

Derimod er en beltetaske heller ikke nødvendigvis optimal, hvis det er det
eneste du har hængende uden for regnfrakken i eks. en kraftig
regnskylle.....
Et andet eks. er i frostvejr, hvor store temp. skift giver kondensvand,
disse påvirkninger er større ved en telefon der hænger løst (eller i en
beltetaske) og dermed et stykke fra kroppen.......

Vi har her i familien 2 stk. K750i, som snart er 1 år gamle, og de ligger i
bukselommerne i ca. 9 timer hver dag, uden problemer......
- men skal man noget hvor man ved at man vil svede meget, sport el.lign. så
opbevare man bare telefonen på en anden måde (hvis den altså absolut SKAL

--
Peter

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 04-12-06 18:39

den nye nokia 5500 sport ... skulle være rimlig hårdfør og med mange fede
funktioner ... samt samme display som 6233

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"