Stol ikke på et udenlandsk eksamensbevis
Fra : JensenDenmark

Dato : 02-12-06 08:11

I den senere tid har vi i branchen oplevet, at eksamens beviser fra USA ikke
er hvad de udgiver sig for. Selv om at skolen vitterlig har eksisteret og
denne skole bekræfter at eleven har gået der og skolen også kan henvise til
en akkrediteringsinstitution, som bekræfter at skolen kan udlevere
eksamensbeviser, så er det ikke sikkert at hverken skolen eller
akkrediteringsinstitutionen er godkendt af det amerikanske
undervisningsministerium.

I USA er man lidt forud for den tendens, som kendetegner efterskoler i
Danmark. Her er urinstest af eleverne produktudviklet til et
semi-fængselsmiljø, hvor curling forældre kan skåne deres afkom for
fristelser. Fristelser, som også bliver fjernet i undervisningsmaterialet,
så eleverne får en uddannselse baseret på bibelcitater m.v. istedet for
udfordrende teorier, som f.eks. Darwin har fremsat.

Nu er man imidlertid blevet opmærksom på at nogle skoler så ikke sender
elever ud på markedet, som ikke kan forholde sig moderne krav. Hvis der er
for lidt skole og for meget fængsel, så kan de ikke længere udstede beviser.

http://www.newswatch50.com/news/local/story.aspx?content_id=AD63A1B8-8002-4DEC-801C-294F33F1698E

For at vise, hvor svært at det er at se om skolen er godkendt på føderal
plan, kan man se her. To akkrediteringsinstitutioner hedder næsten det
samme. Det ene er godkendt og det andet er ikke.

http://en.wikipedia.org/wiki/Northwest_Association_of_Accredited_Schools
http://en.wikipedia.org/wiki/Northwest_Association_of_Schools_and_Colleges

Set i lyset af, at man ikke ved hvad man får for pengene, når man vil
ansætte en person fra staterne, så vil jeg anbefale at man helt undlader at
indkalde personer fra staterne til samtale.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Konrad

Dato : 02-12-06 11:12

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> indkalde personer fra staterne til samtale.

Et godt råd. Som udgangspunkt er det sådan, at vi ikke kan stole på
eksamensbeviser fra USA, og at dem der virkelig er noget indenfor musikken
aldrig kunne finde på at søge job i Danmark.

Det er min erfaring.

Fra : TL

Dato : 03-12-06 00:10

On Sat, 2 Dec 2006 11:12:23 +0100, in dk.politik "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Et godt råd. Som udgangspunkt er det sådan, at vi ikke kan stole på
>eksamensbeviser fra USA, og at dem der virkelig er noget indenfor musikken
>aldrig kunne finde på at søge job i Danmark.

Hvis det er folk, der "virkelig er noget indenfor musikken" man leder
efter i en ansættelsessituation, så er eksamensbevis nok ret lavt på
listen over kvalifikationer.