dyr på auktion
Fra : jopa

Dato : 01-12-06 16:35

Jeg ved den har været oppe at vende, men faldt lige over denne lækre
pusling med schæferstatur
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=414242074&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=13&Catg=10494

Ps der er flere muskelhunde på auktion også
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 01-12-06 16:54

jopa wrote:
> Jeg ved den har været oppe at vende, men faldt lige over denne lækre
> pusling med schæferstatur
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=414242074&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=13&Catg=10494

Lige den der bliver solgt til fast pris, så det ser jeg ingen problemer i.
Jeg kunne da selv blive fristet til at købe hende

> Ps der er flere muskelhunde på auktion også

Nej tak.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 01-12-06 17:00

pwh skriblede bla:
> Lige den der bliver solgt til fast pris, så det ser jeg ingen
> problemer i. Jeg kunne da selv blive fristet til at købe hende

Den er simpelthen lækker med eller uden overbid.
Ligner en mini buldozer
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-12-06 17:16

jopa <admin@jnixenspam.dk> wrote:
> pwh skriblede bla:
>>
> Den er simpelthen lækker med eller uden overbid.
> Ligner en mini buldozer

Hvor den altså bare dejlig, også en rigtig krammehund.........indtil
videre. Men bedårende det er den

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Mette Kyhl

Dato : 01-12-06 17:20

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=414743499&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=23622

JVF ovenstående er det ikke alle der tænker sig om....hunden er 10 uger og
ejer har konstateret allergi....hun burde jo have orienteret sig inden
købet!

Fra : jopa

Dato : 01-12-06 17:37

Mette Kyhl skriblede bla:
> [...]
>

> JVF ovenstående er det ikke alle der tænker sig om....hunden er 10
> uger og ejer har konstateret allergi....hun burde jo have orienteret

Har snakket med mange bla folk på dyreinternater dyrlæger med videre, og
stort set den samme sang hver gang:
Vi har allergi.
Hvis det var tilfældet at så mange har allergi burde de måske testes inden
køb af et levende væsen der så "smides" væk når man ikke kan magte den

ps jeg er i øvrigt modstander af at bortauktionere levende dyr

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Eva

Dato : 01-12-06 18:00

> [...]
> Mette Kyhl skriblede bla:

> ps jeg er i øvrigt modstander af at bortauktionere levende dyr

Jeg er 100% enig med dig her John.

PS. Udtaler du din hunds navn ligeud på dansk eller engelsk Mailo??
Han er en flot hund - men jeg er ikke så glad for hans uvenskab med katte !

mvh Eva

Fra : jopa

Dato : 01-12-06 18:06

Eva skriblede bla:

> PS. Udtaler du din hunds navn ligeud på dansk eller engelsk Mailo??
> Han er en flot hund - men jeg er ikke så glad for hans uvenskab med
> katte !
Fluks nogen billeder
http://jp-web.dk/galleri/index.php?list=3

Hunde jager pr instinkt katte, og herude på landet ville jeg da have stalden
fyldt hvis han ikke jagede dem væk
Han har i øvrigt aldrig fanget nogen endnu. Jeg driller bare kattefolket.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Eva

Dato : 01-12-06 18:35

> [...]
> stalden fyldt hvis han ikke jagede dem væk
> Han har i øvrigt aldrig fanget nogen endnu. Jeg driller bare kattefolket.

Tak for billederne - wauu, han er flot.

Men hvad med navnet - ligeud Milo eller Mailo *SS*

mvh Eva

Fra : jopa

Dato : 02-12-06 00:51

"Eva" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad med navnet - ligeud Milo eller Mailo *SS*

Det udtales her mailo

Fra : Eva

Dato : 02-12-06 00:56

> "Eva" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det udtales her mailo

Tak for svaret Jopa - sådan har jeg faktisk også "udtalt" det, når jeg har
læst om ham.

mvh Eva

Fra : jopa

Dato : 02-12-06 01:00

> Tak for svaret Jopa - sådan har jeg faktisk også "udtalt" det, når jeg har
> læst om ham.

I øvrigt er han en voldsom schæfer på ca 55 kg og 74 cm høj men god som et
lam overfor dem han kender
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-12-06 18:27

> [...]
> Vi har allergi.
> Hvis det var tilfældet at så mange har allergi burde de måske testes inden
Det er også min overbevisning!.
Min yngste søn har siden fødslen, lidt at astmatisk bronchitis, og haft et
utal af lungebetændelser og luftvejsgener generelt, som har været
medicinkrævende..
og jeg ved ikke hvor mange gang jeg har hørt smøren om "at det garanteret er
pga. hundene og kattene" selv fra en børnelæge!.
det er så simpelt med en priktest!
Han er ikke allergisk mod noget som helst, en fin og ren priktest. men der
er mange der ikke gør sig den "ulejlighed" det er, eller bruger det som
undskyldning for at komme af med kræet. Det lyder måske bedre at sige sådan
noget, end "vi er gider ikke denne køter/møgkat mere".
problemet er lige så stort hos katteejere.

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 01-12-06 23:07

On Fri, 1 Dec 2006 18:26:37 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>noget, end "vi er gider ikke denne køter/møgkat mere".
>problemet er lige så stort hos katteejere.

Jeg har ikke allergi, men er plaget (meget) af eksem, som ingen har
lyst til at sætte diagnose på. Det bevirker at jeg ofte ikke kan holde
en hundesnor, fordi hænderne er smadret. Det ville være alletiders
undskyldning til at slippe af med de dyr jeg evt. var træt af, men det
ville være helt, helt forkert. Det er sg* ikke deres skyld.

Forøvrigt stødte jeg på en lidt (for mig i hvert fald) sær holdning,
da jeg bestilte Oy. Nåeh, så skal den sorte måske aflives? (Den sorte
er Hans). Nej sg* da. Hvorfor skulle han dog det?
Joeh, men tre store hunde, og han er vist lidt affældig er han ikke?

*SUK* hans er rent faktisk yngre end Vaks (1 måned, men alligevel), og
han har et meget lavere aktivitetsniveau, men jeg vil sg* da ikke af
med ham. Jeg fatter bare ikke denne brug og smid væk indstilling...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-12-06 17:46

Mette Kyhl <mettekyhl@ingenmailhertak.dk> wrote:
> [...]

> JVF ovenstående er det ikke alle der tænker sig om....hunden er 10
> uger og ejer har konstateret allergi....hun burde jo have

Jeg tror næsten, at man kan trække 90% fra i antallet af
"allergitilfælde" .Når folk er blevet trætte af deres dyr, så er det
vel nok en nem undskyldning at bruge.

Jeg tiltuskede mig en af naboens små killinger for snart 6 år siden.
Hun var ikke mange uger gammel da hun fandt ud af ,at vi havde ladet
udestuedøren stå lidt på klem, så hun kunne lægge sig i en af
stolehynderne om natten (det var frostvejr). Vi måtte hellere end
gerne få hende da vi spurgte, og glad var jeg.

Et par måneder senere blev missemor, en killing fra året før og de 2
resterende killinger aflivet fordi deres 2 piger lige pludselig havde
fået "allergi" . 8 dage efter anskaffede de sig en langhåret hund, som
børnene tilsyneladende godt kunne tåle. Jeg var ret rystet må jeg
sige, men har selvfølgelig stor sympati for de mennesker som virkelig
*er* allergikere.

Fra : pwh

Dato : 01-12-06 18:23

Tove Krieger wrote:
> men har selvfølgelig stor sympati for de mennesker som virkelig
> *er* allergikere.

Det er også synd for dem, en af mine kammerater er allergiker,
og han vil så gerne have hund, men han kan bare ikke tåle dem.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-12-06 19:13

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> Det er også synd for dem, en af mine kammerater er allergiker,
> og han vil så gerne have hund, men han kan bare ikke tåle dem.
>
> /Jens

Helt rigtigt Jens. Jeg kan godt li' at du skriver at han gerne vil,
men ikke kan tåle dem, det synes jeg er meget synd for ham. Det er til
at tage og føle på, men hvor mange af dem med påstået allergi tror du
ikke har været i berøring med et dyr uden at de har oplevet
allergi-reaktioner, det er først når de selv får en hund eller kat som
de ikke gider, at de får akutte symptomer. Man må græmmes

Fra : Helle Andersen

Dato : 02-12-06 08:40

> [...]
> det er først når de selv får en hund eller kat som de ikke gider, at de

Jeg vil gerne indskyde, at lige præcis det er faktisk ikke
usædvanligt. Når man udvikler allergi skyldes det faktisk
altid at man bliver udsat for noget i en større dosis. Dvs.
at folk, som f.eks. har levet sammen med hunde i årevis
pludseligt udvikler allergi, fordi deres krop simpelthen har
nået grænsen. Disse mennesker har oftest kunnet omgås
hund tidligere uden problemer.

Jeg er vokset op med en mor, som er hyperallergiker -
ikke specielt sjovt, når man selv altid har været vild med
dyr. Jeg ar vist 4-5 år, da hun fik konstateret allergi og vi
måtte finde et nyt hjem til vores marsvin.

Det var så slemt, at jeg simpelthen fik forbud mod at røre
dyr overhovedet, for kom jeg hjem efter at have klappet
en hund, fik hun straks allergisymptomer. Det havde jeg
meget svært ved at overholde i en periode og brugte
meget tid sammen med en af naboernes boxer......

Når det så er sagt, så er jeg ellers helt enig. Jeg har haft
ildere i en del år og de ser jo søde ud og mange tror at
det er som at have en kanin - det er det IKKE! Det er et
meget krævende dyr, hvis de skal trives og
temperamentsmæssigt er de som en blanding mellem en
hund og en kat. De er intelligente og de kræver både
masser af tid og opdragelse. Forbavsende mange
udviklede meget hurtigt "allergi" mod dyrene - hvilket
beviser deres ringe kendskab til hvordan allergi fungerrer.
Ilderen var dengang så nyt et dyr, så det ikke var et dyr
NOGEN havde været udsat for i større doser, så
udvikling af allergi er, om end ikke umuligt, så
usandsynligt. Og det var dejligt belejliget, at man ikke
kunne teste, for laboratorierne rundt omkring havde
simpelthen ikke udviklet set stof de skal sprøjte ind for at
teste.

Jeg har heldigvis ikke selv oplevet noget videre allergi
mod dyr før for nyligt. Jeg har for kort tid siden udviklet
allergi mod mine kælerotter, så jeg får kløe, når jeg har
håndteret dem. Det er dog til at have med at gøre, hvis
man tænker sig lidt om og de lever normalt ikke
forfærdeligt længe, så de bliver hvor de er og så undlader
jeg at anskaffe mig nye.

Helle Andersen

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 02-12-06 09:50

"Helle Andersen" skrev

> [...]
> at folk, som f.eks. har levet sammen med hunde i årevis
> pludseligt udvikler allergi, fordi deres krop simpelthen har

Det er nemlig rigtigt!
Efter at have haft kat (og hund) hele mit liv, udviklede jeg for små 6 år
siden, pludselig allergi mod bl.a. katte - endda en voldsom en af slagsen,
med astma som en af konsekvenserne.
Alle rådede mig til at komme af med kattene i en fart. Men det er så ikke en
mulighed i min verden og jeg er på 5. år i gang med et større
vaccinationsprogram. Jeg kan leve en tålelig tilværelse med kattene, men
tager dagligt medicin.

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 01-12-06 22:56

On Fri, 1 Dec 2006 16:59:55 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk> wrote:

>pwh skriblede bla:
>>
>Den er simpelthen lækker med eller uden overbid.
>Ligner en mini buldozer

Oy har aftegningerne, men det brede hoved har han desværre ikke. Ja,
hun er godt nok lækker, men jeg har altså hunde nok nu! *G*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 02-12-06 08:44

> Oy har aftegningerne, men det brede hoved har han desværre ikke. Ja,
> hun er godt nok lækker, men jeg har altså hunde nok nu! *G*

Pjat med dig, der er snildt plads til 12-13 stykker mere i dit hus

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-12-06 23:03

On Sat, 2 Dec 2006 08:44:16 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Pjat med dig, der er snildt plads til 12-13 stykker mere i dit hus

Nope, for sofaen er ved at være fyldt op, og der kan ikke sættes flere
ind, så jeg er nødt til at styre mig!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 03-12-06 15:04

Leyna skriblede bla:

> Nope, for sofaen er ved at være fyldt op, og der kan ikke sættes flere
> ind, så jeg er nødt til at styre mig!

Den har været oppe at vende utallige gange, og konklusionen er at hunde er
dyr og skal behandles således.
Altså ikke i møblerne specielt sengene.
Deres plads er på gulvet ,det andet er noget forbandet svineri med mindre i
vil kravle ned på deres plan
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 03-12-06 17:23

On Sun, 3 Dec 2006 15:04:20 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk> wrote:

> [...]
>Altså ikke i møblerne specielt sengene.
>Deres plads er på gulvet ,det andet er noget forbandet svineri med mindre i

Hvordan er det du plejer at udtrykke dig, søde?
Nåeh jo... *GAAAAAAAAAAAB*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-12-06 18:30

> Hvordan er det du plejer at udtrykke dig, søde?
> Nåeh jo... *GAAAAAAAAAAAB*

*LOL*
/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-12-06 18:45

pwh skriblede bla:

> *LOL*

Hvad er så morsomt
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-12-06 18:54

> Hvad er så morsomt

Alt der går ud over dig og ikke mig er sjovt

/Jens

Fra : pwh

Dato : 03-12-06 18:29

jopa wrote:
> Deres plads er på gulvet ,det andet er noget forbandet svineri med
> mindre i vil kravle ned på deres plan

Jeg liggger da tit og roder rundt på gulvet med mine hunde,
men jeg er jo heller ikke så sart som visse andre

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-12-06 18:57

Eva skrev:

> Jeg er 100% enig med dig her John.

Det er jeg også. Jeg har forresten selv lidt hundeallergi, men jeg
klarer de problmer det giver, og der bor stadig to hunde her i hytten.

Jeg ville ikke købe en hund på auktion, uanset om det er fast pris
eller ej. Forskellen til f.eks. den blå avis er at man der (som regel
da) aftaler at mødes, og man kan så se på kræet, og skilles som
mere elle rmindre gode venner, med eller uden hund.
Det er som om at ved QXL skal afgørelse ske foran skærmen uanset om
det er den ene eller anden salgsform.

> PS. Udtaler du din hunds navn ligeud på dansk eller engelsk Mailo??

Det er egentlig ikke engelsk, men et ex-jugoslavisk navn som er afledt
af (Slobodan) MILOsevic, en form for ideal elle rsådan noget ;)

> Han er en flot hund - men jeg er ikke så glad for hans uvenskab med katte !

Hm, hvad er det for et billede du har faet fat i?

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 01-12-06 19:03

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-12-06 23:43

jopa skrev:

> I øvrigt er han en voldsom schæfer på ca 55 kg og 74 cm høj men god som et
> lam overfor dem han kender

Og for at John ikke behøver at skrive det, så omfatter lammefromheden
ikke katte, Jerhovas vidner, postbude og......? ;)

Forsigtig hilsen

Kim