Trådløst netværk??
Fra : SN

Dato : 26-06-01 16:15

Har lidt spørgsmål ang subjekt.
Hvorlangt rækker det, ved indendørs brug?? kan der evt sættes en antenne
på?? forstærkning?? Hvor hurtigt kører det?? Hvad kan det koste??
Har nemlig planer om at evt dele internet med ven som bor en 100-150 m fra
mig i en lejlighed på 2. sal, jeg bor på 1. sal på den anden side af en
vej...
Håber der nogen der har noget info om subjekt...
M.v.h
Søren N

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 26-06-01 22:05

It seems SN wrote:
> Har lidt spørgsmål ang subjekt.
> Hvorlangt rækker det, ved indendørs brug?? kan der evt sættes en antenne
> på?? forstærkning?? Hvor hurtigt kører det?? Hvad kan det koste??

Jeg har noget trådløs net fra Intel kaldet AnyPoint. Det er (desværre) ikke
802.11, men kun 1.6 mbit/s. Tilgengæld må jeg sige at det virker perfekt.
Jeg har fuld båndbredde alle steder i såvel hus som have og det bla. gennem
2 etage, mure mm i et 3 etages hus. Prisen for de to dimser jeg har er vist
$100 stk. (en USB og en PC-Card) - og det løser opgave med at få min
bærbare på via en wintendo box på min LAN.

> Har nemlig planer om at evt dele internet med ven som bor en 100-150 m fra
> mig i en lejlighed på 2. sal, jeg bor på 1. sal på den anden side af en
> vej...

Om det kan række så langt eller hvor langt det overhovedet rækker aner jeg
ikke, men det lyder da som det kunne være muligt.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-06-01 22:20

"Kasper Mejlgaard" <nntpspam1@in-addr.dk> skrev i en meddelelse
> Prisen for de to dimser jeg har er vist
> $100 stk. (en USB og en PC-Card) - og det løser opgave med at få min
> bærbare på via en wintendo box på min LAN.

uh uh uh, hvor har du købt det?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 27-06-01 10:31

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
> uh uh uh, hvor har du købt det?

Jeg må med lav stemme meddele at det er at betragte som ren
returkommision/bestikkelse også kaldet "her er noget du kan teste og vi skal
ikke ha' det igen", så det kan jeg ikke rigtigt hjælpe med, men jeg kan da
berette lidt mere om min erfaring med det efter at have købt det nogle
måneder.

Jeg har en USB-version der er tilsluttet en win2K box, og som optræder som
netkort nummer to. Denne maskine er på mit normale LAN derhjemme, som igen
ender i en ADSL linie. I min bærbare der også kører win2K har jeg så PC
Card modellen. Jeg må indrømme jeg var ret skeptisk overfor grejet inden
jeg satte det til, men at det er blevet gjort fuldstændig til skamme. Det
har faktisk været total fire-and-forget og har virket helt perfekt fra dag
1. Eneste problem jeg har mødt, men som muligvis ikke er Airport udstyrets
skyld, er at min bærbare når den har været supendet til disk ikke altid (ca
.. 1 udaf 10 gange) har hul igennem PC Cardet. I disse tilfælde må jeg så
lave en varm eject og så proppe PC Card'et igen for at alt spiller.

Jeg bor i et hus med tre etager, min win2k med USB dimsen står på øverste
etage så er er et pænt stykke ned til min sofa foran fjernsynet i
stueetagen eller til min have. Alle de steder i såvel min have som i huset
jeg har brugt det, har det virket med fuld båndbredde. Om det blot stopper
med at virke hvis afstanden bliver for stor eller degrade'er gracefully ved
jeg ikke.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 26-06-01 22:23

Kasper Mejlgaard skrev:
> [...]
> $100 stk. (en USB og en PC-Card) - og det løser opgave med at få min
> bærbare på via en wintendo box på min LAN.

Se det var jo en pris der var til at finde ud af, mere info tak

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Kim Jensen

Dato : 27-06-01 08:51

gennem
> Se det var jo en pris der var til at finde ud af, mere info tak

Desværre ser det ud til, at rækkevidden kun er 50m:

http://www.zdnet.com/pcmag/stories/overview/0,9835,132642,00.html

mvh
Kim Jensen