sætte en global??
Fra : mr j

Dato : 01-12-06 14:34

Hej

Nu er det ca 1000år siden jeg sidst har haft brug for en global (en variabel
jeg kan tage med over flere sider)..

Og nu kan jeg ikke huske hvordan det er man gør?

har prøvet med

global $test;

fint nok, men hvorn hulen hiver jeg den frem på næste side??
Det skal lige siges at det er et array..

Håber i lige kan få mig på rette spor..

http://dk2.php.net/manual/en/reserved.variables.php#reserved.variables.globals

Hjælper mig sq ikke rigtigt, det er jo det jeg lige har gjort, som ikke
virker..

register_globals = On <-- denne er sat i php.ini..

please help

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 01-12-06 14:40

On Fri, 1 Dec 2006 14:34:20 +0100, "mr j" <Spam@spam.dk> wrote:

>Nu er det ca 1000år siden jeg sidst har haft brug for en global (en variabel
>jeg kan tage med over flere sider)..

En global variabel kan du ikke tage med over flere sider, det du leder
efter er en session.

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : mr j

Dato : 01-12-06 14:49

> En global variabel kan du ikke tage med over flere sider, det du leder
> efter er en session.

Så er det da derfor det ikke virker, kunne man ikke det for nogle år siden
??

session_register('test');

Men hvordan hiver jeg så info ud af den på næste side?

Fra : mr j

Dato : 01-12-06 15:00

> Så er det da derfor det ikke virker, kunne man ikke det for nogle år siden
> ??
>
> session_register('test');
>
> Men hvordan hiver jeg så info ud af den på næste side?

går snart amok og kaster med en skærm, det vil bare ikke..

Fra : mr j

Dato : 01-12-06 15:02

nåårhh man skal bruge session_start(); på hver side..

så virker det... men havde man ikke golbale variabler i gamle dage??

Fra : Christian Joergensen

Dato : 01-12-06 15:07

"mr j" <Spam@spam.dk> writes:

> nåårhh man skal bruge session_start(); på hver side..
>
> så virker det... men havde man ikke golbale variabler i gamle dage??

Ikke i den form du beskrev dem.

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-06 15:12

mr j skrev:

> session_register('test');

Jeg bruger kun $_SESSION['test']= <enellerandenværdi>;
og så behandler jeg $_SESSION['test'] som enhver anden variabel
(i princippet).

> Men hvordan hiver jeg så info ud af den på næste side?

if ($_SESSION['test']==7) ...

++$_SESSION['test'];

osv.

--