Alternativ til bredbånd?
Fra : Spintail

Dato : 02-12-06 05:11

Hej Gruppe

Jeg flyttede sidste år til der hvor jeg bor nu, inden jeg skrev mit
huskøb under ringede jeg tdc op og forklarede hvor vigtigt bredbånd
er for mig, ja jeg fik det s.. oven i købet på skrift. Adressen var
klar påstod tdc

En mdr efter jeg flyttede ind fik jeg så den nyhed at jeg ikke kunne
få bredbånd alligevel grrrr

Typisk tdc .... nå jeg måtte videre så jeg fik en isdn istedet så
kunne jeg i det mindste være på med telefon nr weekenden over uden at
vide det, tdc havde lave et kæmpe brøler oveni det tilhøre dette nr
ikke engang tdc men cybercity. Da jeg ringede til tdc fik jeg bare den
besked at jeg måtte vente op til 5 dage bagerst i køen og efter 2
dage med konstant ringen fik jeg mit nr åbnet.

Det slutter af med en masse snak frem og tilbage med ansatte som
påstod de var chefter hvilket jeg næsten ikke kan tro for alt hvad de
kunne tilbyde mig til slut var 2 flaker billige rødvin til den
hovedpine de allerede havde påført mig.

Nå det så er sagt har jeg også prøvet Cypercity uden held..

Nogen her som kender til en alternativ måde at blive lidt hurtigere en
52k ? Jeg ville være villig til at betale en fast pris på 500 kr pr
mdr for bare 256 da jeg stadig ville spare masser af penge og tid.

Jeg har hørt om nogen som har en antenne på taget og får det den vej
trådløst net værk?

Nogen som kender links til satelit opkobling godt nok en dyr løsning
men alligevel er jeg nysgerrig.

TDC´s slogan "kom nærmere" jeg vil hellere vende den om og bed
TDC komme nærmere.

Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-12-06 05:55

Spintail skriver:

> Jeg flyttede sidste år til der hvor jeg bor nu

Hvis du nu fortalte, hvor det er henne, var der måske muligheder for at
give dig alternativer....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Spintail

Dato : 02-12-06 09:18

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Spintail skriver:

> Hvis du nu fortalte, hvor det er henne, var der måske muligheder for at
> give dig alternativer....

Ja det ville jo nok være en fordel Ørbæk på fyn.

Allan

Fra : "Jørgen K."

Dato : 02-12-06 10:34

Spintail wrote:

> Ja det ville jo nok være en fordel Ørbæk på fyn.
>
> Allan

Godmorgen.

Der var et indslag på DR1 (så vidt jeg husker) om noget ligenden.
Det var et par som også flyttede indtil byen og fik samme besked som du
gjorde.
Da de endelige var flyttede fandt de ud af at TDC ikke dækkede alle
gader i denne by.

Så det er altså officielt at TDC ikek ved lige precis gvor de dækker.

jeg kan desværre ikke huske hvornår udsendelsen var fremme men det er
ikke mere end 9 mdr siden.

mvh Jørgen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-12-06 12:53

On 2 Dec 2006 00:18:17 -0800, "Spintail" <mastiff@mail.dk> wrote:

> Ja det ville jo nok være en fordel Ørbæk på fyn.

Det lyder som noget, der kunne være i Energi Fyns eller Sydfyns Els
dækningsområde. Har du prøvet at høre dit energiselskab om planerne
for ordentligt bredbånd i dit område?

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-12-06 13:23

Spintail skriver:

> Ja det ville jo nok være en fordel Ørbæk på fyn.

Okay, der kender jeg ikke alternativer.

Bor du "langt ude på landet" ?

Har du naboer der har ADSL, eller mulighed for at få det (radioLAN er
opfundet) ?

Din linje kan, hvis den er i en god stand, trække en ADSL op til 5km fra
centralen. Men de måler svjv ikke linjen igennem, før du har lagt en
bestilling. Er der så et ringe kabel ud til dig, vil/kan de ikke levere.

Fra : Blip

Dato : 02-12-06 18:19

Spintail skrev:
> [...]
> trådløst net værk?
>
> Nogen som kender links til satelit opkobling godt nok en dyr løsning

Ved et Energifyn er på vej med fiber, men det er udfra forhånds
tilkendegivelser fra protentielle kunder.
Dvs. at hvis du kan få en masse brugere i Ørbæk til at give tilsagn
om at blive kunder, så kommer byen før i køen af tilslutninger.
Det ved jeg er tilfældet fra andre energiselskaber, som netop har
oprettet fibernet i mindre byer, da der var samlet nok brugere ved at
stemme dørklokker - selvom byen egenligt var sat langt senere i
prioriteringen.

Der afholdes møde om Energi Fyns fiberløsningen tirsdag d. 5. dec.
2006 kl 15-19 i Fangel forsamlingshus Fangel Bygade 1 Fangel 5260
Odense S - det er godt nok primært for Brylle og Fangel, men du kan
sikkert få lidt svar omkring udbygningen af fibernettet.
(http://www.energifyn.dk/Index.aspx?articleid=+943+943)

Evt. kan du maile direkte på "kundeservice@energifyn.dk", for nærmere
info.

Interesse tilkendegivelse kan gives her :
http://www.energifyn.dk/index.aspx?articleid=932

Ved godt at det ikke gav en "her-og-nu løsning", men det giver måske
alligevel lidt håb

P.S. Har du prøvet at forsøge en nyoprettelse af PSTN med ADSL, det
kan nogengange give en linie - TDC så kan opkræve gebyr til ny linie,
hvilket giver lidt ekstra incitament til at løse opgaven ?

/Blip

Fra : Poul Erik Laursen

Dato : 02-12-06 18:19

<"Spintail" <mastiff@mail.dk> skrev i en meddelelse
<Hej Gruppe

[...]

Hej

Mens jeg går og venter på at TDC får forbedret kablerne i mit område har jeg
etableret en link fra en genbo med erhvervsabonnement. (Jeg bor uheldigvis
på den forkerte side af en vej - det koster lige de 2db der skal til)

Min løsning kræver 4 stk routere (hvoraf 3 har fået skiftet firmware) og 8
stk hjemmegjorte paraboler.
Ikke en løsning der er lige til at gå til.

En simplere løsning med rækkevide op til 1 km kunne være 2 stk trådløse
routere + 2 stk gode antenner.
Husk der skal være fri sigt mellem antennerne.
Men igen en løsning der kræver et vist kendskab til trådløst netværk for at
lykkes.

Den letteste er hvis der er en WIMAX eller FWA udbyder i nærheden. (F.eks
Clearwire)

Mvh Poul Erik

Fra : Spintail

Dato : 03-12-06 05:41

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Spintail skriver:

> Okay, der kender jeg ikke alternativer.
>
> Bor du "langt ude på landet" ?
Ja det gør jeg, jeg bor faktisk ikke i ørbæk by men 7 km ud (Fra
centralen) og som en anden oxo skriver måler de på det, jeg er sidste
hus i "komunen".

> Har du naboer der har ADSL, eller mulighed for at få det (radioLAN er
> opfundet) ?
Ja mine naboer ca 3 km væk har bred bånd nemlig i den lill by som
hedder svingene.
Hmm radiolan hvad er det?

Fra : Spintail

Dato : 03-12-06 05:46

Blip skrev:

> [...]
> http://www.energifyn.dk/index.aspx?articleid=932
>
> Ved godt at det ikke gav en "her-og-nu løsning", men det giver måske

Jeg har læst om energi fyn og for det ikke skal være løgn har de
lige gravet ned 3 km fra mig i noget som hedder Frørup.
Jeg kender en fra Munkebo hvor de har trukket alle kabler men åbner
dem først om 2 år.
Ser ud som om det er = tdc´s holdning.!!
> P.S. Har du prøvet at forsøge en nyoprettelse af PSTN med ADSL, det
> kan nogengange give en linie - TDC så kan opkræve gebyr til ny linie,
> hvilket giver lidt ekstra incitament til at løse opgaven ?
Nej for jeg aner ikke hvad det er har du et link hvor jag kan læse om
det?

MvH
Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-12-06 08:24

Spintail skriver:

> Ja det gør jeg, jeg bor faktisk ikke i ørbæk by men 7 km ud (Fra
> centralen) og som en anden oxo skriver måler de på det, jeg er sidste
> hus i "komunen".

Okay, så er sløvsindet ikke TDC's skyld, men din selvvalgte situation
med at bo "ude i ingenting"

> Ja mine naboer ca 3 km væk har bred bånd nemlig i den lill by som
> hedder svingene.
> Hmm radiolan hvad er det?

Trådløst netværk, lidt mere seriøst. Kan trækkes mange km, hvis man har
det rigtige udstyr.

Fra : Blip

Dato : 03-12-06 14:38

> Nej for jeg aner ikke hvad det er har du et link hvor jag kan læse om
> det?
>
> MvH
> Allan

OK , kan se at du allerede er godt informeret omkring mulighederne,
eller mangelen på samme. Har selv oplevet problemet omkring oprettelse
udenfor byen, hvor vi selv lå 6 km fra centralen og hvor man ikke var
interesseret i at udfører bredbånd.
Det blev dog til sidst løst, da vi tilbød at betale for ny PSTN +
bredbånd.

Hvis du ligger så langt fra centralen, som du skriver, så er det ikke
sikkert, det kan lade sig gøre teknisk.

Se mere på www.kbhkol.dk/emner/adsl/ADSLguestlecture.pdf.
Side 9 beskriver mulighederne omkring bredbånd med PSTN (max 7.1 km)
eller ISDN (max. 4.4 km)

Når elselskabet ikke med det samme tilslutter i.f.m. gravearbejdet,
skyldes det at det er forskellige folk der skal til, dertil skal der
oprettes teknikhus (byggetilladelse m.v.)

/Blip

Fra : Spintail

Dato : 03-12-06 17:01

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Spintail skriver:

> Okay, så er sløvsindet ikke TDC's skyld, men din selvvalgte situation
> med at bo "ude i ingenting"
Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med "sløvsindet" men læs lige hele
tråden jeg har fået grønt lys fra TDC fra staten så uanset hvad er
tdc skyld i det her markværk, problemet er bare de ikke retter op på
det, hvis jeg f.eks ringer ind idag og bestiller bredbånd får jeg
stadig samme svar at adressen er klar, de har ikke lært en S**d af mit
problem ....!

Har du nogen link til dette?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-12-06 19:48

"Spintail" <mastiff@mail.dk> wrote in message
> [...]
> det, hvis jeg f.eks ringer ind idag og bestiller bredbånd får jeg
> stadig samme svar at adressen er klar, de har ikke lært en S**d af mit

Adressen ligger i et centralområde der tillader ADSL, det er alt KS kan se
uden en egentlig bestilling. Først der laves opmålingen, og her har du så
været uheldig at have meget langt til centralen.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-12-06 22:41

> [...]
> uden en egentlig bestilling. Først der laves opmålingen, og her har du så
> været uheldig at have meget langt til centralen.

Kan de ikke se hvor langt der er til centralen? Det kunne de da sagtens se
dengang jeg første gang bestilte adsl 842Meter hed det sig

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-12-06 22:48

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
> Kan de ikke se hvor langt der er til centralen? Det kunne de da sagtens se
> dengang jeg første gang bestilte adsl 842Meter hed det sig

Det er ikke nogen eksakt videnskab, men jo, der findes nogle værktøjer der
kan komme med et gæt (bl.a. ud fra kapacitansen i linjen, det forudsætter at
der er udstyr koblet på linjen).

Fra : Henning Wangerin

Dato : 04-12-06 18:00

On Sun, 03 Dec 2006 08:01:05 -0800, Spintail wrote:

> Har du nogen link til dette?

Jeg driver et net for et par landmænd som er i samme situation som dig.

Se lidt teknik på olsr-net.dk eller kontakt mig.

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Spintail

Dato : 03-12-06 17:03

Blip skrev:

> [...]
> bredbånd.

> Hvis du ligger så langt fra centralen, som du skriver, så er det ikke
Det vil jeg da lige undersøger tak for tippet

Fra : Spintail

Dato : 04-12-06 08:39

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Adressen ligger i et centralområde der tillader ADSL, det er alt KS kan se
> uden en egentlig bestilling. Først der laves opmålingen, og her har du så
> været uheldig at have meget langt til centralen.

Ja ja men det er da i aller højste grad også her TDC burde tænke sig
om før de giver grønt lys!!!
Iøvrigt kan jeg så ikke se hvorfor når de nu gang på gang dummer
sig ikke laver om på dette?? Jeg kan den dag idag stadig få grønt
lys her *lmao* det er jo til grin.
Man skal vel lære af sine fejl eller ? Men det kan jo være svært for
så skal man jo indrømme det og det har TDC lidt svært ved!

Iøvrigt hvem er KS ??

Allan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-12-06 09:00

> Ja ja men det er da i aller højste grad også her TDC burde tænke sig
> om før de giver grønt lys!!!

Ja, formuleringen skal selvfølgelig dække situationen

> Iøvrigt hvem er KS ??

Kundeservice